Armored Core 6 to nie soulslike. Produkcja nie zaoferuje też otwartego świata

Mikołaj Ciesielski
2022/12/13 07:45
2
0

From Softwarre dzieli się szczegółami na temat swojej kolejnej produkcji.

Armored Core 6 to nie soulslike. Produkcja nie zaoferuje też otwartego świata

W trakcie gali The Game Awards 2022 nie zabrakło niespodzianek, a jedną z nich bez wątpienia była zapowiedź Armored Core 6: Fires of Rubicon od studia From Software. Podczas wydarzenia mieliśmy okazję zobaczyć również pierwszy zwiastun wspomnianej produkcji, a tymczasem Masaru Yamamura – reżyser gry – oraz Hidetaka Miyazaki udzielili wywiadu redakcji IGN, w którym podzielili się kilkoma interesującymi szczegółami na temat nadchodzącej odsłony serii Armored Core.

Najważniejszym punktem gry Armored Core 6: Fires of Rubicon mają być walki z bossami

Dowiedzieliśmy się, że Armored Core 6: Fires of Rubicon – podobnie jak poprzednie części serii – będzie trzecioosobową grą akcji stawiającą nacisk na dostosowywanie własnego mecha. Użytkownicy będą mogli wyposażyć maszynę m.in. w różnego rodzaju bronie, nogi czy też generatory umożliwiające montaż jeszcze lepszych ulepszeń.

Deweloperzy podkreślają również, że w Armored Core 6: Fires of Rubicon zabraknie „prawdziwego otwartego świata”, jaki mieliśmy okazję zwiedzać w Elden Ring. Produkcja będzie więc bardziej liniowa, a podczas rozgrywki gracze będą wykonywać kolejne misje, podczas których deweloperzy będą mogli prezentować użytkownikom fabułę. Gra ma otrzymać również tryb wieloosobowy, ale szczegóły na jego temat zostaną ujawnione w późniejszym terminie.

Przedstawiciele From Software podkreślili także, że Armored Core 6: Fires of Rubicon nie będzie grą z gatunku soulslike. „Najważniejszym punktem gry” mają być jednak potyczki z bossami, a same starcia mają „opierać się na charakterystycznych dla produkcji FromSoftware założeniach”. Użytkownicy będą więc musieli dobrze poznać możliwości przeciwnika, a następnie w odpowiedni sposób reagować na jego ataki.

Model walki będzie agresywny, a ciosy przeciwników brutalne. Tworzymy grę w taki sposób, by gracz mógł cieszyć się dynamiką i intensywnością, które zagwarantować mogą wyłącznie starcia mechów – informuje Yamamura.

GramTV przedstawia:

Hidetaka Miyazaki podkreślił natomiast, że zespół odpowiedzialny za Armored Core 6: Fires of Rubicon „nie podejmuje żadnych świadomych działań”, które skierowałyby wspomnianą produkcję w kierunku gier z gatunku soulsborne. Z pewnością jest to dobra wiadomość dla graczy, którzy nie przepadają za ostatnimi dziełami From Software.

Zgodnie z zapowiedzią Armored Core 6: Fires of Rubicon powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S. Gra ma zadebiutować na wymienionych platformach w 2023 roku. Na ten moment nie znamy jednak dokładnej daty premiery.

Komentarze
2
MisticGohan_MODED
Gramowicz
13/12/2022 17:36

Ciesze się że to nie kolejny soulslike. Oby tylko tak było.

Xeoo
Gramowicz
13/12/2022 12:50

Ja to po cichu licze że spowolnią troche tempo akcji. W poprzednie części nie dane mi było grać ale po gampleyach wygląda to na "mechy na odrzutowych rolkach i masa pocisków". Wolałbym coś bardziej przypominającego mechwarriora ;)