Bethesda miała setki pomyłów na Starfield, ale… nie znalazły się w grze

Krzysztof Żołyński
2023/09/13 18:00
7
0

Festiwal wymówek Bethesdy trwa i tym razem dowiadujemy się, że wiele pomysłów – kto wie – może genialnych nie trafiło do finalnej wersji gry.

Bethesda nie przestaje zadziwiać – każdy brak czy niedoróbka w grze znajduje swoje wyjaśnienie. Tym razem, na tapecie pomysły, które nawet przy ogromnych rozmiarach Starfielda nie zmieściły się w finalnej wersji gry.

Bethesda miała setki pomyłów na Starfield, ale… nie znalazły się w grze

Starfield mógł być większy, ale się nie udało

Starfield to gra, która przy niezmiernej krytyce, znakomicie poradziła sobie na starcie i nadal ma rzezę zaangażowanych graczy. Mimo, że Bethesda zrobiła wszystko co mogła, żeby zniechęcić ludzi do grania, to tuż po premierze ponad sześć milionów ludzi zaczęło odkrywać niemal nieskończony wszechświat. Jednak masa błędów i niedoróbek oraz fatalne wymówki studia, kładą się cieniem na tę grę.

Okazuje się, że najnowsze dzieło legendarnej Bethesdy mogło być jeszcze bardziej rozbudowane. W kolejnym wywiadzie, Todd Howard zdradził, że zespół miał setki pomysłów, które nie trafiły do finalnego produktu.

Planowaliśmy, ale te plany poszły w niepamięć. Wiedzieliśmy, że przepiszemy części silnika, więc zaczęliśmy tworzyć technologię dla planet i przestrzeni kosmicznej na naszym poprzednim silniku i rendererze.

GramTV przedstawia:

Już teraz wiadomo, że Starfield będzie się zmieniał, powiększał i być może zostanie nieco poprawiony. Poza modami, powstaje oficjalny dodatek noszący tytuł Shattered Space. W tej chwili nie ma niestety informacji na temat terminu premiery.

Komentarze
7
Ava Ax
Gramowicz
14/09/2023 06:07

"Pomyłów", pomyłek, pomysłów?

Można babola gdzieś w środku tekstu przegapić ale w tytule? 

koNraDM4
Gramowicz
13/09/2023 20:26
MisticGohan_MODED napisał:

To tych też jeszcze nie usunęli ? xD

koNraDM4 napisał:

Możliwe, że tam się znalazły pliki, które jeszcze hulały w folderach Morrowinda XD

MisticGohan_MODED napisał:

Ciekawe czy stare pliki ze Skyrima/ Fallouta się tam znalazły :P

Kiedyś odnośnie Skyrima o tym czytałem, w Starfieldzie nie wiem czy dalej są ale znając życie nie mają się ich jak pozbyć bo by niektóre skrypty przestały działać XD

No taki to ogromny minus rozwijania starej technologii poprzez dokładanie kolejnych bajerów do niej

dariuszp
Gramowicz
13/09/2023 19:57

Akurat norma. Przykładowo Wiedźmin 3 miał nawet działający system walki na łyżwach po to by powtórzyć scenę z Bonhartem. Tylko stwierdzili że przedstawianie nowej mechaniki w ostatnim akcie to błąd i się z tego wycofali. 

Podobnie w Cyberpunk 2077 był moment gdzie planowali efekt cyberpsychozy. Tzn musiałbyś balansować wszczepy ze swoim zachowaniem by nie przekroczyć linii i nie oszaleć. I też się wycofali z tego. Takie życie.

Inna sprawa że znając Bethesdę zwyczajnie ich silnik na to nie pozwalał i nie mieli umiejętności by go usprawnić. Podobnie jak nie pozbyli się ekranów ładowania. Jak sklepy nadal mają skrzynki pod mapą które możesz okraść. Gra dalej nie mają pojazdów. Planety to obrazki JPG. Broń strzela gdzie chce a nie tam gdzie celujesz. NPC dalej wyglądają paskudnie. A UI jest po prostu najgorsze. Jeszcze gorsze niż w poprzednich grach bo w poprzedniej grze przynajmniej miałem zawartość plecaka i kontenera na jednym ekranie.

Ot taka prawda. Bethesda niczego się nie nauczyła i się w ogóle nie zmieniła. 




Trwa Wczytywanie