Cities: Skylines II – system ekonomii w szczegółach na nowym materiale

Wincenty Wawrzyniak
2023/08/16 19:20
0
0

W sieci pojawił się nowy filmik, który ujawnia szczegóły dotyczące rozbudowanego systemu ekonomii w grze.

Przedstawiciele studia Colossal Order udostępnili nowy materiał dotyczący nadchodzącej gry Cities: Skylines II. Tym razem skupiono się na rozbudowanym systemie ekonomii. Zainteresowanych wszystkimi szczegółami zapraszamy również do wpisu opublikowanego przez deweloperów na oficjalnej stronie wydawcy Paradox Interactive lub na Steamie.

Cities: Skylines II – system ekonomii w szczegółach na nowym materiale

System ekonomii w Cities: Skylines II – szczegóły

  • Głównym celem deweloperów było stworzenie systemu, który ma znacznie więcej wspólnego z rzeczywistością, jeśli chodzi o kwestie gospodarcze, a który jednocześnie nie byłby zbyt skomplikowany. Ekonomia w Cities: Skylines II ma więc poniekąd wspomagać gracza w całym procesie rozwoju miasta – warto jednak pamiętać, że zakres tejże pomocy będzie się zmniejszał wraz z rozrastaniem się naszej metropolii.
  • Jedną z podstawowych cech gospodarki w grze będą strefy oraz interakcje pomiędzy tymi strefami. Zarówno w przypadku przemysłu, który potrzebuje nie tylko surowców, ale również – przynajmniej od czasu do czasu – siły roboczej, jak i w przypadku sprzedawców i ich klientów gracze otrzymają możliwość handlu poza miastem. Ten jednak wiąże się z wyższymi kosztami transportu i tym samym zmniejszeniem zysku naszych spółek.
  • Cities: Skylines II zaoferuje dziewięć różnych wyspecjalizowanych obszarów przemysłowych. Do wyboru są cztery rodzaje rolnictwa; hodowla zwierząt nie wymaga żadnych zasobów naturalnych, podczas gdy uprawa zbóż, warzyw i bawełny musi znajdować się na żyznych terenach. Leśnictwo naturalnie wymaga lasów, wydobycie kamienia może być wykorzystywane w dowolnym miejscu na mapie, ale wydobycie węgla i rudy wymaga złóż rudy w ziemi. Wreszcie, mamy wiercenia naftowe, które mogą wydobywać ropę spod ziemi.
  • Podatki będą głównym narzędziem pozwalającym na manipulację rynkiem i będziemy mogli dostosować je do osobno dla każdej strefy poprzez wybieranie, jakie środki przeznaczymy w danej strefie na przemysł, edukację i tym podobne. Nie będzie to jednak konieczne, ponieważ gra sama spróbuje wybrać optymalne dla naszego miasta ustawienia, aczkolwiek gracze zawsze mogą pamiętać, że mogą zrobić to samodzielnie.
  • W przypadku problemów ze zbalansowaniem gospodarki zawsze można wziąć kredyt. W odróżnieniu od pierwszego Cities: Skylines, w drugiej części dostępna będzie tylko jedna pożyczka do wyboru – przy czym będziemy mogli dostosować jej wysokość (nadal jednak konieczne będzie zwracanie jej w comiesięcznych ratach).
  • W Cities: Skylines II znajdziemy osobną zakładkę pozwalającą na sprawdzenie stanu produkcji w mieście. Znajdziemy tam informacje na temat wytwarzanych oraz importowanych towarów, a także na temat miejsca zbytu i kupna każdego zasobu z osobna. Co więcej, w panelu ekonomicznym pojawi się zakładka budżetu umożliwiająca śledzenie przychodów i wydatków metropolii.

Cities: Skylines II zadebiutuje na rynku 24 października bieżącego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!