Wczoraj gra Cyberpunk 2077 otrzymała wyczekiwaną aktualizację z numerem 1.2. Szczegóły na jej temat znajdziecie w naszej osobnej wiadomości. Dzisiaj natomiast przychodzimy do Was z porównaniami – mamy do czynienia zarówno z porównaniem oprawy graficznej, jak i technicznych aspektów. Czy CD Projekt RED dostarczyło łatkę, która rzeczywiście poprawia wydajność produkcji na starszych sprzętach?
Oczywiście, zdecydowanie lepiej wciąż radzi sobie PlayStation 4 w wersji Pro aniżeli standardowa wersja. Tak samo jest w przypadku Xboksa, gdzie najlepiej radzi sobie Xbox One X – poniżej zamieszczamy zarówno porównanie dla Xboksa One S, jak i One X. Widać jednak zmiany. Konsole starszej generacji częściej utrzymują 30 klatek na sekundę, aniżeli przed patchem. W większości przypadków są to więc zmiany niewielkie, ale to świadczy, że idziemy w dobrym kierunku. A przynajmniej taką mamy nadzieję.
GramTV przedstawia:
Co jednak ciekawe, sporo użytkowników korzystających z pecetów po zainstalowaniu aktualizacji 1.2 zgłasza problemy z wydajnością – jak czytamy w różnych wpisach na Reddicie, Cyberpunk 2077 dla niektórych po łatce działa gorzej. Jak to jednak w tego typu przypadkach bywa, nie wszyscy zauważyli jakąkolwiek różnicę, która wskazywałaby na gorsze zachowanie gry. Nie zmienia to jednak faktu, że CD Projekt RED wciąż ma przed sobą masę pracy – to dopiero początek. Początek bardzo długiej drogi.
Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Cyberpunk 2077 zadebiutował 10 grudnia ubiegłego roku nakomputerach osobistych, konsolach obecnej generacji PlayStation 4 i Xbox One, a także na PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Na obu konsolach nowej generacji jest dostępny w ramach wczesnej kompatybilności. Jeżeli chcecie być na bieżąco z informacjami dotyczącymi gry, zapraszamy pod ten adres.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Ja z kolei zauważyłem poprawę płynności działania na PC. Jako, że posiadam stosunkowo słaby sprzęt jeśli chodzi o kartę graficzną to nawet nie szedłem na kompromisy i ustawiłem grę tak aby mieć 30 FPS i przed patchem mimo blokady na 30 to gra nie działała tak płynnie jak można by się spodziewać, a także czasem jednak chrupało i spadały FPSy do 25-28, a teraz mimo, że dalej potrafią czasem spaść to jednak kiedy utrzymuje się 30 gra działa po prostu płynniej i przejrzyściej bez mikrolagów. Jednak powstał u mnie bardzo znaczący błąd, który może nie uniemożliwia przejścia gry na etapie, na którym jestem aczkolwiek gdybym miał zacząć nową grę mogłoby być mi zbyt trudno - polega on na wysypywaniu się produkcji kiedy chcę wejść w okienko postaci by rozdać punkty atrybutów. Przed patchem miałem 42 poziom i sensowny build postaci więc dla mnie nie będzie większego problemu z ukończeniem gry ale jeśli nie jest to odosobniony przypadek to nowi gracze odbiją się od produkcji.