Digital Foundry postanowiło dokładnie przyjrzeć się aktualizacji 1.2 do gry Cyberpunk 2077 i sprawdzić, czy sytuacja uległa poprawie na konsolach starszej generacji.
Jeszcze przed końcem ubiegłego miesiąca donosiliśmy o szczegółowych porównaniach gry Cyberpunk 2077 przed oraz po niedawnej aktualizacji z numerem 1.2. Lista poprawek była naprawdę długa – na pewno najdłuższa ze wszystkich, jakimi do tej pory częstowało nas rodzime studio CD Projekt RED. I choć niektóre elementy uległy widocznej zmianie, a użytkownicy PlayStation 4 Pro rzeczywiście mogą mieć kilka powodów do zadowolenia, redakcja Digital Foundry z serwisu Eurogamer postanowiła szczegółowo przyjrzeć się sytuacji na konsolach poprzedniej generacji – przede wszystkim standardowym wersjom sprzętów.
Jeśli więc chodzi o wspomniane PlayStation 4 Pro, po zainstalowaniu aktualizacji 1.2 sprzęt daje radę wyciągnąć prawie zawsze 30 klatek na sekundę. Jak jednak podkreślają analitycy z Digital Foundry, lepsza wydajność poszła w parze z poświęceniem wizualnym. Co ciekawe, Cyberpunk 2077 w wersji na Xboksa One X po zainstalowaniu aktualizacji 1.2 wygląda praktycznie tak samo, jak przed jej zainstalowaniem.
GramTV przedstawia:
Digital Foundry zaznacza również, że konsola poprzedniej generacji Microsoftu częściej doświadcza całkowitych spadków klatek do zera. Co do standardowych konsol, czyli PlayStation 4 oraz Xboksa One, w obu przypadkach zauważono zmianę o 2 lub 3 klatki na sekundę więcej; gdyby jednak podsumować, PS4 nadal kompletnie nie nadąża. Nie wspominając już o sprzęcie Microsoftu, który – zdaniem Digital Foundry – radzi sobie z Cyberpunkiem 2077 najgorzej. Podsumowując, aktualizacja 1.2 coś na pewno zmieniła, a CD Projekt RED mimo wszystko idzie w dobrym kierunku. Problem tkwi w tym, że idzie bardzo powoli.
Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Cyberpunk 2077 zadebiutował 10 grudnia ubiegłego roku nakomputerach osobistych, konsolach obecnej generacji PlayStation 4 i Xbox One, a także na PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Na obu konsolach nowej generacji jest dostępny w ramach wstecznej kompatybilności. Jeżeli chcecie być na bieżąco z informacjami dotyczącymi gry, zapraszamy pod ten adres.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Wydaje mi się że niestety ale to powinna być produkcja tylko pod Pc i CurrentGeny ewentualnie pod najmocniejsze wersje past genów. Czyli XoneX i Ps4pro. Niestety ale 1,3tera mocy i 1,8 to trochę mało... Ja proponuję zerknąć na karty graficzne, wybrać taką co odpowiada mocy Ps4 i zobaczycie jak to chodzi... Nie chodzi... Cały szkopuł polega na tym że niestety wydając grę na Ps4pro muszą na zwykłą konsolkę i tak samo z Xone... Hardware ma 8-9 lat. To nawet topowa karta graficzna starzeje się tak że nagle medium, brak wszystkich efektów... Gra jest multi platformowa a nawet cross gen za czym idą ustępstwa oraz brak bezpośredniego wsparcia na takim poziomie jak to mają studia wewnętrzne co się przekłada na wydajność, wygląd... Taka prawda... Troszkę mocno ich poniosło z marketingiem. Powinni wypuścić wersję Pc a premierę na konsolach przesunąć... Wpływy z wersji by troszkę dodały skrzydeł. Wielkie szambo by nie wybiło. Następnie skupić się na wersjach pod konsole... Tak to ja widzę
MisioKGB
Gramowicz
06/04/2021 09:26
ZubenPL napisał:
17 fps to unity miało w 2 sekwencjach w grze. Większość działała płynnie spadki do 20 się zdążały ale sporo poprawił patch wydany niespełna miesiąc po premierze. Nadal w porównaniu z cyberpunkiem gdzie na konsolach z dopiskiem pro raz na jakiś czas framerate jest wyższy niż 20 xD
MisioKGB napisał:
Przypominam, że Unity na PS4 i X1 chodziło w 17 klatkach, a UBI milionowe zyski lol
To prawda szybko połatali Unity przyznaję rację w tym temacie
ZubenPL
Gramowicz
06/04/2021 02:29
MisioKGB napisał:
Przypominam, że Unity na PS4 i X1 chodziło w 17 klatkach, a UBI milionowe zyski lol
17 fps to unity miało w 2 sekwencjach w grze. Większość działała płynnie spadki do 20 się zdążały ale sporo poprawił patch wydany niespełna miesiąc po premierze. Nadal w porównaniu z cyberpunkiem gdzie na konsolach z dopiskiem pro raz na jakiś czas framerate jest wyższy niż 20 xD