Z okazji zbliżającej się wielkimi krokami premiery gry Age of Wonders 4, w sieci pojawiły się pierwsze recenzje produkcji.
Już niedługo na rynku zadebiutuje gra Age of Wonders 4. Z tej okazji w sieci pojawiły się pierwsze recenzje wyczekiwanej strategii 4X od studia Triumph i wydawcy Paradox Interactive. Wszystko wskazuje na to, że otrzymaliśmy naprawdę dobrą produkcję, która zapewnia dużo swobody i oferuje ciekawe nowości.
Pierwsze recenzje gry Age of Wonders 4
Większość recenzentów zgodnie przyznaje, że Age of Wonders 4 jest przede wszystkim wciągające. Krytycy podkreślają przede wszystkim, że gra zapewnia dużo wolności, między innymi w kwestii podejmowania ważnych decyzji – dzięki temu mamy możliwość spersonalizowania niemalże każdego aspektu naszego imperium, w tym także stworzenie własnej razy, którą będziemy w grze dowodzić. Pochwały zbiera również różnorodność dostępnych opcji przy rozwiązywaniu konfliktów, system walki oraz system rozwoju królestwa.
Jeśli chodzi o wady, na ten moment jedyną, którą można uznać za poważną, jest obecność problemów technicznych. Miejmy jednak nadzieję, że tych twórcy pozbędą się już niedługo.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
A kto ci powiedział że nie ma kampanii oraz misji, questów itd? Są nawet wydarzenia co chwilę. Jest o ogrom zmian w stosunku do poprzednich części..
No może mnie zrozumiałeś... chodziło mi o to że nie ma tradycyjnej "fabularnej kampanii" czyli ciągu misji jak w np w trójce gdzie śledziliśmy losy "imiennego" bohatera jak Sundren itp. W zamian dostajemy "narracyjne światy" w postaci sfer które podbijamy, z których każda ma jakieś motywy i te losowe wydarzenia o których wspominasz. Podobno nawiązują one w pewnym stopniu do fabuły świata AoW, ale jest to jednak inne podejście. Choć sfery te mają zadania i np. antagonistów, to można np. customizować wiele elementów mapy. Po prostu jest to ewolucja serii gdzie o wiele więcej możliwości "tworzenia swojej historii" jest oddane w ręce gracza i ma ona bardziej sandboxowy charakter (tak że zamiast kanonicznej postaci, bohaterem opowieści są wykreowane przez gracza postacie/rasy). Przynajmniej tak to zrozumiałem z różnych opisów gry.
Darkelf
Gramowicz
30/04/2023 23:19
wolff01 napisał:
Jeszcze 2 dni :)
Trochę szkoda że gra nie ma "tradycyjnej" kampanii fabularnej, z drugiej strony podejście Triumph wydaje się ciekawe - zamiast kolejnych misji dostajemy tematyczne "krainy" które możemy sobie customizować do woli. Moim zdaniem to dobry kierunek, bo wiele opinii o strategiach jest zwykle takich że kampanie i tak przechodzi się raz a żywotność grze zapewnia dobry RNG.
Nie ukrywam że ja najbardziej czekam na pierwsze DLC kiedy dostaniemy "drakonian" i smoczych lordów.
A kto ci powiedział że nie ma kampanii oraz misji, questów itd? Są nawet wydarzenia co chwilę. Jest o ogrom zmian w stosunku do poprzednich części..
wolff01
Gramowicz
30/04/2023 20:43
Jeszcze 2 dni :)
Trochę szkoda że gra nie ma "tradycyjnej" kampanii fabularnej, z drugiej strony podejście Triumph wydaje się ciekawe - zamiast kolejnych misji dostajemy tematyczne "krainy" które możemy sobie customizować do woli. Moim zdaniem to dobry kierunek, bo wiele opinii o strategiach jest zwykle takich że kampanie i tak przechodzi się raz a żywotność grze zapewnia dobry RNG.
Nie ukrywam że ja najbardziej czekam na pierwsze DLC kiedy dostaniemy "drakonian" i smoczych lordów.