Cities Skylines 2 najgorzej zoptymalizowaną grą roku?

Krzysztof Żołyński
2023/10/26 23:15
3
0

Paradox Interactive wydało Cities Skylines 2 i byłby to powód do radości, gdyby nie fakt, że gra jest mocnym kandydatem do tytułu najgorzej zoptymalizowanej gry na PC w 2023 roku.

Cities: Skylines 2 zapowiadało się bardzo dobrze, ponieważ obiecywano fanom wiele nowych mechanik, ale także usprawnień niedogodności znanych z jedynki. Mówiąc krótko, gra miała dogonić konkurencyjne city buildery. Jednak liczne błędy oraz wspomniana fatalna optymalizacja, przekreślają huczne zapowiedzi.

Cities Skylines 2 najgorzej zoptymalizowaną grą roku?

Okazuje się, że Cities Skylines 2, nawet na zupełnie nowej, pustej mapie, działa z prędkością 20 klatek na sekundę i to w komputerach wyposażonych karty GeForce RTX 4090. Najciekawsze jest to, że gra nie obsługuje Ray Tracingu i Path Tracingu, które mogłyby jakoś tłumaczyć tak wielkie problemy z wydajnością. Nawet po obniżeniu jakości grafiki do całkowitego minimum, gra wyciąga w porywach 40 klatek na sekundę.

Cities Skylines 2 – ogromne problemy z optymalizacją

GramTV przedstawia:


Przypomnijmy, że Cities: Skylines 2 zadebiutowało 24 października 2023 roku. Produkcja jest dostępna na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Komentarze
3
Yoorko
Gramowicz
29/10/2023 06:25

"Produkcja jest dostępna na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S." 

Co takiego? Chyba ktoś się rozpędził ze standardowa formułką :D

kindziukxxx
Gramowicz
27/10/2023 08:41
dariuszp napisał:

"U mnie działa". A tak na serio to wydaje mi się że agenci AI odpowiedzialni za pojazdy, pieszych itp. są przyczyną problemu. Mam 16-rdzeniowy procesor Ryzen i gierka śmiga bardzo dobrze na 3080 na maksymalnych detalach i 1440p. Z opcji graficznych wyłączyłem tylko depth of field i motion blur. Nienawidzę tych efektów. 

Dużo osób mówi że np. działa kiepsko nawet na 4090 ale co ma sama grafika do tego? Ta gra nie jest wymagająca graficznie.

Jestem ciekaw jak by śmigało na i9 który ma mniej rdzeni niż mój procesor ale są mocniejsze. Mam znajomego z podobną konfiguracją do mojej ale mającego i9 i np. Star Citizen mu lepiej śmiga niż mi gdzie SC jest również ograniczony przez CPU. 

Znajomy ma 3080 i threadrippera i na tej konfiguracji działa mu jednak grafika i tak była używana na 98%m wiec to nie kwestia samego procesora i jak napisał dzisiaj grajac w nocy:

  1. Przy 35 tys (mieszkańców)
  2. Mam artefakty graficzne xd
  3. [01:04]

Ogólnie tez testował na lapku z 3060 i z jakąś i5 i tam to była tragedia gdzie nie dało się grać. Tak więc ta gra potrzebuje wszystkiego jednak jest to niewspółmiernie dużo do tego co widać na ekranie zwłaszcza że jeżeli to brak optymalizacji to i za 10 lat na komputerach będzie się ciąć :)

dariuszp
Gramowicz
26/10/2023 23:48

"U mnie działa". A tak na serio to wydaje mi się że agenci AI odpowiedzialni za pojazdy, pieszych itp. są przyczyną problemu. Mam 16-rdzeniowy procesor Ryzen i gierka śmiga bardzo dobrze na 3080 na maksymalnych detalach i 1440p. Z opcji graficznych wyłączyłem tylko depth of field i motion blur. Nienawidzę tych efektów. 

Dużo osób mówi że np. działa kiepsko nawet na 4090 ale co ma sama grafika do tego? Ta gra nie jest wymagająca graficznie.

Jestem ciekaw jak by śmigało na i9 który ma mniej rdzeni niż mój procesor ale są mocniejsze. Mam znajomego z podobną konfiguracją do mojej ale mającego i9 i np. Star Citizen mu lepiej śmiga niż mi gdzie SC jest również ograniczony przez CPU. 




Trwa Wczytywanie