Przedstawiciele studia Colossal Order udostępnili nowy materiał dotyczący nadchodzącej gry Cities: Skylines II. Tym razem skupiono się na rozbudowanym systemie ekonomii. Zainteresowanych wszystkimi szczegółami zapraszamy również do wpisu opublikowanego przez deweloperów na oficjalnej stronie wydawcy Paradox Interactive lub na Steamie.
System ekonomii w Cities: Skylines II – szczegóły
- Głównym celem deweloperów było stworzenie systemu, który ma znacznie więcej wspólnego z rzeczywistością, jeśli chodzi o kwestie gospodarcze, a który jednocześnie nie byłby zbyt skomplikowany. Ekonomia w Cities: Skylines II ma więc poniekąd wspomagać gracza w całym procesie rozwoju miasta – warto jednak pamiętać, że zakres tejże pomocy będzie się zmniejszał wraz z rozrastaniem się naszej metropolii.
- Jedną z podstawowych cech gospodarki w grze będą strefy oraz interakcje pomiędzy tymi strefami. Zarówno w przypadku przemysłu, który potrzebuje nie tylko surowców, ale również – przynajmniej od czasu do czasu – siły roboczej, jak i w przypadku sprzedawców i ich klientów gracze otrzymają możliwość handlu poza miastem. Ten jednak wiąże się z wyższymi kosztami transportu i tym samym zmniejszeniem zysku naszych spółek.
- Cities: Skylines II zaoferuje dziewięć różnych wyspecjalizowanych obszarów przemysłowych. Do wyboru są cztery rodzaje rolnictwa; hodowla zwierząt nie wymaga żadnych zasobów naturalnych, podczas gdy uprawa zbóż, warzyw i bawełny musi znajdować się na żyznych terenach. Leśnictwo naturalnie wymaga lasów, wydobycie kamienia może być wykorzystywane w dowolnym miejscu na mapie, ale wydobycie węgla i rudy wymaga złóż rudy w ziemi. Wreszcie, mamy wiercenia naftowe, które mogą wydobywać ropę spod ziemi.
- Podatki będą głównym narzędziem pozwalającym na manipulację rynkiem i będziemy mogli dostosować je do osobno dla każdej strefy poprzez wybieranie, jakie środki przeznaczymy w danej strefie na przemysł, edukację i tym podobne. Nie będzie to jednak konieczne, ponieważ gra sama spróbuje wybrać optymalne dla naszego miasta ustawienia, aczkolwiek gracze zawsze mogą pamiętać, że mogą zrobić to samodzielnie.
- W przypadku problemów ze zbalansowaniem gospodarki zawsze można wziąć kredyt. W odróżnieniu od pierwszego Cities: Skylines, w drugiej części dostępna będzie tylko jedna pożyczka do wyboru – przy czym będziemy mogli dostosować jej wysokość (nadal jednak konieczne będzie zwracanie jej w comiesięcznych ratach).
- W Cities: Skylines II znajdziemy osobną zakładkę pozwalającą na sprawdzenie stanu produkcji w mieście. Znajdziemy tam informacje na temat wytwarzanych oraz importowanych towarów, a także na temat miejsca zbytu i kupna każdego zasobu z osobna. Co więcej, w panelu ekonomicznym pojawi się zakładka budżetu umożliwiająca śledzenie przychodów i wydatków metropolii.
Cities: Skylines II zadebiutuje na rynku 24 października bieżącego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!