Na oficjalnym profilu Ubisoft Nederland na Twitterze pojawiła się grafika Assassin’s Creed wygenerowana przez sztuczną inteligencję.
Powiedzieć, że Ubisoft już od dłuższego czasu ma sporo problemów na karku, to jak nic nie powiedzieć. Kilka z tych kontrowersji spowodowała sztuczna inteligencja; pod koniec marca bieżącego roku informowaliśmy Was, że w przyszłych grach francuskiego giganta dialogi mogą być generowane właśnie prze AI. Społeczność już wtedy wydała się dość mocno zdenerwowana, a teraz sytuację pogorszył wpis opublikowany na oficjalnym profilu Ubisoft Nederland na Twitterze/X.
Ubisoft i kolejne kontrowersje. Grafika zrobiona przez AI
Jak podaje między innymi portal Kotaku, pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie profilu holenderskiego oddziału Ubisoftu na Twitterze/X opublikowały z okazji Halloween grafikę z asasynem, która okazała się dziełem wygenerowanym przez sztuczną inteligencję. Nie trzeba było długo czekać, żeby gracze zareagowali – wielu użytkowników serwisu społecznościowego zaczęło zwracać uwagę przede wszystkim na lenistwo francuskiej firmy oraz podejrzewać, że Ubisoft zwyczajnie nie chce zapłacić za prawdziwego artystę.
Podobna sytuacja miała miejsce na profilu Ubisoft Latam, co zauważył użytkownik Reid Southen. Wszystko to zostało bardzo zgrabnie podsumowane przez artystę Jens’a Claessens’a, który pod nowszym postem napisał, że Ubisoft nie stać nawet na zatrudnienie jednego ze swoich artystów.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Z jednej strony mnie to bawi a z drugiej strony to rozumiem. Tego typu grafiki często robią ludzie od reklamy a nie ich artyści. Przykład znanej reklamy AC4 na Time Square.
Pracowałem kiedyś w reklamie i jedna z zabawnych rzeczy która mnie uderzyła to fakt jak tam się pali budżety. Wysyłasz 5 ludzi na spotkanie z czego potrzebny jest albo nikt albo jedna osoba. I palisz stawkę godzinową 5 osób przez minimum jedną godzinę a na ogół 2-3. I tak co chwila. I później jeszcze artysta, approvy itp i nagle taka grafika kosztuje pięcio albo sześcio cyfrowe sumy.
I teraz porównaj to z sytuacją gdzie bierzesz jednego gościa co trenuje gotowe AI i generuje 1000 obrazków w kilka minut by wybrać jeden. I nagle się okazuje że za 100$ masz to samo co agencja daje Ci za 100,000$.
Ludzie teraz narzekają ale tak samo narzekali na DLC, mikropłatności, season passy, DRM i wszystko inne i co? I mamy mikropłatności, DLC, season passy i całą stertę gówna.
Bo zdanie graczy nie ma znaczenia bo głosują portfelem na koniec dnia.