Kolejny panel na kanale marki Diablo był w całości poświęcony zapowiedzianemu Diablo II: Resurrected. Oto, czego się dowiedzieliśmy!
Omówiliśmy już w szczegółach panel poświęcony Diablo IV z tegorocznej edycji wydarzenia BlizzConline. Nadeszła pora na kolejną atrakcję, czyli zapowiedziane wczoraj wieczorem Diablo II: Resurrected. Podstawowe informacje na temat remastera możecie oczywiście znaleźć w naszej osobnej wiadomości – poniżej znajdziecie natomiast wszystko, czego dowiedzieliśmy się podczas trwającego prawie pięćdziesiąt minut panelu pod tytułem Tajniki Diablo II: Resurrected (Deep Dive). Deweloperzy wyjaśnili, dlaczego w ogóle postanowili zabrać się za remaster dwójki, jakie mają plany względem odświeżenia, a także czego możemy się po nim spodziewać.
Diablo II: Resurrected – dlaczego remaster i dlaczego teraz?
Na sam początek padło pytanie: dlaczego właśnie teraz? Andre Abrahamian, główny designer projektu, przyznał, że Diablo II jest czymś wyjątkowym dla Blizzarda, a niedawno obchodziliśmy 20-tą rocznicę premiery; głównym zamierzeniem twórców jest jednoczesne pozostanie przy oryginalnym doświadczeniu oraz zapewnienie dobrej zabawy zarówno starszym graczom oraz weteranom, jak i zupełnie nowym graczom, którzy być może z dwójką nie mieli jeszcze do czynienia. Poruszono również kwestię oprawy wizualnej – deweloperzy zamierzają przede wszystkim skupić się na nostalgii, pozwalającej dostarczyć odbiorcom autentyczne doświadczenie. Jeden z deweloperów zapewnił, że wizja twórcza przejawiać ma się w każdym modelu i każdym środowisku – Diablo II: Resurrected będzie emocjonalną podróżą w przeszłość.
Przy tłumaczeniu, w jaki sposób twórcy postanowili odtworzyć oryginał, użyto terminu 70 na 30 – 70 procent to oryginał, wszystko, czego Blizzard nie dotyka, a co działa, aby zachować klasyczne modele czy kolory, zaś pozostałe 30 procent to elementy, które zostały w pewien sposób rozwinięte. Dalej mogliśmy posłuchać o procesie przenoszenia wszystkiego z 2D do 3D. Jak nietrudno się domyślić, taka zmiana okazała się dla Blizzarda niemałym wyzwaniem. Dla ciekawskich: koniecznie było napisanie całkowicie nowego PBR-u, czyli renderingu bazującego na fizyce. Przemodelowano absolutnie wszystko – bohaterów, postacie niezależne, wszystkie przedmioty, zbroje czy bronie (tutaj możecie zobaczyć, jak to będzie wyglądać).
Co ciekawe, wspomniano o funkcji legacy toggle, która ma pozwolić nam przełączyć się pomiędzy zremasterowaną oprawą graficzną oraz oryginalnym widokiem, dzięki czemu będziemy mogli porównać dobrze znane nam lokacje sprzed dwudziestu lat z ich odświeżonymi wersjami. Jeden z twórców wyjaśnił, że nie chodzi tutaj po prostu o dwie różne gry – silnik Diablo II: Resurrected działa w pewnym sensie na podwalinach oryginału, starając się naśladować to, co było kiedyś, ale i zapewniając nowe doświadczenie.
Zmiany kosmetyczne oraz przerywniki filmowe
Kolejnym tematem, który został poruszony podczas panelu poświęconemu Diablo II: Resurrected, była kwestia wyglądu poszczególnych elementów zbroi oraz ekwipunku, czyli wszystkiego, co możemy rzeczywiście zobaczyć, gdy patrzymy na głównego bohatera. Twórcy ponownie stworzyli każdą część zbroi, jaką znaleźliśmy w oryginale, aby przenieść ją do remastera. Jedyną widoczną różnicą będą ikony tych przedmiotów – w uproszczeniu, teraz po założeniu na siebie unikalnego przedmiotu, jak chociażby hełmu czy tarczy, zobaczymy dokładnie, jak to wygląda i rzeczywiście dostrzeżemy różnicę.Deweloperzy zdradzili również (aczkolwiek niczego nie pokazali), że w Diablo II: Resurrected doświadczymy odświeżonych przerywników filmowych. Całe dwadzieścia osiem minut będzie całkowicie zremasterowane i otrzyma wysokiej jakości usprawnienia graficzne – zapewniono, iż ma to wyglądać naprawdę świetnie. Zremasterowano wszystkie dźwięki, które uzupełniono dodatkowymi efektami, aby wprowadzić większą różnorodność. Oczywiście, legendarne efekty (jak włożenie czaszki do ekwipunku) pozostaną takie same.
Zmiany w rozgrywce i pozostałe informacje
Jeśli chodzi o gameplay, możemy liczyć między innymi na możliwość współdzielenia skrytki pomiędzy stworzonymi przez nas bohaterami, opcję automatycznego podnoszenia złota, które wypada z przeciwników, większą skrzynkę na przedmioty, rankingi sezonowe oraz ulepszony interfejs ze znacznie większą ilością informacji o wszelkich statystykach. Warto jednak zaznaczyć, że współdzielenie skrytki nie zadziała, jeśli będziemy chcieli wymieszać przedmioty postaci sezonowych z niesezonowymi, a bohaterowie, których stworzymy w trybie offline nie zobaczą zawartości, którą będą widzieć bohaterowie stworzeni w trybie online.
GramTV przedstawia:
Wspomniane ulepszenia w interfejsie sprowadzają się głównie do wyświetlania wszystkich dodatkowych statystyk gwarantowanych przez znalezione przedmioty. Na koniec dodano również, że Diablo II: Resurrected będzie zawierać zarówno podstawową wersję gry, jak i dodatek Lord of Destruction. Dla purystów pozostanie opcja tak zwanego Classic Mode, który pozwoli na granie bez doświadczania czegokolwiek poza podstawką. Gdyby podsumować dalsze informacje, twórcy mówili głównie o zmianach typu quality of life, nowym ekranie startowym (możecie go zobaczyć tutaj), wparciu dla kontrolerów, możliwości przenoszenia swoich postępów między platformami (cross-platform), a także o trybie wieloosobowym. Tryb PvP wciąż będzie, tryb lokalny również – łatwiejsze będzie jednak wyszukiwanie rozgrywek innych graczy, chociażby biorąc pod uwagę poziomy trudności (Normal, Nightmare oraz Hell). Resurrected otrzyma również lepsze wsparcie dla Battle.net.
Podobnie, jak w przypadku Diablo IV, więcej na temat Diablo II: Resurrected powinniśmy dowiedzieć się już dzisiaj. Wieczorem, podczas drugiego dnia BlizzConline, odbędą się sesje pytań oraz odpowiedzi dotyczące wszystkich głównych produkcji Blizzarda. Jeśli padną jakieś ciekawe nowinki, na pewno Was poinformujemy. Przypomnijmy jeszcze na koniec, żeDiablo II: Resurrected ma zadebiutować w bieżącym roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S oraz Nintendo Switch.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!