Bethesda twierdzi, że brak pojazdów naziemnych w Starfield to celowy wybór

Krzysztof Żołyński
2023/09/09 20:00
7
0

Bethesda nie przestaje zadziwiać – każdy brak, czy niedoróbka w grze znajduje swoje wyjaśnienie. Tak było w projekcie! Tym razem, na tapecie pojazdy naziemne.

Jeśli pograliście już w Starfield to wiecie, że po powierzchni licznych planet, które są do odwiedzenia, trzeba przemieszczać się z buta, a w najlepszym razie wspomagając się plecakiem odrzutowym. Bark pojazdów naziemnych doskwiera graczom, ale Bethesda twierdzi, że jest to celowy zabieg. Oczywiście, jak zawsze, w trosce o dobro gracza i wyższy poziom zabawy. Jak powiedział sam Todd Howard, jest to zgodne z projektem, ponieważ zapewnia ciekawsze doświadczenia.

Bethesda twierdzi, że brak pojazdów naziemnych w Starfield to celowy wybór

Rozważamy tę opcję. Kiedy powstaną pojazdy, zmieni to rozgrywkę. Obecnie lądując na planecie muszą skupić się na innych rzeczach i wiem, że jesteśmy przekonani, że ich doświadczenia z rozgrywki będą o wiele ciekawsze. I w pewnym sensie masz pojazd. Masz swój statek kosmiczny, możesz latać w kosmosie. Na powierzchni masz plecak odrzutowy, który możesz ulepszyć, co jest świetną zabawą.

Bethesda ma kolejną wymówkę dla Starfield

W roku, w którym nawet Link był w stanie sklecić pojazdy, aby przejechać przez Hyrule, niektórzy gracze wyrazili nadzieję, że Bethesda doda możliwość konstruowania lądowych środków transportu dla Starfield. I kto wie? Może się to zdarzyć w jakimś przyszłym DLC lub rozszerzeniu.

GramTV przedstawia:

Jest jednak sporo grupa graczy, którzy cieszą się, że Starfield nie wykorzystuje do poruszania się pojazdów naziemnych, ponieważ oznacza to, że odkrycia można skupiać na mniejszym obszarze mapy.

Komentarze
7
dariuszp
Gramowicz
11/09/2023 23:09
GThoro napisał:

https://www.youtube.com/watch?v=neO-Bl7g9-U

https://www.youtube.com/watch?v=fX6NqLWH4Ao

Faktycznie prymitywny.

dariuszp napisał:

Ich prymitywny silnik fizyczny

Kilka sześcianów czy cylindrów staczających się to nic nowego. Takie rzeczy robiłem na studiach dla zabawy.

Ale jak chcesz mieć pojazd to sprawa się komplikuje bo masz np. 2 koła bezwładne i dwa z napędem. Te z napędem działają w zależności od tarcia. Kiedy pojazd się porusza, nierówności terenu wpływają na koła a koła wpływają na karoserię. Też przydał by się jakiś system uszkodzeń którego gra nie ma nawet dla statku. Możesz wlecieć na dopalaczu w inny statek i absolutnie nic się nie stanie oprócz paru magicznych cyferek zmienionych w gui. 

Też bez sensu jeżeli jesteś jedyną osobą z pojazdem w całej galaktyce więc pasowało by np. mieć drogi i więcej pojazdów co sprawia że musisz mieć ruch uliczny, przejścia dla pieszych itp.

I nagle robi Ci się z tego ogromny projekt wymagający kompetencji których Bethesda po prostu nie ma.

Dla porównania tu masz 30-minutowy filmik o tym jak zrobić to co pokazałeś w 2D :-)

https://www.youtube.com/watch?v=lS_qeBy3aQI

GThoro
Gramowicz
11/09/2023 17:04
dariuszp napisał:

Ich prymitywny silnik fizyczny

https://www.youtube.com/watch?v=neO-Bl7g9-U

https://www.youtube.com/watch?v=fX6NqLWH4Ao

Faktycznie prymitywny.

dariuszp
Gramowicz
10/09/2023 10:59
prostik napisał:

Jeżeli moderom udało się dodać pojazdy do New Vegas  (i to nawet latające) to nie ma usprawiedliwienia dla lenistwa Bethesdy.

Tylko że to są pojazdy unoszące się w powietrzu które nie mają kontaktu z ziemią i są okropne. Nie są to też tak do końca pojazdy bo nie siedzisz w nim sterując tylko gracz zostaje zastąpiony modelem samochodu albo samolotu. Drobna różnica a jednak różnica. Nie ma co liczyć na łazika.

Dla porównania coś co jest od lat w Star Citizen: https://www.youtube.com/watch?v=HFSAN8IqiFQ

W Elite Dangerous które ma kopę lat: https://www.youtube.com/watch?v=6gWoiMghs7c

Mech w NMS: https://www.youtube.com/watch?v=CHzTPM-sX2A

Ja myślę że oni nie dodali pojazdów bo w powyższych grach możesz objechać planetę na około. Starfield jest popsuty i generuje Ci tylko małą kwadratowa mapę. 




Trwa Wczytywanie