Twórca Deadly Premonition podaje konkretny powód, dlaczego powinniśmy płacić za patche.
Dodatki, DLC, lootboxy, season passy i wiele innych mikrotransakcji wprowadzali deweloperzy przez lata, aby zwiększyć monetyzację swoich gier po premierze. W pewnym okresie wszystkie te mikropłatności były na tyle popularne, że nawet gry przeznaczone dla pojedynczego gracza nie były od nich wolne. Na szczęście płatne aktualizacje gier nigdy nie zostały spopularyzowane, chociaż Hidetaka Suehiro z White Owls Inc. uważa, że gracze powinni uiszczać opłaty za udostępnione przez deweloperów patche.
Twórca The Good Life uważa, że aktualizacje z nową zawartością powinny być płatne
Producent Deadly Premonition uważa, że aktualizacje gier są bardzo kosztowne i wymagają wielu godzin pracy deweloperów. Dlatego twierdzi, że to gracze powinni być gotowi płacić za patche. Podaje przykład kawy w Starbucksie, za którą za każdym razem trzeba zapłacić 10 dolarów.
Proszę mi powiedzieć, dlaczego my, twórcy, którzy każdego dnia pracujemy po godzinach nad tworzeniem gier wideo, powinniśmy aktualizować nasze gry za darmo.
Wszyscy płacicie 10 dolarów za filiżankę kawy w Starbucks...
Czy świat zwariował????
Wczytywanie ramki mediów.
GramTV przedstawia:
Należy jednak wspomnieć, że Japończykowi chodzi wyłącznie o te aktualizacje, które zawierają nowe elementy, takie jak przedmioty kosmetyczne, zadania, czy inne aktywności poboczne, które nie znalazły się w grze na premierę. Nie krytykuje więc braku opłat za aktualizacje, które mają naprawiać błędy i poprawiać wydajność gry.
Studio Suehiro niedawno wypuściło nową aktualizację do The Good Life, która w zasadzie jest DLC z prawdziwym zakończeniem. Patch wyceniono na 9,99 dolarów, co nie spodobało się graczom, którzy oczekiwali udostępnienie łatka za darmo.
Bez kontekstu ciężko wyłapać skąd jego frustracja, ale pytanie jak było to zakomunikowane? Wydaje mi sie że to ich wina że zaplanowali sobie dodatek/patch który kosztował ich dużo pracy a od początku nie byli transparentni (?) czy jest to darmowy content? To już kwestia komunikacji i planowania pracy.
SebekPL2
Gramowicz
26/02/2023 21:03
Dawej wincyj pinionszkuf za patch który np. naprawi bugi czy inne achievementy. Patch, który naprawi niedziałające misje główne za płatny abonament.
Fun_g_1_2_3
Gramowicz
26/02/2023 18:07
Wszyscy płacicie 10 dolarów za filiżankę kawy w Starbucks...Tylko gdy filiżanka jest dziurawa i 3/4 zawartości wylądowało na ziemi zanim zdążyliśmy jej szkosztować to powinniśmy zapłacić za 3 kolejne filiżanki z dziurą aby zaspokoić pragnienie kawy?
Gdyby gry nie miały błędów to nie byłoby potrzeby ich aktualizować. Już widzę tą przyszłość gdzie kupujemy półprodukt za 360 zł, którego przez błąd nie można odpalić i płacimy 40 zł za aktualizacja umożliwiającą jego uruchomienie...