Bloober Team nie zamierza odchodzić od horrorów. Twórcy chcą pokazać, na co ich stać
GameSpot miał ostatnio okazję porozmawiać z deweloperami z Bloober Team. Jak przekazali twórcy, przez kilka lat przed premierą Silent Hill 2 Remake „było ciężko”, jednak teraz w studio panują bardzo pozytywne nastroje. Zespół zamierza pokazać, na co go stać, rozwijając swoje własne pomysły. Producent i reżyser Jacek Zięba dodał natomiast, że Bloober planuje pozostać przy gatunku horroru w przyszłych projektach.
Chcemy być firmą zajmującą się horrorami. Chcieliśmy znaleźć swoją niszę i wydaje nam się, że ją znaleźliśmy, więc teraz po prostu ewoluujemy wraz z nią. A sposób, w jaki się to dzieje, jest bardziej złożony, to w pewien sposób ewolucja organiczna, tak jak w przypadku Layers of Fear. Ludzie w studio mówili: „Okej, zrobiliśmy wcześniej kilka g********* gier, ale możemy ewoluować”. – przekazał Jacek Zięba.
Zebraliśmy zespół, który kocha horrory. Myślę więc, że nie byłoby nam łatwo przestawić się [na inne gatunki – dop.red.] i nie chcemy tego. – dodał Wojciech Piejko, drugi reżyser.
Twórcy odnieśli się również do tematu reakcji graczy na zapowiedź Cronos: The New Dawn. Jak przyznał Piejko „wszyscy poczuli ulgę”, gdy komentarze były pozytywne. Zarówno dla reżysera, jak i całego zespołu, było to podnoszące na duchu doświadczenie. Na koncie Bloober Team znajdują się różnie odbierane produkcje, jednak to Silent Hill 2 Remake okazał się najbardziej przełomowy.
Nikt nie wierzył, że możemy to zrobić, a jednak to zrobiliśmy. To był wielki zaszczyt, że jako Bloober mogliśmy współpracować z marką Silent Hill i Konami. Jako twórcy horrorów kochamy Silent Hill, podobnie jak, jak sądzę, większość fanów gatunku. – wyznał Zięba.
Odtworzyli legendarną grę. Sprawili, że niemożliwe stało się możliwe, a była to wyboista droga z powodu całego hejtu w Internecie. Presja była naprawdę duża, a oni zrobili. Dla firmy to był niesamowity moment. – dodał Piejko mówiąc o współpracownikach z zespołu.
Jeśli zaś chodzi o Cronos: The New Dawn, horror przeniesie nas do ponurego świata, łączącego estetykę wschodnioeuropejskiego brutalizmu z retrofuturystyczną technologią. Planowany termin debiutu to 2025 rok.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!