Nieciekawa sytuacja w CS:GO. Drugi największy spadek liczby graczy od 2018 roku

Wincenty Wawrzyniak
2021/07/06 19:45
3
0

Od momentu, w którym Valve wprowadziło konto Prime za prawie 60 złotych Counter-Strike: Global Offensive straciło ponad 15% użytkowników.

Na początku ubiegłego miesiąca donosiliśmy o dość kontrowersyjnej aktualizacji do gry Counter-Strike: Global Offensive. W skrócie: deweloperzy ze studia Valve Software zdecydowali się wprowadzić zmiany w funkcjonowaniu kont Prime – od teraz część elementów produkcji będzie płatna. Osoby, które nie zdecydują się na jednorazowy wydatek o wysokości 55,99 złotych otrzymają status konta Non-Prime i będą mogły skorzystać z ograniczonych funkcji. Czym takowa zmiana poskutkowała? Cóż.Nieciekawa sytuacja w CS:GO. Drugi największy spadek liczby graczy od 2018 roku

Jak podaje serwis PCGamesN, wprowadzenie opłat za konto typu Prime poskutkowało drugim co do wielkości spadkiem średniej liczby graczy od kwietnia 2018 roku – mamy do czynienia z utratą 16,75% użytkowników. Bez takowego konta gracze nie mogą bowiem zdobywać rang czy doświadczenia ani żadnych przedmiotów, a żeby zachować do takowych dostęp muszą zapłacić 55,99 złotych.

GramTV przedstawia:

Valve pierwotnie chciało w ten sposób zmniejszyć liczbę oszustów. Wystarczy jednak spojrzeć na statystyki w serwisie Steam Charts, aby zobaczyć, że efekt jest zupełnie inny. Podczas gdy w pierwszej połowie roku średnio w CS:GO bawiło się ponad 700 tysięcy graczy, w ostatnie dwa miesiące ta liczba wynosiła niecałe 550 tysięcy. Co tu dużo mówić. Sytuacja jest nieciekawa i – na razie – raczej nie ulegnie to zmianie.

Komentarze
3
ZubenPL
Gramowicz
07/07/2021 09:48

Przecież właśnie z tego spadek wynika, zniknęły boty farmiące prima i itemy stąd spadek.

Kotleciq
Gramowicz
06/07/2021 22:55

Autorze, ty tak zupełnie na serio? No przecież jak skasowali oszustów i boty, których była cała masa to logiczne, że "ilość graczy jednocześnie online" spadnie...

Leorik
Gramowicz
06/07/2021 20:37

​"Valve pierwotnie chciało w ten sposób zmniejszyć liczbę oszustów. Wystarczy jednak spojrzeć na statystyki w serwisie Steam Charts, aby zobaczyć, że efekt jest zupełnie inny."

Jak inaczej można by zauważyć, że jest mniej oszustów niż przez spadek liczby graczy? Przecież oszust to też gracz. 




Trwa Wczytywanie