Scorn to propozycja dla twardzieli, którym wirtualne maszkary niestraszne. Twórcy z Ebb Software podzielili się najnowszym trailerem oraz zdradzili datę premiery. W Scorn zagramy 21 października, a gra będzie dostępna na konsolach Xbox One, Xbox Series S/X oraz PC. Warto zaznaczyć, że pojawi się w usłudze Xbox Game Pass już w dniu premiery.
O Scorn mogliśmy słyszeć już niejednokrotnie. Jest to brutalny horror inspirowany twórczością H. R. Gigera. Akcję gry śledzić będziemy z perspektywy pierwszej osoby, a rozgrywka opierać się będzie na cechach typowych dla gier przygodowych. Powinniśmy więc spodziewać się łamigłówek, których rozwiązanie będzie wymagało uważnego obserwowania otoczenia i eksplorowania lokacji.
Oczywiście, całość będzie ściśle powiązana z fabułą, w której ważną rolę odegrają napotkane przez nas postacie. Jak mówią twórcy – „gra została zaprojektowana wokół pomysłu wrzucenia gracza do obcego świata”. Zagubieni w ponurym świecie snów postaramy odkryć się jego tajemnice. Za jeden z głównych celów twórcy postawili sobie zadbanie o wysoki poziom immersji, co w przypadku horrorów zawsze dodatkowo podkręca atmosferę.
Najważniejsze – wyróżnione przez wydawcę – cechy gry:
- Spójny, żyjący świat: Akcja gry Scorn toczy się w otwartym świecie różnych połączonych regionów. Każdy region ma strukturę podobną do labiryntu, z różnymi pomieszczeniami i ścieżkami do odkrycia. Cała fabuła przedstawiana jest w świecie gry, bez przerywników, które odciągną was od straszliwej rzeczywistości tętniącego życiem świata, w którym się znajdujecie. Ale miejcie oczy otwarte – ta gra nie okaże wam współczucia, jeśli przegapicie coś ważnego podczas trudnej wyprawy.
- Pełne osadzenie ciała w świecie gry: Gracze poczują lepsza immersję, będąc świadomymi ciała i ruchów gracza. Interakcje ze światem są realistyczne – przedmioty podnosicie dłońmi (nie szybują po prostu w powietrzu), maszyny oraz narzędzia są obsługiwane poprzez chwytanie, itd.
- Zarządzanie ekwipunkiem i amunicją: Wasz ekwipunek jest zdefiniowany i ograniczony. Przez całą grę gracz musi się orientować w otoczeniu i przenoszonych przedmiotach. Będzie musiał myśleć o tym, kiedy walczyć, a kiedy się ukryć i jak jego działania wpłyną na świat wokół niego. Aby zaliczyć postępy, potrzebne będą różne style gry.