Cyberpunk 2077 traci graczy i zyskuje... negatywne recenzje na Steam

Wincenty Wawrzyniak
2021/03/01 20:45

Dane z serwisu SteamDB oraz z samej platformy wskazują jedno – gracze nie są zadowoleni obecnym stanem gry Cyberpunk 2077. I kończy im się cierpliwość.

Od jakiegoś czasu obserwuję z czystej ciekawości statystyki gry Cyberpunk 2077. Jeśli Wy również to robicie, to na pewno zauważyliście, że teraz po wejściu na oficjalną kartę produktu na platformie Steam zamiast napisu w większości pozytywne obok ostatnich recenzji widnieje napis mieszane – po analizie wykresu z recenzjami użytkowników można śmiało stwierdzić, że sytuacja produkcji polskiego studia CD Projekt RED prezentuje się nieco gorzej. 69 procent recenzji z ostatnich trzydziestu dni, których jest łącznie 13 101, to recenzje pozytywne. Oczywiście, średnia wszystkich recenzji wciąż kwalifikuje się do kategorii w większości pozytywne.Cyberpunk 2077 traci graczy i zyskuje... negatywne recenzje na SteamJeśli natomiast chodzi o liczbę graczy, którzy w chwili przygotowywania tej wiadomości zwiedzają Night City, jest ich niecałe 17 tysięcy. Największy wynik z ostatnich dwudziestu czterech godzin wynosi nieco ponad 22 tysiące. Wykresy zamieszczone na portalu SteamDB – w szczególności drugi prezentujący okres od dnia premiery gry na platformie Steam – wskazują, że użytkowników grających w Cyberpunka 2077 jest coraz mniej.

Wielu graczy, którzy wystawili grze ocenę w ciągu ostatnich trzydziestu dni, narzeka przede wszystkim na brak nowych aktualizacji, które miałyby stopniowo naprawiać produkcję. Jak jednak nietrudno się domyślić, to ostatnie wynika z niedawnego ataku hakerskiego na serwery CD Projektu, który miał zastopować prace nad Cyberpunkiem na dwa tygodnie. A do tego wszystkiego fakt, że obiecywana aktualizacja, która miała pojawić się w ubiegłym miesiącu, pojawi się dopiero w drugiej połowie marca, niczego nie ułatwia.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Cyberpunk 2077 zadebiutował 10 grudnia ubiegłego roku na komputerach osobistych, konsolach obecnej generacji PlayStation 4 i Xbox One, a także na PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Na obu konsolach nowej generacji jest dostępny w ramach wczesnej kompatybilności. Premiera pełnoprawnej next-genowej aktualizacji jest planowana na bieżący rok. Jeżeli chcecie być na bieżąco z informacjami dotyczącymi gry, zapraszamy pod ten adres. Zapraszamy też do lektury naszej recenzji oraz kompendium.

Komentarze
29
Kenjiro
Gramowicz
03/03/2021 13:06
dariuszp napisał:

Po takim ataku w zasadzie musisz przeinstalować wszystko na wszystkich serwerach. Dojść w ogóle jak doszło do ataku. Jakim cudem ktoś dostał się do Twojej sieci. Zaimplementować zmiany które zapobiegną temu w przyszłości. I odtworzyć wszystko z backupów. I dopóki wszystko nie zostanie dokładnie wyczyszczone i sprawdzone nie możesz przywrócić działania sieci.

Przede wszystkim to dziś serwery stawia się w wirtualkach i robi snapshoty. A nawet jeśli ktoś ma specyficzne potrzeby i ma system na fizycznym hoście, to systematycznie robi się backup typu barebone, czyli do przywrócenia na czysty sprzęt i ewentualnie dogrywa godzinowe/dzienne zmiany. Zaś jeśli ktoś nie robił kopii systemu, to robił g..., a nie backup.W przypadku zawirusowania przywraca się infrastrukturę, uruchamia i bada w izolowanym środowisku, po kolei każdy z serwerów, bo przecież najnowsze kopie mogą zawierać szkodnika i trzeba sięgnąć po starsze.

A cała firma która ma kilkaset osób pracuje prawdopodobnie zdalnie z powodu COVID-19.

I Ty się dziwisz że są opóźnienia? Jak Ty byś zorganizował w kilka dni ogarnięcie wszystkich komputerów wszystkich pracowników, wszystkie serwery, wszystkie backupy i przywrócenie wszystkiego do działania żeby można było wznowić normalną pracę? 

Oczywiście że będą opóźnienia.

Po drugie przywraca się tylko to co jest niezbędne na daną chwilę, a nie wszystko. Serwer kompilacji, testów integracyjnych czy git mogą chwilę poczekać, a VPN niekoniecznie. Poza tym co ma wspólnego restore komputerów z zaszyfrowanymi kilkoma serwerami?

Po trzecie, na okazję restore trzeba mieć procedury, aby ogarnąć je w rozsądnym czasie, jeśli się nie ma, albo nikt ich nie testował (tak, procedury trzeba sprawdzać!), to później wychodzą niespodzianki.

Zadałbym jeszcze masę pytań zahaczających o redundancję krytycznej infrastruktury, systemów itp., ale to są poważne sprawy dla normalnie myślącej firmy, a nie sprzedawcy marchewek na straganie.

W skrócie, to co napisałeś, to podejście do backupu średnie nawet dla kilkuosobowej firmy, a kompletnie nie przystające do potrzeb korporacji.

prostik
Gramowicz
02/03/2021 21:03
dariuszp napisał:

Po takim ataku w zasadzie musisz przeinstalować wszystko na wszystkich serwerach. Dojść w ogóle jak doszło do ataku. Jakim cudem ktoś dostał się do Twojej sieci. Zaimplementować zmiany które zapobiegną temu w przyszłości. I odtworzyć wszystko z backupów. I dopóki wszystko nie zostanie dokładnie wyczyszczone i sprawdzone nie możesz przywrócić działania sieci.

A cała firma która ma kilkaset osób pracuje prawdopodobnie zdalnie z powodu COVID-19.

I Ty się dziwisz że są opóźnienia? Jak Ty byś zorganizował w kilka dni ogarnięcie wszystkich komputerów wszystkich pracowników, wszystkie serwery, wszystkie backupy i przywrócenie wszystkiego do działania żeby można było wznowić normalną pracę? 

Oczywiście że będą opóźnienia. 

Headbangerr napisał:

Coś za często zaczynają tłumaczyć tym atakiem hakerów wszystkie opóźnienia. Mam coraz dziwniejsze wrażenie, że kolejny raz jesteśmy dymani.

​100% racji

Ale spróbuj to wytłumaczyć "graczom" to cie zaczną wyzywać od fanbojów i shillów ¯\_(ツ)_/¯

prostik
Gramowicz
02/03/2021 20:58

Standardowy review bombing autorstwa sfrustrowanych prawiczków :)  nie ma się czym przejmować




Trwa Wczytywanie