Studio Iron Gate od początku chciało osiągnąć klimat „staroszkolnej” produkcji dla pojedynczego gracza.
Studio Iron Gate od początku chciało osiągnąć klimat „staroszkolnej” produkcji dla pojedynczego gracza.
Valheim to w ostatnich dniach niekwestionowany hit Steama. Produkcja Iron Gate w niecałe dwa tygodnie od premiery we wczesnym dostępie znalazła ponad dwa miliony nabywców i cały czas znajduje się na szczycie listy bestsellerów platformy Valve. Twórcy zaprezentowali także szczegóły nadchodzących aktualizacji. Tymczasem Henrik Törnqvist, współzałożyciel studia Iron Gate, w rozmowie z serwisem PC Gamer zdradził, jakie tytuły przyczyniły się do stworzenia Valheim.
Törnqvist ujawnił, że zespół w małym stopniu czerpał inspiracje z innych gier survivalowych, a podczas prac nad Valheim dużo większą rolę odegrały gry z serii The Legend of Zelda, a także The Elder Scrolls V: Skyrim.
„Naszym głównym celem było osiągnięcie klimatu „staroszkolnej” gry przygodowej dla jednego gracza w stylu starszych odsłon Zeldy, w której po pokonaniu bossów otrzymujemy nowe wyposażenie. Uważaliśmy, a przynajmniej mieliśmy nadzieję, że elementy te będą dobrze pasowały do aspektów walki o przetrwanie. Wszystko wskazuje na to, że połączenie się sprawdziło” – mówi Törnqvist.
Deweloperzy zdecydowali się również na uproszczenie mechanik survivalowych, co było pomysłem szefa studia, czyli Richarda Svenssona, któremu zależało, aby Valheim koncentrowało się przede wszystkim na rozgrywce, a obecna w grze symulacja pomagała w zabawie, a nie ją utrudniała. Dlatego też w produkcji Iron Gate nie musimy zaspokajać głodu naszego bohatera, czy naprawiać ekwipunku.
Valheim dostępne jest wyłącznie na komputerach osobistych. Produkcja Iron Gate jest wieloosobową grą survivalową, której akcja osadzona jest w świecie inspirowanym mitologią nordycką. Podczas zabawy trafiamy do tytułowej krainy, gdzie staramy się zdobyć przychylność bogów i trafić do Valhalli.