Deweloperzy z Colossal Order rozpoczęli omawianie szczegółów drugiej części Cities Skylines.
Cities: Skylines II wprowadzi wiele nowych mechanik, ale także usprawni, a nawet ułatwi te, które fani doskonale znają z pierwszej części. Jedną z nich ma być możliwość budowania dróg od razu z wodociągami, co znalazło się w SimCity z 2013 roku, ale nie w Cities: Skylines. Teraz studio Colossal Order wypuściło pierwszy z kilkunastu zaplanowanych dzienników dewelopera, omawiając nowości, jakie znajdą się w grze.
Cities: Skylines II – deweloperzy omawiają zmiany w budowaniu dróg
W najnowszym materiale deweloperzy skupili się na omówieniu zmian w mechanice budowania dróg. Przyznali, że zmiany mają na celu przyśpieszenie budowania dróg i ułatwienie zarządzania nimi, ale przy jednoczesnym oddaniu graczom większej swobody ich tworzenia. Jednym z takich przykładów jest możliwość łatwego usuwania dróg z drzewami lub trawnikami, jak i możliwość dodania roślinnych elementów do już istniejących dróg.
Ułatwione zostanie również budowanie skrzyżowań, zjazdów, czy rond. Studio przygotowało wiele gotowych elementów, ale gracze będą również mogli sami ustalać, jak droga ma być zbudowana. Tworzenie dróg ułatwi również tryb siatki, który umożliwi budowanie tras na istniejących fragmentach i nowa mechanika, za sprawą której będzie można podnieść wysokość terenu przy pomocy ziemi z innego odcinka wybudowanej już drogi.
Wśród nowości gracze znajdą system odpowiedzialni za konserwację dróg. Jeżeli nawierzchnia będzie w złym stanie, zaczną tworzyć się korki, a wypadki będą zdarzać się częściej. Pojawią się również parkingi, w tym te zabudowane, co pozytywnie wpłynie na zmniejszenie liczby samochodów stawianych przy drogach.
GramTV przedstawia:
Colossal Order zapowiedziało, że przed premiery gry wypuszczą łącznie aż trzynaście dzienników dewelopera, które będą pojawiać się co tydzień. Kolejny zostanie poświęcony wykorzystaniu sztucznej inteligencji w ruchu drogowym.
Przypomnijmy, że Cities: Skylines II zadebiutuje 24 października 2023 roku. Produkcja pojawi się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Cieszy mnie to że nie spoczywają na laurach. W zasadzie dzisiaj nie mają konkurencji.
Swoją drogą, Sim City z 2013 miało właśnie tą funkcjonalność że elektryczność, woda i ścieki były transportowane wzdłuż drogi. I to była jedna z niewielu rzeczy które wolałem bardziej niż to co oferowało Cities: Skylines i miało to więcej sensu. Zwłaszcza że i tak każdy budynek musi przylegać do drogi.
Nie mogę się doczekać.
fenr1r
Gramowicz
20/06/2023 14:28
Dobre zmiany, bo czasami trzeba było się nieźle nagimnastykować, albo ściągać masę modów żeby dało się efektywnie i estetycznie zaprojektować drogi.