Call of Duty „nie jest wyjątkowe”. Microsoft przedstawia nietypowe argumenty

Mikołaj Ciesielski
2022/11/25 10:25
4
0

Amerykańska firma pokazuje, że popularna seria pierwszoosobowych strzelanek nie jest wcale tak silną marką, jak twierdzi Sony.

Call of Duty „nie jest wyjątkowe”. Microsoft przedstawia nietypowe argumenty

Sony próbuje na wszelkie sposoby przekonać brytyjski urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA), że przejęcie Activision Blizzard wpłynie negatywnie na rynek gier wideo. Japońska firma w najnowszym oświadczeniu stwierdziła nawet, że przykład Battlefielda pokazuje, że żadna seria strzelanek nie może również się z popularnością Call of Duty. Zupełnie odmienne zdanie na ten temat ma jednak gigant z Redmond. W opublikowanym przez CMA dokumencie amerykańska firma stwierdza, że Call of Duty wcale „nie jest wyjątkowe”.

Microsoft przekonuje CMA, że Call of Duty „nie jest wyjątkową” marką

Microsoft zauważa, że gry z serii Call of Duty są regularnie wyprzedzane przez inne tytuły w różnego rodzaju ankietach organizowanych przez Sony, które są skierowane do użytkowników konsol PlayStation jak np. w głosowaniu na „Grę roku” czy „Najbardziej oczekiwaną grę”. Amerykańska firma powołuje się również na serwis Metacritic, gdzie w rankingu najwyżej ocenianych produkcji Call of Duty: Black Ops Cold War zajęło w 2020 roku 18. miejsce, a Call of Duty: Vanguard rok później uplasowało się na 73. pozycji.

Gigant z Redmond zaznacza także, że gry z serii Call of Duty regularnie „wyprzedzane w branżowych recenzjach najlepszych gier” takich serwisów jak IGN, USA Today, Business Insider, Game Rant i innych. Dodatkowo Microsoft podkreśla, że wspomniana marka „nie napędza rozmów w mediach społecznościowych”. Amerykańska firma przypomina, że w 2021 roku na portalu społecznościowym Twitter pojawiło się 2,4 mld wpisów na temat gier wideo, ale żaden z postów dotyczących Call of Duty nie znalazł się nawet w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych tweetów z tej kategorii.

Trudno stwierdzić, czy tego typu argumentacja przekona brytyjski urząd ds. Konkurencji i Rynków. Trzeba jednak przyznać, że Microsoft przyjął całkiem interesującą strategię. Na ten moment nie pozostaje nam jednak nic innego, jak śledzić dalszy rozwój wydarzeń związany z przejęciem Activision Blizzard przez producenta konsol Xbox.

GramTV przedstawia:

Komentarze
4
Xeoo
Gramowicz
25/11/2022 18:48

No argumenty na poziomie "bo microsoft podniesie ceny!" od sony :P

Moze to konkurs na najbardziej kretyński argument roku czy coś.

Silverburg
Gramowicz
25/11/2022 12:48

Widzę, że MS próbuje się stawiać w roli ofiary, której w dodatku wszyscy się tylko czepiają.

Biorąc pod uwagę fakt, że gry z serii Call of Duty sprzedają się w największych możliwych nakładach podobnie jak kolejne odsłony FIFA, NBA 2K czy nawet Maddena... to jest najgłupszy argument jaki można wystosować. 




Trwa Wczytywanie