Doczekaliśmy się – Valve Software potwierdziło plotki i oficjalnie zaprezentowało pierwsze materiały z Counter-Strike 2.
Mamy to. Przedstawiciele studia Valve Software wreszcie potwierdzili pojawiające się od dłuższego czasu w sieci plotki i oficjalnie ujawnili Counter-Strike 2. Na oficjalnym kanale firmy na YouTubie pojawiły się trzy materiały, które ujawniły, że możemy oczekiwać m.in. ulepszonych map z pierwszego CS-a, usprawnione granaty dymne.
Counter-Strike 2 oficjalnie ujawniony. Pierwsze szczegóły
Warto przy tym zaznaczyć, że Valve nie zamierza zmieniać całej gry – wciąż będziemy walczyć na znanych mapach, ale te zostaną zbudowane od podstaw w oparciu Source 2 i funkcje renderowania. Wspomniane granaty to chyba jeden z największych problemów obecnego CS-a; teraz jednak ma to wyglądać inaczej:
Od teraz granaty dymne tworzą dynamiczne obiekty wolumetryczne, które współdziałają ze środowiskiem i reagują na oświetlenie, ostrzał i eksplozje.
Dym może teraz wchodzić w interakcję z innymi zdarzeniami w grze, dzięki czemu powstają nowe możliwości rozgrywki. Pociski i granaty zaczepne mogą rozpraszać dym, by przelotnie oczyścić linię strzału lub zmniejszyć widoczność.
Od teraz dym będzie wydostawał się przez otwarte drzwi i wybite okna, unosił się w górę i opadał po schodach, a także rozchodził się w długich korytarzach i mieszał z dymem pochodzącym z innego źródła
W silniku Counter-Strike 2 cząsteczki dymu współdziałają z ujednoliconym systemem oświetlenia, co skutkuje bardziej realistycznym światłem i barwami.
Dalej czytamy o częstotliwości aktualizacji serwera (tzw. tick rate), która nie znaczenia w Counter-Strike 2:
Do tej pory serwer sprawdzał stan świata gry w odrębnych odstępach czasowych, czyli „tyknięciach” zegara serwera. Aktualizacje zajmujące mniej niż jedno takie tyknięcie są sercem Counter-Strike 2 i dzięki tej architekturze serwery znają dokładny moment rozpoczęcia ruchu, wystrzału z broni czy też rzutu granatem.
Dzięki temu, niezależnie od częstotliwości aktualizacji, wasze poruszanie się i strzelanie będzie równie płynne, a wasze granaty będą zawsze lądować w ten sam sposób.
Co z mapami? Zadzieje się całkiem sporo:
Całkowicie przerobione
Te mapy zostały w pełni przebudowane od podstaw z użyciem wszystkich nowych narzędzi i funkcji renderowania silnika Source 2.
Ulepszone
Są to mapy wykorzystujące nowe oświetlenie silnika Source 2, w tym system renderowania oparty na fizyce tworzący realistyczne materiały, oświetlenie i odbicia.
Sztandarowe
Klasyczne mapy o solidnych podstawach, których gracze mogą użyć, by ocenić zmiany w rozgrywce między CS:GO a Counter-Strike 2. Ulepszono na nich oświetlenie i widoczność postaci, ale poza tym pozostały one niezmienione.
Narzędzia silnika Source 2
Narzędzia i funkcje renderowania silnika Source 2 zostaną udostępnione twórcom map społeczności, by mogli w łatwiejszy sposób kompilować mapy, eksperymentować z nimi i tworzyć nowe wersje na podstawie poprzednich. Wyczekujcie także Wasztatu Przedmiotów Source 2, który będzie dostępny w ramach ograniczonych testów później.
GramTV przedstawia:
Oprócz tego dowiedzieliśmy się, że wszystkie skórki i bronie, które zdobyliście w CS:GO trafią do nowej wersji gry:
Zabierzcie ze sobą cały swój ekwipunek CS:GO do Counter-Strike 2. Nie tylko zachowacie wszystkie przedmioty zgromadzone przez lata, ale każdy z nich będzie prezentował się atrakcyjniej dzięki oświetleniu i materiałom silnika Source 2.
Prócz obsługi starszych modeli i wykończeń, wszystkie standardowe bronie otrzymały ulepszone modele w wysokiej rozdzielczości, na czym skorzystają niektóre wykończenia broni.
Pozostałe ulepszenia:
elementy wizualne w grze;
Przerobiliśmy najistotniejsze efekty wizualne rozgrywki w Counter-Strike 2 z myślą o czytelności. Trafienia pocisków są łatwo widoczne z oddali, a rozbryzgi krwi z ran po trafieniach rozchodzące się w danym kierunku (które z czasem zanikają) dają wam więcej użytecznych informacji, gdy przemierzacie świat gry.
efekty otoczenia;
Doświadczcie całkowicie nowych eksplozji, ognia, światła bijącego z ładunków C4 i nie tylko. Dzięki silnikowi Source 2 i mocy nowoczesnego komputera do gier efekty otoczenia w Counter-Strike 2 wierniej odwzorowują rzeczywistość i są bardziej spójne.
ulepszenia interfejsu;
Interfejs w Counter-Strike 2 został całkowicie odświeżony, włączając w to nowe efekty wizualne w samej grze. Ulepszenia te nie tylko wyglądają dobrze, ale też informują graczy o istotnych wydarzeniach w grze.
precyzyjny dźwięk;
Dźwięk w Counter-Strike 2 został poddany ponownej produkcji, by lepiej odzwierciedlał środowisko fizyczne, był bardziej wyrazisty i wyrażał więcej aspektów gry. Został również na nowo zbalansowany, by zapewnić graczom lepsze doznania słuchowe.
Counter-Strike 2 ma zadebiutować latem bieżącego roku. Będzie to darmowe ulepszenie do CS:GO.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!