Aktorka głosowa Naoe jest spokojna o swoją pracę w kontekście sztucznej inteligencji w branży gier

Masumi Tsunoda, aktorka wcielająca się w postać Naoe w Assassin’s Creed Shadows, pozostaje optymistyczna co do przyszłości aktorów w branży gier.

Sztuczna inteligencja w grach wideo to temat, który nieustannie budzi kontrowersje. Gracze nie tylko uważają, że zabiera ona kreatywność twórcom, ale również pogłębia lenistwo deweloperów i zmniejsza ich starania o lepszą jakość produktu.

Assassin’s Creed Shadows – Naoe
Assassin’s Creed Shadows – Naoe

Aktorka głosowa z AC Shadows nie boi się o przyszłość w swojej branży

Od niemal roku członkowie związku SAG-AFTRA prowadzą strajk przeciwko firmom takim jak Disney, Take-Two czy EA, domagając się ochrony przed wykorzystaniem ich wizerunku przez AI. Aktorzy walczą o sprawiedliwe wynagrodzenie oraz konieczność uzyskania świadomej zgody przed wykorzystaniem ich głosów i wyglądu przez sztuczną inteligencję.

W rozmowie z PCGN Masumi Tsunoda przyznała, że mimo niepewności związanej z rozwojem AI, wierzy, że technologia ta może skłonić ludzi do jeszcze większego docenienia ludzkiej kreatywności:

Nie sądzę, by AI mogła odebrać nam kreatywne głosy. Kreatywność jest niezwykle potężna. Im bardziej AI się rozwija, tym bardziej uświadamiamy sobie, jak silne są nasze głosy i wyrażanie siebie.

Tsunoda przyznała również, że ma pewne obawy związane z brakiem regulacji w zakresie AI:

Jest część mnie, która jest trochę przestraszona, bo to wciąż nieznane terytorium i nie mamy nad tym kontroli. Jednocześnie jestem podekscytowana, bo wierzę, że to wyzwanie sprawi, że jeszcze bardziej docenimy ludzką kreatywność i będziemy chcieli ją wyrażać. To nasza siła.

GramTV przedstawia:

Podobne stanowisko zajął niedawno Steve Kniebihly, znany artysta zajmujący się przechwytywaniem ruchu. Podkreślił, że AI nigdy nie będzie w stanie odtworzyć chemii między aktorem, a reżyserem w studiu nagraniowym.

Choć presja ze strony aktorów i związków zawodowych przynosi pewne efekty, CEO Take-Two, Strauss Zelnick, zadeklarował, że wierzy w sprawiedliwe wynagradzanie talentów, nawet jeśli ich praca zostanie ponownie wykorzystana przez AI. SAG-AFTRA wciąż walczy o lepsze zabezpieczenia dla swoich członków.

Podejście aktorki głosowej jest dość powszechnym w branży dubbingowej, aczkolwiek w opozycji do jej pewności siebie, są głosy wielu graczy, którzy uważają voice acting w Assassin’s Creed Shadows nawet za „tragiczny”. Jak wam podoba się dubbing w najnowszej produkcji Ubisoftu?

Assassin’s Creed Shadows miało swoją premierę 20 marca i można zagrać w tę grę na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jeśli nie jesteście przekonani czy warto sięgnąć po tę produkcję, zachęcamy do przeczytania lub obejrzenia naszej recenzji:

Komentarze
7
wolff01
Gramowicz
Wczoraj 11:45
dariuszp napisał:

Czy ja wiem? To odgrzewany kotlet robiony regularnie. I którego nawet nie poprawiają. Mi się wydawało że tego typu gry robisz najtaniej jak się da.

Odgrzewany kotlet, którego przypominam, premierę przesunięto ze względu na potrzebę "dopracowania". I który niejednokrotnie pada w kontekście wyjścia Ubisoft z g*.

dariuszp
Gramowicz
Wczoraj 10:47
wolff01 napisał:

Biorąc pod uwagę że są narzędzia które potrafią z kilkunastu sekundowego nagrania twojego głosu zrobić bota który może normalnie gadać przez telefon, to nie jest to problem. Ale właśnie w tym sęk z firmami takimi jak Ubisoft - tworzą grę AAA(A) za grube miliony a później taki poziom prezentują - nie ma znaczenia czy to AI, czy wzięty z łapanki developer stażysta podstawiał głos - od takich tytułów wymaga się żeby były tip-top a jest wiele przykładów pokazujących jaką takie AC:S jest momentami prowizorką. Nie kojarzę żeby np w takim GTA czy RDR były takie wpadki a to ten sam segment...

dariuszp napisał:

Ta, 3 sek szukania na YT i sporo tego można znaleźć. Ale wątpię żeby to było AI. Jestem amatorem w tej dziedzinie a nawet ja potrafię zrobić lepszy głos który brzmi naturalnie i nawet pozwala przekazać emocje.

Są już nawet narzędzia którym dajesz tekst i narzędzie Ci śpiewa.

Czy ja wiem? To odgrzewany kotlet robiony regularnie. I którego nawet nie poprawiają. Mi się wydawało że tego typu gry robisz najtaniej jak się da.

wolff01
Gramowicz
Wczoraj 10:01
dariuszp napisał:

Ta, 3 sek szukania na YT i sporo tego można znaleźć. Ale wątpię żeby to było AI. Jestem amatorem w tej dziedzinie a nawet ja potrafię zrobić lepszy głos który brzmi naturalnie i nawet pozwala przekazać emocje.

Są już nawet narzędzia którym dajesz tekst i narzędzie Ci śpiewa.

Biorąc pod uwagę że są narzędzia które potrafią z kilkunastu sekundowego nagrania twojego głosu zrobić bota który może normalnie gadać przez telefon, to nie jest to problem. Ale właśnie w tym sęk z firmami takimi jak Ubisoft - tworzą grę AAA(A) za grube miliony a później taki poziom prezentują - nie ma znaczenia czy to AI, czy wzięty z łapanki developer stażysta podstawiał głos - od takich tytułów wymaga się żeby były tip-top a jest wiele przykładów pokazujących jaką takie AC:S jest momentami prowizorką. Nie kojarzę żeby np w takim GTA czy RDR były takie wpadki a to ten sam segment...




Trwa Wczytywanie