Blizzard wciąż zmaga się z Diablo 2 Resurrected. Winny oryginalny kod gry

LM
2021/10/15 08:20

Gracze korzystają z usługi sieciowej dużo inaczej, niż 20 lat temu. Serwery Diablo 2 Resurrected nie wytrzymały.

Już niemal od tygodnia serwery Diablo 2 Resurrected konsekwentnie zawodzą wszystkich, którzy chcieliby błyskawicznie wskoczyć do gry. Nawet jeśli Blizzard prowadzi stałą komunikację z fanami, informując ich o problemach, to nie da się ukryć, że sytuacja coraz bardziej się zaostrza. Podczas gdy wielu graczy zwróciło się z wnioskiem o zwrot środków za grę, firma zdaje się nie uznawać zażaleń i prosi o więcej czasu. W międzyczasie poinformowała też, że winę za awarie z ostatnich tygodni ponosi oryginalny leciwy już kod gry.

Blizzard wciąż zmaga się z Diablo 2 Resurrected. Winny oryginalny kod gry

Okazuje się, że nawet jeśli podczas prac nad Diablo 2 Resurrected Blizzard dokonał poprawek w architekturze sieciowych sesji, to kod nie był przygotowany na działania graczy. 20 lat temu fani Diablo 2 wskakiwali do gry w określonym celu, głównie by realizować poszczególne runy w poszukiwaniu punktów doświadczenia lub elementów wyposażenia. Dziś każdy gra na własną modłę, a poradników jest od groma, co skutkuje masą błyskawicznie tworzonych i zrywanych sesji na serwerach. Tego stary kod znieść nie może.

GramTV przedstawia:

Firma poinformowała nawet, że dotarła do firm zewnętrznych, które prawdopodobnie pomogą w zaistniałych okolicznościach, ale też ściągają inżynierów z pozostałych zespołów. Tymczasowym rozwiązaniem ma być opóźnienie w możliwości zainicjowania kolejnej sesji, przez co obciążenie serwera powinno się zmniejszyć, a problemy z serwerami ustąpić. Cóż, kłania się formuła always-online.

Diablo 2 Resurrected zadebiutowało 23 września na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series i Nintendo Switch. Po pierwszej fali problemów wydawało się, że sytuacja wraca do normy, ale miniony weekend przyniósł kulminację opisanych powyżej problemów. Jak szybko Blizzard upora się z awariami? Też chcielibyśmy to wiedzieć.

Komentarze
10
MisticGohan_MODED
Gramowicz
17/10/2021 22:07
wolff01 napisał:

Jak na firmę specjalizująca się w "sieciowych rozgrywkach" to trochę słabo im idzie z "siecią".

Gra może i spoko ale powiedziałem - 160 zł za to nie dam. Swoją drogą smutne to gdy główną premierą roku wydawcy AAA jest remaster 20-letniej gry.

Mówiłem - g..... rok :P

Swoją droga actiblizz wprowadził teraz kolejki na serwer... nie dość że już wcześniej były problemy ze znalezieniem ludzi do gry (2/3 szybko przestało grać), serwery miały problemy to teraz jeszcze kolejki żeby już w ogóle nie było można nawet grać online :P Istny kabaret.

wolff01
Gramowicz
15/10/2021 20:37

Jak na firmę specjalizująca się w "sieciowych rozgrywkach" to trochę słabo im idzie z "siecią".

Gra może i spoko ale powiedziałem - 160 zł za to nie dam. Swoją drogą smutne to gdy główną premierą roku wydawcy AAA jest remaster 20-letniej gry.

MisticGohan_MODED
Gramowicz
15/10/2021 18:55
ZubenPL napisał:

W sumie nie wiem co to za przewaga bo przeciwnik może zawsze być nad tobą albo poniżej ciebie wtedy 21:9 przeszkadza. 21:9 to ogólnie kiepskie do grania proporcje a jakiekolwiek przewagi to mity bo gdyby to było przewagą w fpsy pro gracze by tak grali a grają często nawet w 4:3. 

ClumsyFlipper4 napisał:

"Nie ma wsparcia dla 21:9, bo stary kod."

W Alfie było wsparcie (i działało świetnie). To przez płaczków na forach płączących o balans w pvp i nie zdrową przewagę...

fenr1r napisał:

Ja bym sam chętnie w to zagrał, żeby się przekonać, jak zabytkowe mechaniki się trzymają. Tylko nie mam zamiaru płacić 40€, kiedy oprogramowanie ma krytyczne błędy w postaci utraty postępu.

Nie ma wsparcia dla 21:9, bo stary kod.

Funkcje sieciowe nie działają stabilnie, bo stary kod.

Taki to remaster na miarę możliwości Acti-Blizz.

ZubenPL napisał:

Ponieważ gracze lubią tą archaiczną grę bardziej niż współczesne a oryginalną oprawą jest prawie nie grywalna.

Bardziej niż o pvp chodziło o to że można było na spokojnie rozwalać potwory i bossów [b]poza ich zasięgiem reakcji[/b].




Trwa Wczytywanie