To trochę dziwne tłumaczenie filmu, który zawodził na wielu płaszczyznach.
Adaptacje gier wideo przeżywają złoty okres – sukcesy odnoszą filmy o Mario, Sonicu i Minecraft. Ale na ich tle Borderlands Eliego Rotha wypada jak przykra anomalia. Widowisko kosztowało 145 mln dolarów, a zarobiło zaledwie 31 mln. Recenzje także były dla filmu bezlitosne – zdobył zaledwie 10% pozytywnych ocen na Rotten Tomatoes.
Borderlands
Borderlands – film okazał się porażką przez pandemię COVID?
W podcaście The Town Roth po raz pierwszy skomentował porażkę filmu. Przyznał, że nie rozpoznał swojej wizji w gotowym produkcie, który miał niedawno okazję obejrzeć. Za przyczynę porażki filmu wskazuje jednak zdalną pracę podczas pandemii.
Pamiętam, że [zadałem sobie pytanie], czy jestem w takim momencie swojej kariery, że usiądę, aby obejrzeć swój własny film, który sam napisałem i wyreżyserowałem i naprawdę nie wiem, co się wydarzy?
Powiedział Roth i dodał, wskazując na utrudniony proces tworzenia filmu:
GramTV przedstawia:
Nikt z nas nie przewidywał, jak skomplikowane będą sprawy związane z COVID. Nie tylko pod względem tego, co kręcimy, ale także pod kątem konieczności wykonania dodatkowych ujęć lub powtórek, a sześć osób jest na różnych planach zdjęciowych, a każdy z tych planów jest zamykany, ponieważ miasta się otworzyły, a teraz wybuchła epidemia COVID i po prostu… nie mogliśmy przygotowywać się razem w jednym pomieszczeniu, nie mogłem być z moimi kaskaderami, nie mogłem robić pre-vis, wszyscy są rozproszeni po całym miejscu. Nie można przygotować filmu na taką skalę przez Zoom.
Borderlands było poprawiane przez wielu scenarzystów, w tym twórcę The Last of Us, Craiga Mazina, który ostatecznie wycofał swoje nazwisko z projektu. Inni scenarzyści, którzy pomagali w tworzeniu tej historii to: Gary Ross, Aaron Berg, Oren Uziel, Juel Taylor, Tony Rettenmaier, Zak Olkewicz, Chris Bremner i Sam Levinson. Dokrętki realizował z kolei Tim Miller, twórca Deadpoola. Im więcej osób starało się uratować ten projekt, tym gorszy okazał się rezultat.