Cyberpunk 2077 po patchu 1.3 działa lepiej na PS4. Tyle że to nie wystarczy

Wincenty Wawrzyniak
2021/08/18 21:00
1
1

Dziś zadebiutowała wyczekiwana przez graczy aktualizacja z numerem 1.3 do gry Cyberpunk 2077. Czy rzeczywiście coś się zmieniło?

Dziś, tyle że nieco wcześniej, polskie studio CD Projekt RED udostępniło wyczekiwaną przez graczy aktualizację z numerem 1.3 do gry Cyberpunk 2077. Oprócz zawartości dodatkowej w postaci alternatywnego wyglądu dla Silverhanda, dwóch nowych kurtek oraz nowego samochodu, głównym zadaniem patcha jest oczywiście poprawa wydajności gry na poszczególnych platformach sprzętowych, z naciskiem na konsole poprzedniej generacji, czyli konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.Cyberpunk 2077 po patchu 1.3 działa lepiej na PS4. Tyle że to nie wystarczyJak nietrudno się domyślić, nie musieliśmy długo czekać, aby w serwisie YouTube pojawiło się sporo materiałów porównujących działanie gry na wspomnianych sprzętach przed oraz po zainstalowaniu aktualizacji. Większość nagrań pokazuje, że rzeczywiście mamy do czynienia z poprawą w kwestii płynności – na wideo pokazującym działanie Cyberpunka 2077 na konsoli Xbox One S liczba klatek na sekundę rzadko spada poniżej stałych trzydziestu. Oczywiście, spadki wciąż występują, tyle że rzadziej.

Znacznie gorzej prezentuje się natomiast poniższe nagranie. Podstawowa wersja PlayStation 4 wciąż nie radzi sobie z produkcją studia CD Projekt RED. A jakby tego było mało, w trakcie bójki z przeciwnikami gracz doświadczył masy najróżniejszych błędów – błędów, które, zdaniem deweloperów, są aktualnie jednym z najwyższych priorytetów. Nie wygląda to dobrze; zobaczcie sami.

GramTV przedstawia:

Nie ma chyba wątpliwości co do tego, że CD Projekt RED ma jeszcze przed sobą ogrom pracy. Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Cyberpunk 2077 zadebiutował 10 grudnia ubiegłego roku na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a także na PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Na konsolach nowej generacji jest dostępny w ramach wstecznej kompatybilności.

Komentarze
1
Kash28
Gramowicz
19/08/2021 09:26

Nie wystarczy zdaniem rozpieszczonych graczy... Ja nie widzę sensu dawać DLC w postaci nowych misji jeśli będą dalej występowały problemy z wydajnością czy tez liczne bugi. Osobiście gram na Ps5 więc problem wydajności mnie nie rusza. Co zauważyłem po patchu 1.3, odczucia indywidualne z zabawy na Ps5:

- Zdecydowanie poprawiono zaludnienie miasta, ludzie są na każdym kroku. Ilość innych pojazdów też poprawiono. Dodatkowo w nocy reflektory pojazdów na stałe generują światła. Po poprzednim patchu z reguły włączały się gdy się spojrzało na pojazd XD

- Zauważalnie poprawiono rozdzielczość efektów świetlnych i poświat. Nie ma się wrażenia pikselozy.

- Odnoszę wrażenie że poprawiono filtrowanie tekstur lub same tekstury, ponieważ wcześniej nawet ręce Vi nie grzeszyły ostrością i szczegółami, teraz żyły jak i sama skóra nabrała wyrazu.

- Zauważyłem też że odpaliły się misje których wcześniej nie było. Prawdopodobnie się nie uruchomiły z racji na jakiś glitch.

Według mnie patch mega udany. Zmienił dużo na +. Oczywiście w moim odczuciu. Ciekaw jestem czy inni też zaobserwowali takie zmiany. Szczególnie na Ps5. Niby wsteczna kompatybilność ale już wiemy że w ramach jednego tytułu możemy dostać wersję która jest dedykowana Ps4 ale patch pozwoli skorzystać z extra mocy pomimo iż to wersja Ps4. Mam na myśli sytuację z Shadow of TombRaider gdzie przygotowano patch do wersji Ps4 który dodawał Wsparcie 60fps@4k dla Ps5. Pomimo że gra była w + to otrzymaliśmy patcha. Co sugeruje że jeśli wydawca wyda samego patcha a nie osobny build będzie on za darmo.