Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, dziś o godzinie 19:00 polskiego czasu na oficjalnych kanałach społecznościowych Larian Studios rozpoczęła się kolejna transmisja na żywo z serii Panel from Hell, poświęconej nadciągającym do gry Baldur’s Gate III nowościom. Jak już mówiliśmy w podlinkowanej wiadomości, najnowsza aktualizacja nie będzie współpracować ze starszą wersją gry, przez co gracze zostaną zmuszeni do rozpoczęcia zabawy od nowa i tym samym stworzenia nowego pliku zapisu.
Aktualizacja z numerem 4 otrzymała nazwę Nature’s Power. Najważniejszą nowością, która została zaprezentowana jako taka wisienka na torcie, jest nowa grywalna klasa, czyli Druidzi. Oprócz tego patch wprowadzi opcjonalną zmianę dotyczącą rzutów kośćmi, lepsze przerywniki filmowe, a także usprawnienia w trybie wieloosobowym (zobaczymy teraz między innymi ekwipunek naszych znajomych) i szereg ulepszeń typu quality of life. Jak zaznaczają twórcy, ilość zmian w czwartej aktualizacji jest tak duża, że mamy do czynienia z największym patchem ze wszystkich. Zacznijmy jednak od początku – no, powiedzmy. Zaczniemy od Druidów.
Pierwsza nowa grywalna klasa – Druidzi
Jak nietrudno się domyślić, nazwa aktualizacji nie jest przypadkowa. Druidzi, którzy zostaną dodani do Baldur’s Gate III w najnowszej aktualizacji, są najbardziej wszechstronną klasą, która będzie mogła znaleźć się w naszej drużynie. Mogą nie tylko leczyć swoich sojuszników, ale również niszczyć swoich oponentów za pomocą magii, a także korzystać ze swojej umiejętności transformacji (Wild Shape). Wybranie tej klasy odblokuje dostęp do ponad trzydziestu unikalnych zdolności oraz zaklęć; oprócz tego gracze mogą liczyć na zupełnie nowe opcje dialogowe oraz narrację. Główną atrakcją nowej klasy jest oczywiście wspomniana umiejętność transformacji.
Na ten moment dostępnych będzie osiem form, które możemy przyjąć jako Druidzi (roth głębinowy, kot, kruk, wilk, borsuk, pająk, niedźwiedź polarny oraz Aberrant). Postacie niezależne będą reagowały na naszą formę w sposób proceduralny. Za przykład podano tutaj blokującego naszą drogę niedźwiedzia –wystarczy przyjąć niedźwiedzią formę i przemówić do zwierzęcia jego językiem.
Miłośnicy systemu Dungeons & Dragons na pewno kojarzą Kręgi druidzkie. W tym przypadku do wyboru będziemy mieli dwa: Ziemi (Circle of the Land) oraz Księżyca (Circle of the Moon). W pierwszym przypadku mowa głównie o Druidach, którzy zyskują dodatkową moc, gdy są związani z określonym terenem (arktyczne pustkowia, słoneczne wybrzeża, spalone słońcem pustynie i tak dalej), w drugim zaś mowa o Druidach mogących przyjmować znacznie potężniejsze formy, jak chociażby niedźwiedzia polarnego.
Pozostałe zmiany w aktualizacji Nature’s Power
Jak powiedzieliśmy na początku, Nature’s Power wprowadzi nie tylko nową klasę, ale również sporo usprawnień i pomniejszych nowości. Sporo z nich zostało wprowadzonych z uwzględnieniem feedbacku od społeczności. Po pierwsze, aktualizacja wzbogaci grę o nową funkcję nazwaną Optional Loaded Dice – jak sama nazwa wskazuje, mowa o opcjonalnym wyrównaniu naszych szans i zrównoważeniu rzutów. Funkcja zapewni, że nawet przy kilku rzutach z rzędu nie będziemy ani mieć za dużo, ani za mało szczęścia, a przy tym wszystkich zachowa najważniejsze elementy generatora losowych liczb. System działać będzie dwutorowo.
Następnie otrzymamy ulepszone przerywniki filmowe – w tym również sceny, podczas których rozmawiamy ze zmarłymi. Nie będziemy wyjaśniać, jak to wygląda, ponieważ najlepiej jest zobaczyć. Jedno jest pewne: przerywniki wyglądają naprawdę solidnie. Doczekamy się również usprawnień dla trybu wieloosobowego. Teraz gracze wyruszający na przygodę ze znajomymi zobaczą ich ekwipunek, zestaw zajęć oraz karty postaci. Aktualizacja pozwoli również na wymianę przedmiotów; co ciekawe, z racji braku jakiegokolwiek ograniczenia, czyli w tym przypadku, do momentu kolejnego patcha lub hotfiksa, nasi przyjaciele będą mogli nas po prostu okraść. Ale, jak stwierdziło Larian Studios, raczej tego nie zrobią, bo w końcu są naszymi przyjaciółmi. Chyba.
Do tego wszystkiego dochodzi szereg zmian, o które gracze prosili już wielokrotnie. Będziemy mogli wybrać towarzysza lub przeciwnika do przekazania ekwipunku lub rzucenia zaklęcia poprzez kliknięcie jego portretu, będziemy mogli skorzystać z funkcji ucieczki pozwalającej na taktyczne wycofanie się z niebezpiecznej sytuacji. Twórcy zadbali również o łatwiejsze korzystanie z pochodni.
Na koniec chcielibyśmy zaznaczyć, że panel wciąż trwa – aktualnie Swen Vincke prezentuje nową klasę w akcji. Po zakończeniu prezentacji uzupełnimy tę wiadomość o materiały, które najprawdopodobniej pojawią się na oficjalnym kanale Larian Studios na YouTubie. Przypomnijmy jeszcze, że Baldur’s Gate III jest dostępne na komputerach osobistych w sklepach Steam oraz GOG.com. Zainteresowanych zapraszamy do naszego kompendium wiedzy, które zostanie zaktualizowane o nowe informacje.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!