Strategia otrzymała swoją pierwszą dużą aktualizację w bieżącym roku – w tytule pojawiło się mnóstwo nowości oraz zmian. Oto szczegóły.
Kilka dni temu przedstawiciele studia Relic Entertainment poinformowali o udostępnieniu pierwszej dużej aktualizacji do gry Age of Empires IV w bieżącym roku. Teoretycznie jest to jakby symboliczne rozpoczęcie pierwszego sezonu rankingowego, aczkolwiek ten w praktyce wystartuje dopiero 13 kwietnia i otrzyma tytuł Festival of Ages. Sam patch jest naprawdę spory; zainteresowani wszystkimi szczegółami mogą udać się pod ten adres. Poniżej znajdziecie natomiast najważniejsze informacje.
Jedną z prawdopodobnie najciekawszych nowości jest edytor map w wersji beta. Narzędzie umożliwia tworzenie nowych treści, jak chociażby własnych scenariuszy na przygotowanych przez siebie planszach. Wprowadzono także tak zwaną Globalną Kolejkę Budowania, czyli opcję, która pozwala na śledzenie na bieżąco wszystkiego, co jest akurat produkowane lub odkrywane przez nasze budynki (zarówno w trybie gry, jak i obserwatora). Dodano takie elementy, jak funkcję patrolu (jednostki mogą podróżować po określonej ścieżce i atakować każdego napotkanego przeciwnika), nowe wyzwanie w trybie Art of War(zaawansowany trening umiejętności), możliwość obejrzenia mapy potyczki już po odpadnięciu z bitwy, czasowy cooldown przy kolejnych próbach uniknięcia kolejki w trybie wieloosobowym czy możliwość losowego wyboru cywilizacji w trakcie przygotowań do meczu. To jednak dopiero początek.
Aktualizacja wprowadziła bowiem dużo zmian w balansie rozgrywki. Te dotyczą m.in. prędkości budowania oraz kosztów niektórych konstrukcji, siły wybranych jednostek czy udźwigu wieśniaków. Zdecydowano się przesunąć opcję odkrycia określonych technologii z jednego budynku do drugiego (np. Geometrii, którą teraz opracujemy w warsztacie maszyn oblężniczych, a nie w uniwersytecie).
GramTV przedstawia:
Następnie mamy zmiany w mapach. Deweloperzy wyeliminowali sporo błędów i usprawnili balans pojawiania się surowców na planszach micro (1v1), a także świętych miejsc czy relikwi. Postanowiono także zmienić kolejność kampanii dla pojedynczego gracza, która przedstawia się teraz następująco: The Normans – The Rise of Moscow – The Hundred Years War – The Mongol Empire. Na koniec warto też zaznaczyć, że Relic Entertainment nie zapomniało o ogólnej poprawie działania interfejsu użytkownika.
Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Age of Empires IV jest tytułem ekskluzywnym dla komputerów osobistych i zadebiutowało 28 października ubiegłego roku na platformie Steam oraz w Microsoft Store. Gra w dniu premiery została udostępniona w usłudze Xbox Game Pass.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!