„To, co sprawia, że nasze gry RPG są wyjątkowe, to fakt, że tworzymy dużo zawartości”.
Jak dowiedzieliśmy się pod koniec ubiegłego roku, Avowed ma inspirować się klasycznymi RPG-ami. Choć gra nie zaoferuje otwartego świata, ma zawierać większe lokacje do eksploracji. Tymczasem na Xbox Wire ukazał się artykuł podkreślający „niespotykaną swobodę w wykonywaniu zadań, interakcjach z postaciami i walce”.
Avowed
Avowed bez otwartego świata, ale ze swobodą eksploracji
Gracze Avowed będą mogli dokonywać wyborów, które będą miały realny wpływ na przebieg fabuły, relacje z postaciami, a nawet na los całych osad. Wolność wyboru ma być widoczna na każdym kroku, od sposobu prowadzenia dialogów, poprzez eksplorację świata, aż po system walki. Konsekwencje podjętych decyzji mogą być widoczne zarówno w krótkim, jak i długim terminie, co ma na celu zwiększenie immersji i zachęcenie do ponownego przejścia gry. Twórcy nie chcą, aby „poprawna” odpowiedź była oczywista, ale aby gracze sami odkrywali tajniki świata i konsekwencje swoich działań.
Zawsze staramy się pozostawić graczowi jak najwięcej do odkrycia. Kiedy świat jest łatwo przyswajalny i przekazywany graczowi, odbiera to wiele tajemniczości, ponieważ jest mniej do odkrycia. Chcemy, by zawartość była czytelna, by gracze wiedzieli, co się dzieje i jak poruszać się po zadaniach, ale nie chcemy, by poprawna odpowiedź była oczywista za każdym razem.
Świat gry, Eora, został podzielony na duże, zdefiniowane strefy. Choć nie jest to otwarty świat, gracze będą mieli dużą swobodę w eksploracji i podejmowaniu decyzji w obrębie tych stref. Dodatkowo twórcy kładą nacisk na motywacje i przekonania postaci, zamiast na proste archetypy. Relacje z towarzyszami będą dynamiczne, a ich stosunek do gracza będzie zależał od jego decyzji i postępowania. Towarzysze będą reagować na wybory gracza, zarówno w misjach pobocznych, jak i głównym wątku fabularnym.
Kiedy projektujemy postacie, zadania i zawartość, nie patrzymy na nie i nie mówimy: „Jaki to typ postaci?”. Chodzi bardziej o to, w co wierzą. Czego chcą, co wpływa na to, czego chcą i co zamierzają zrobić. Chodzi bardziej o przekonania.
GramTV przedstawia:
Nie wszystkie sekrety i wątki zostaną odkryte przez każdego gracza, co ma na celu zwiększenie unikalności każdej rozgrywki i stworzenie możliwości dzielenia się odkryciami z innymi.
To, co sprawia, że gry RPG są wyjątkowe, i to, co sprawia, że nasze gry RPG są wyjątkowe, to fakt, że tworzymy dużo zawartości. Wiemy, że żaden gracz nie będzie miał dokładnie takiego samego doświadczenia, a częścią tego, co sprawia, że jest to zabawne i satysfakcjonujące, jest to, że znajdujesz coś i myślisz: „Znalazłem to na własną rękę i zastanawiam się, ile innych osób to zrobiło”.
Na koniec przypomnijmy jeszcze, że Avowed powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X/S. Nowe RPG od studia Obsidian Entertainment zadebiutuje 18 lutego 2025 roku.
Są jakieś wieści co do tego rasistowskiego dyrektora artystycznego? Matt Hansen z tego co pamiętam. Obsidian Entertainment albo Microsoft coś zrobili z tym czy otwarcie popierają tego rasistę?