Deweloperzy ze studia TaleWorlds zapowiedzieli sporo interesujących zmian, które już niedługo trafią do gry Mount & Blade II: Bannerlord.
Gracie w Mount & Blade II: Bannerlord? Jeśli tak, mamy dla Was świetne wieści! Kilka dni temu deweloperzy ze studia TaleWorlds opublikowali (podajemy za serwisem PC Gamer) trwający nieco ponad pięć minut materiał na YouTubie, w którym zapowiedzieli masę interesujących nowości oraz zmian, jakich w najbliższej przyszłości ma doczekać się wspomniana produkcja. Tych, którzy chcą obejrzeć nagranie dostępne w języku angielskim i przeczytać oficjalną wiadomość od twórców, odsyłamy pod ten adres.
Najciekawszą nowością jest oczywiście tryb pojedynkowy o nazwie Duel Mode, który pozwoli nam na sprawdzenie się w walce przeciwko innym graczom. Wybierzemy uzbrojenie oraz sposób, w jaki odbędziemy pojedynek (czy walczymy na piechotę na przykład) – do zwycięstwa w starciu potrzebne będzie wygranie trzech rund. Ponadto dostępne będzie zestawienie z wynikami wszystkich graczy, którzy będą bawić się w Duel Mode.
Oprócz tego zapowiedziano dużo zmian w systemie generowania terenu podczas bitew. Mapa zostanie podzielona na kilkadziesiąt pomniejszych regionów powiązanych z konkretnym typem terenu. System będzie brać pod uwagę między innymi specyfikę danej lokacji oraz to, gdzie w ogóle znajdują się wszystkie strony konfliktu; dzięki temu mamy otrzymać znacznie lepsze miejsca z punktami na mapie.
GramTV przedstawia:
To nie wszystko – Mount & Blade II: Bannerlord doczeka się łącznie sześciu nowych map oblężniczych, z których cztery będą prezentowały miasta, a pozostałe dwie zamki. TaleWorlds przygotowało do tego możliwość korzystania z opcji Pillage (dodatkowe pieniądze) oraz Devastate (poprawa morali żołnierzy gracza), które będą dostępne w podbitych przez nas lokacjach. Na koniec padła wzmianka o nowych hełmach, bardziej rozbudowanym kreatorze postaci oraz wsparciu DLSS 2.0 dla kart graficznych firmy NVIDIA.
Brzmi naprawdę nieźle. Przypomnijmy jeszcze, że Mount & Blade II: Bannerlord zadebiutowało we wczesnym dostępie 30 marca ubiegłego roku na komputerach osobistych. Warto wspomnieć, iż gra doczekała się fanowskiego spolszczenia – więcej informacji znajdziecie w naszej osobnej wiadomości.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
zajbiście że w końcu dadzą nowe hełmy, wszyscy na to czekają, co tam drewniane AI przy bitwach i oblężeniach, po co w ogóle AI, duelmode rozwiąże ten problem.
Z tym AI w bitwach bym polemizował, raczej bym je nazwał ostrożnym bo jeśli mamy przewagę to wróg nie jest taki chętny do rozpoczęcia ataku. A resztę ja sam robię wydając rozkazy i według mnie działa to porządnie. Co do oblężeń masz rację bo tu jest sporo do poprawy gdyż potrafią głupieć kiedy to komputer decyduje nad czym teraz oddział ma się skupić, a czasem i głupieje w odnajdywaniu ścieżki mimo to nie uważam, że jest jakoś tragicznie. Wygląda mi to na odłożenie tego w czasie, szczególnie, że miasta i zamki oraz pola bitew ewoluują więc musieliby dość często to poprawiać, a tak to po jakimś czasie się tym zajmą jak trzeba. Momentami mam wrażenie, że jednostki/oddziały zachowują się tu jednak przytomniej niż w takim Total War, a to już komplement
Norgon
Gramowicz
24/02/2021 09:31
zajbiście że w końcu dadzą nowe hełmy, wszyscy na to czekają, co tam drewniane AI przy bitwach i oblężeniach, po co w ogóle AI, duelmode rozwiąże ten problem.