Te liczby muszą przyprawiać Activision o ból głowy.
Jak donosi portal pcgamer.com, gry z serii Call of Duty drastycznie tracą na popularności. W opublikowanym przez Activision raporcie dla inwestorów możemy zobaczyć, że liczba aktywnych graczy spadła aż o 50 milionów, co względem zeszłego roku daje spadek o 1/3. Taki odpływ użytkowników musi spędzać sen z powiek właścicielom marki.
Obecnie w tytuły z serii Call of Duty zagrywa się około 100 milionów graczy. To dalej całkiem przyzwoity wynik, jednak widać, że wydane w 2020 Call of Duty: Warzone znacząco traci na popularności. Do niskiego wyniku z pewnością przyczyniła się również słaba sprzedaż Call of Duty: Vanguard. Wszystko wskazuje na to, że flagowa marka Activision nie ma zbyt dobrej passy. Możliwe, że sytuacja odmieni się za sprawą nadciągających premier.
GramTV przedstawia:
Przypomnijmy, że obecnie w przygotowaniu są co najmniej dwie gry z serii. Studio Infinity Ward pracuje na sequelem wydanego w 2019 roku Call of Duty: Modern Warfare. Gra powinna ukazać się na rynku jeszcze w tym roku. W produkcji jest również kontynuacja Call of Duty: Warzone, której premiery powinniśmy spodziewać się w 2023 roku.