Avatar: Frontiers of Pandora – Ubisoft prezentuje możliwości silnika Snowdrop

Mikołaj Ciesielski
2021/06/24 20:50
1
0

Deweloperzy przyznają, że musieli znacząco rozbudować swoją technologię, aby móc w pełni oddać piękno świata wykreowanego przez Jamesa Camerona.

Avatar: Frontiers of Pandora – Ubisoft prezentuje możliwości silnika Snowdrop

Jedną z niespodzianek na pokazie Ubisoft Forward podczas E3 2021 była prezentacja pierwszego pełnoprawnego zwiastuna gry Avatar: Frontiers of Pandora. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami produkcja powstaje na silniku Snowdrop, który wcześniej został wykorzystany w serii The Division. Francuski deweloper postanowił opublikować materiał wideo, w którym twórcy prezentują możliwości wspomnianej technologii właśnie na przykładzie Avatar: Frontiers of Pandora.

Deweloperzy przyznają, że musieli znacząco rozbudować silnik Snowdrop, aby móc w pełni oddać piękno świata wykreowanego przez Jamesa Camerona. Twórcy podkreślają, że na potrzeby gry stworzyli zróżnicowaną roślinność, a dzięki wspomnianej technologii zaimplementowano interaktywne funkcje cieniowania, które pozwalają tchnąć więcej życia we florę, znajdującą się na Pandorze.

Zwiastun zaprezentowany na E3 pokazał, że w Avatar: Frontiers of Pandora będziemy eksplorować nie tylko tropikalne lasy planety, ale będziemy również mieli okazję wzbić się w powietrze na grzbiecie własnej Zmory, dlatego deweloperzy wzbogacili silnik Snowdrop o nowy, wolumetryczny system chmur, aby niebo wyglądało znacznie lepiej.

GramTV przedstawia:

W Avatar: Frontiers of Pandora nie zabraknie też wsparcia dla ray-tracingu, który zapewni „rzeczywiste refleksy światła, począwszy od emisji oraz bioluminescencji generowanej przez roślinność”, dzięki czemu Pandora będzie znacznie bardziej żywa i realistyczna. Technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym pozwoli również na stworzenie naturalnego oświetlenia, które będzie różnić się zależności do pory dnia oraz warunków atmosferycznych.

Świat w Avatar: Frontiers of Pandora będzie tętnił życiem również za sprawą postaci niezależnych, które będą podejmować różnego rodzaju aktywności. Deweloperzy podkreślają, że stworzyli specjalny system, w którym NPC reagują na warunki świata gry takie jak pogoda, pora dnia czy też postępy gracza.

Na koniec przypomnijmy, że Avatar: Frontiers of Pandora zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Produkcja ma zadebiutować na rynku w przyszłym roku. Nie znamy jednak dokładnej daty premiery. Warto też wspomnieć, że tytuł dostępny będzie również w usługach streamingowych Google Stadia oraz Amazon Luna.

Komentarze
1
MisioKGB
Gramowicz
25/06/2021 12:39

Pokazali urywki z tworzenia Tetrisa i, że niby to ten silnik jest. Nie ze mną te numery UBI, przestańcie ściemniać z tym CGI.