Świat chińskiej mitologii przyciągnął masę użytkowników platformy Valve.
Niedawno otrzymaliśmy pierwsze recenzje Black Myth: Wukong w wersji na PC. Gra uzyskała w serwisie Metacritic średnią ocen na poziomie 82/100 na podstawie 57 opinii. Tymczasem okazuje się, że dzisiejsza premiera przyciągnęła przed ekrany całą masę użytkowników Steama.
Black Myth: Wukong przyciągnęło w dniu premiery masę użytkowników Steama
Jakiś czas temu informowaliśmy o ogromnym zainteresowaniu wokół Black Myth: Wukong. Produkcja znalazła się bowiem na szczycie globalnej listy bestsellerów platformy Valve. Tytuł zadebiutował już na rynku, w związku z czym możemy przyjrzeć się wynikom aktywności, a także pierwszym ocenom użytkowników Steama.
Jeśli chodzi o odbiór wśród graczy, na wspomnianej platformie klasyfikowany jest on jako „bardzo pozytywny”. Aż 92% z niemal 14 tysięcy opinii zachwala produkcję. Użytkownicy Steama pozytywnie oceniają między innymi aspekty wizualne, fabułę oraz system walki.
GramTV przedstawia:
Black Myth: Wukong może jednak pochwalić się jeszcze jednym, poza rewelacyjnym odbiorem, osiągnięciem. Zgodnie ze statystykami serwisu SteamDB, w najgorętszym momencie ostatnich 24 godzin jednocześnie grało ponad 1,4 miliona osób. W chwili pisania tego tekstu szczyt aktywności odnotowano dziś rano, około godziny 7:30 – wówczas licznik wskazywał 1,443,570 graczy.
Grze udało się tym samym pobić wynik Cyberpunk 2077. W przypadku produkcji CD Projekt RED tak zwany „all-time peak” to 1,054,388 jednocześnie bawiących się graczy. Black Myth: Wukong wyprzedził również tytuły takie jak Elden Ring, Dota 2 czy Lost Ark, lądując na 4. miejscu wśród najchętniej ogrywanych gier.
Black Myth: Wukong to gra RPG akcji osadzona w świecie chińskiej mitologii. Jej fabuła oparta jest na wydarzeniach opisanych w „Wędrówce na Zachód” – jednej z czterech wielkich klasycznych powieści literatury chińskiej. Wcielisz się w Przeznaczonego i ruszysz ku wyzwaniom oraz niezwykłym przygodom, by odkryć prawdę osnutą cieniem wspaniałej legendy. – głosi opis gry Black Myth: Wukong.
Przypomnijmy, że Black Myth: Wukong zadebiutowało dzisiaj – 20 sierpnia 2024 roku. Gra trafiła na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5. Na Xbox Series X/S tytuł ukazać ma się w późniejszym terminie.
Gierka bardzo dobrze się prezentuję. Poczekam jednak aż dopatchują gierkę, bo sporo osób jednak narzeka na krytyczne błędy.
dariuszp
Gramowicz
20/08/2024 23:54
Gram na PS5. Tego typu gry preferuje na konsoli.
Generalnie mają trochę zapożyczeń z Soulsów. Gra jest kompletnie liniowa. Mamy kapliczki których użycie przywraca leczenie i odradza wrogów. Mamy staminę. Ataki wymagają "zobowiązania". Tzn jak naciśniesz atak to koniec - musisz dokończyć animację.
Ale na tym podobieństwa się kończą.
Śmierć nie ma ceny. Jak zginiesz to po prostu musisz jeszcze raz dostać się tam gdzie byłeś przechodząc przez mapę. Nic nie tracimy.
Gra też jest znacznie łatwiejsza niż typowe Soulsy. W zasadzie pierwszy raz zginąłem dopiero walcząc z bossem w lesie. Później się dowiedziałem że ów boss był opcjonalny i w zasadzie miałem do niego później wrócić. Ale zabiłem go wcześniej więc musiałem po prostu w kapliczce odebrać jego duszę jak fabularnie dostałem ulepszenie by dusze używać. 2 bossy poszły za pierwszą próbą. Teraz jestem 4:1. Tzn 4 zabitych bez śmierci i jeden mnie zabił zanim zginął.
Gra ma dużo ułatwień. Np. wcześnie dostajemy zaklęcie które pozwala dosłownie zamrozić w miejscu przeciwnika na parę sekund. A jak użyjemy atak który go wybija z równowagi to przerwiemy dowolny atak wroga. Przydatne. Tez zabijając drugiego opcjonalnego bossa dostałem możliwość przemiany w niego. To takie ekstra życie bo jak nim jestem to zadaje sporo obrażeń a jak skończy mi się zasób albo dostanę sporo obrażeń to się przemieniam w siebie.