Sam Lake mówi o skali produkcji, ambicjach zespołu i powiązaniach z poprzednimi grami Remedy.
Od zapowiedzi gry Alan Wake 2 minął już ponad roku. Zgodnie z obietnicami twórców druga odsłona przygód tytułowego pisarza ma zadebiutować na rynku w tym roku. Tymczasem Sam Lake – dyrektor kreatywny z Remedy Entertainment – postanowił nieco podgrzać nieco atmosferę wokół wspomnianej produkcji. W jednym z ostatnich wywiadów deweloper podkreślił bowiem, że jest to „największy projekt” w historii fińskiego studia.
Alan Wake 2 ma być „przyjazny” zarówno dla nowych graczy, jak i fanów pierwszej części
Już w lipcu ubiegłego roku Lake stwierdził, że historia przygotowana na potrzeby Alan Wake 2 to „potwór”. W rozmowie z serwisem GamesRadar deweloper postanowił natomiast poruszyć kwestię ogólnej skali produkcji. Dyrektor kreatywny Remedy Entertainment zaznaczył również, że tworzenie tego typu gier to „bardzo złożone przedsięwzięcie”.
W ciągu ostatnich lat marzenie o Alan Wake 2 stało się bardziej ambitne i wyjątkowe. Projekt takiej gry to bardzo złożone przedsięwzięcie – to jak dotąd nasza największa produkcja – i wiele różnych rzeczy musi się ze sobą połączyć. Nie tylko sama koncepcja, ale także odpowiedni czas i partnerzy – mówi Lake.
Deweloperom z Remedy Entertainment zależy również, by Alan Wake 2 było „doświadczeniem przyjaznym dla wszystkich”. W historii świetnie odnajdą się więc zupełnie nowi gracze, a miłośnicy przygód tytułowego pisarza i fani Control będą mieli okazję odkryć wiele powiązań.
W trakcie prac koncepcyjnych nad Alan Wake 2 bardzo zależało nam na stworzeniu doświadczenia, które będzie przyjazne dla wszystkich – zarówno nowych graczy, którzy mogą nie znać Alan Wake lub Remedy Connected Universe, jak i naszych fanów, którzy towarzyszyli nam w podróży i cieszyli się naszymi wcześniejszymi produkcjami. Oczywiście, jeśli grałeś w Alan Wake, Control i DLC Control: AWE – zauważysz wiele połączeń, fragmentów historii i znajomych postaci – zapowiada deweloper.
GramTV przedstawia:
Na koniec przypomnijmy, że Alan Wake 2 powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Jak wspomnieliśmy na początku wiadomości, gra ma zadebiutować na rynku w tym roku. Dokładna data premiery produkcji nie jest jednak jeszcze znana.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.
Gra stała w całości na fabule i muzyce. Grafika też była wystarczająca, chociaż nie powalała. Mam nadzieję, że tym razem skupią się na fabule również, a nie np. na mechanice strzelania czy innych pierdołach.