CEO Microsoftu chciałby tworzyć całe gry, wykorzystując do tego sztuczną inteligencję. Gry na Xboxa czeka mała rewolucja?

Microsoft chce zmienić sposób tworzenia gier, wykorzystując do tego SI. CEO firmy, potwierdził, że Microsoft poważnie rozważa wprowadzenie SI jako narzędzia do tworzenia przyszłych tytułów Xboxa.

Sztuczna inteligencja już od dawna jest wykorzystywana w grach do zarządzania postaciami sterowanymi komputerowo. Od jakiegoś czasu SI odgrywa także coraz większą rolę w tworzeniu grafiki i innych zasobów, ale to już czasami budzi pewne kontrowersje. Teraz może być jeszcze ciekawiej po tym jak CEO Microsoftu powiedział o swojej wizji, z którą niektóre studia gamingowe niekoniecznie się zgadzają.

Satya Nadella
Satya Nadella

CEO Microsoftu chciałby tworzyć nawet całe gry w oparciu o SI

Gigant technologiczny już wcześniej testował różne formy SI na swojej platformie, m.in. w postaci „Virtual Support Agent”, czyli chatbota wspomagającego obsługę klienta. Współpraca z Ninja Theory zaowocowała również narzędziem Muse, które ma ułatwić rozwój gier, o czym pisaliśmy w tym newsie. Co ciekawe, po zaprezentowaniu technologii Muse, podkreślono że jest to narzędzie, które ma jedynie pomóc twórcom w produkcji gier, jednak teraz narracja poszła nieco dalej. CEO Microsoftu, Satya Nadella, określił Muse jako przełomowy moment dla Microsoftu i zapowiedział, że generatywna SI stanie się częścią wielu nadchodzących produkcji. Obecnie, według niego firma nie tylko wykorzysta Muse do wsparcia przy tworzeniu gier, ale także do generowania całych tytułów, a to zapewne wzbudzi niepokój wielu graczy.

GramTV przedstawia:

Nie wszystkie studia podzielają jednak entuzjazm Microsoftu. Niektórzy twórcy, jak Beth Parker, ze studia odpowiedzialnego za Black Myth: Wukong, skrytykował użycie SI w grach, twierdząc, że odbiera im ono ludzki charakter. Autor JoJo’s Bizarre Adventure, Hirohiko Araki, porównał nawet sztuczną inteligencję do „oszustwa”. Z drugiej strony, inne firmy aktywnie eksperymentują z tą technologią. Capcom opracował własny model SI, który jeszcze traktują to jako coś prototypowego w przypadku tworzenia gier, a japońskie studio Frontier Works zapowiedziało premierę generowanej za pomocą SI animacji „Twins HimaHina” na wiosnę 2025 roku.

Debata na temat roli SI w branży gier z pewnością będzie się zaostrzać. Jedno jest jednak pewne – sztuczna inteligencja coraz mocniej wpływa na sposób, w jaki powstają i rozwijają się gry komputerowe i raczej nie zanosi się na rezygnację z możliwości jakie daje.

Komentarze
3
Cruzer
Gramowicz
25/02/2025 14:24

Czyli gry będą kilka razy tańsze skoro produkcja będzie kilkukrotnie tańsza, tak? Tak?

Cruzer
Gramowicz
25/02/2025 14:24

Czyli gry będą kilka razy tańsze skoro produkcja będzie kilkukrotnie tańsza, tak? Tak?

Cruzer
Gramowicz
25/02/2025 14:22

Czyli gry będą kilka razy tańsze skoro produkcja będzie kilka razy tańsza tak? Tak..?




Trwa Wczytywanie