Blizzard skasował tajny projekt powstający od 6 lat. Firma nie wystartuje z nową marką

Radosław Krajewski
2024/01/26 11:40
6
0

Produkcja miała być już grywalna w ubiegłym roku, ale studio nie będzie dłużej rozwijać tej gry.

Wczoraj pojawiły się informacje, że Microsoft zwolnił aż 1900 pracowników z Activision Blizzard, Bethesdy, ZeniMax oraz działu Xboxa. Wśród osób, które opuściły firmę jest Mike Ybarra, były już prezes Blizzarda, który sam zdecydował o swoim odejściu. Utrata tak wielu osób wpłynie na niektóre z szykowanych gier, a pierwszą ofiarą jest Odyssey, czyli survivalowa gra Blizzarda, która była rozwijana od 2017 roku.

Blizzard skasował tajny projekt powstający od 6 lat. Firma nie wystartuje z nową marką

Survivalowa gra Odyssey skasowana przez Blizzarda po 6 latach pracy

Studio ogłosiło projekt w 2022 roku, a od tego czasu nie pojawiły się żadne nowe materiały. Według doniesień produkcja miała być już nawet grywalna, ale ostatecznie nigdy nie ujrzy dziennego światła. Po zwolnieniach Microsoft podjął decyzję o anulowaniu projektu, który miał być pierwszą oryginalną grą Blizzarda od czasu wydania Overwatcha.

GramTV przedstawia:

Jason Schreier z Bloomberga podał, że głównym powodem anulowania Odyssey były problemy z silnikiem. Pierwotnie gra powstawała na Unreal Engine, ale po pewnym czasie zespół uznał, że silnik od Epic Games jest niewystarczający, aby sprostać wygórowanym ambicjom w tworzeniu ogromnych map, na których znajdować się miało do 100 graczy. Część elementów gry zaczęło powstawać na silniku Synapse, który był opracowany z myślą o grach mobilnych.

Deweloperzy mieli nadzieję, że po przejęciu Activision Blizzard przez Microsoft, będą mogli wrócić do tworzenia gry na Unreal Engine, ale dalszy rozwój projektu okazał się zbyt kosztowny, więc podjęto decyzję o skasowaniu Odyssey. Aby ukończyć grę zespół, który już liczył ponad 100 osób, musiałby zostać znacznie powiększony, a wydanie gry nie byłoby możliwe przed 2027 rokiem.

Komentarze
6
ZubenPL
Gramowicz
27/01/2024 14:20
koNraDM4 napisał:

Remake Warcrafta jakoś wypuścili, a nie nazwałbym go dobrym. Strzelam, że nie widzieli możliwości monetyzacji tego

MisticGohan_MODED napisał:

Ta, problemy z silnikiem... a może zwyczajnie gra była tak nędzna że jednak nie warto było jej kończyć ? No cóż... pora na wysyp obiecanych mobilek.

Remake Warcrafta to był projekt bazujący na wyciągnięcie hajsu z nostalgii fanów dlatego go wydali mimo śmieciowego stanu. Nowe api musiało by się czymś bronić a jak gameplayowo był śmieć to nikt by w to nie zagrał.  

MisticGohan_MODED
Gramowicz
27/01/2024 14:06
koNraDM4 napisał:

Remake Warcrafta jakoś wypuścili, a nie nazwałbym go dobrym. Strzelam, że nie widzieli możliwości monetyzacji tego

MisticGohan_MODED napisał:

Ta, problemy z silnikiem... a może zwyczajnie gra była tak nędzna że jednak nie warto było jej kończyć ? No cóż... pora na wysyp obiecanych mobilek.

Przy tak dużej grze ? Wątpię.

Poza tym zawsze mogli pójść śladami Segi i wydać niekompletną grę w podstawce.

koNraDM4
Gramowicz
27/01/2024 07:44
MisticGohan_MODED napisał:

Ta, problemy z silnikiem... a może zwyczajnie gra była tak nędzna że jednak nie warto było jej kończyć ? No cóż... pora na wysyp obiecanych mobilek.

Remake Warcrafta jakoś wypuścili, a nie nazwałbym go dobrym. Strzelam, że nie widzieli możliwości monetyzacji tego




Trwa Wczytywanie