„Wydawało się, że cuda są możliwe, a razem z nimi odkupienie”.
W połowie lutego bieżącego roku studio ZA/UM podzieliło się smutnymi wieściami związanymi z Disco Elysium. Dowiedzieliśmy się bowiem, że twórcy musieli anulować kolejny projekt, a zespół opuściło około 24 pracowników. To oznaczało, że gra nie otrzyma ani kontynuacji, ani DLC. Teraz byli deweloperzy ZA/UM zdradzają nieco więcej szczegółów na temat projektu X7, który mógł odmienić losy studia.
Twórcy Disco Elysium o anulowanym spin-offie gry
Serwis PC Gamer miał okazję porozmawiać z byłymi pracownikami ZA/UM. Według jednego z deweloperów, spin-off Disco Elysium miał koncentrować się wokół „jednej z najbardziej ukochanych postaci”, a sam projekt X7 postrzegany był jako szansa na zapewnienie lepszej przyszłości studia po różnych kontrowersjach. Jak zaznacza Dora Klindžić, scenarzystka Disco Elysium, spin-off miał stanowić „110% autentyczne, najbardziej hardkorowe Disco”.
To było coś, czego nikt inny poza Argo nie mógł zrobić i byłoby to w 110% autentyczne, najbardziej hardkorowe Disco od czasów Disco. [X7 – dop. red] rozwinęłoby historię, wątki emocjonalne i elementy rozgrywki jednocześnie, aby naprawdę rozwinąć gatunek psychologicznych gier RPG, tak jak zapoczątkowało go Disco Elysium. Przez chwilę wydawało się, że cuda są możliwe, a razem z nimi odkupienie. – przekazała Dora Klindžić.
GramTV przedstawia:
Wewnątrz studia, reakcje na projekt X7 były bardzo pozytywne. Jak podaje jeden z byłych pracowników, „wszyscy z niecierpliwością czekali na rozwój” spin-offu, a jego „wewnętrzne ogłoszenie wielu podniosło na duchu, po ciężkim okresie złej prasy wokół studia”. Ostatecznie jednak projekt został skasowany, nawet mimo tego, że według twórców była to „dokładnie taka gra, jaką ZA/UM musi wydać”. Deweloperzy przewidywali, że X7 trafiłoby na rynek prawdopodobnie w 2025 roku.
Byli pracownicy przyznali, że brakowało jednak czasu na przygotowania – projekt ominął etap preprodukcji. Do tego doszły problemy związane z odpowiednim wynagrodzeniem za pracę wykonywaną w dodatkowym wymiarze godzin (między innymi przez scenarzystów: Dorę Klindžić i Argo Tuulika), a także brak odpowiedniej komunikacji i ustalenia hierarchii w zespole.
Na zakończenie przypomnijmy, że Disco Elysium zadebiutowało 15 października 2019 roku. W grze wcielamy się w postać detektywa, a produkcja reprezentuje gatunek cRPG, oferując rozgrywkę w rzucie izometrycznym.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!