Cyberpunk 2077 otrzymał aktualizację 2.2. Nowe funkcje, masa usprawnień i kolejne sekrety do odkrycia

Radosław Krajewski
2024/12/10 18:35
2
1

CD Projekt RED przedstawiło nowości w kolejnym patchu do Cyberpunka 2077 i dodatku Widmo wolności.

Chociaż Cyberpunk 2077 miał nie być dłużej rozwijany, to wczoraj CD Projekt RED ogłosiło nową aktualizację do gry, która właśnie dzisiaj obchodzi swoją czwartą rocznicę premiery. Polskie studio postanowiło uczcić to wydarzenie w szczególny sposób. Najpierw zaprosili graczy na wspólną transmisję, na której opowiedzieli o wszystkich nowych funkcjach, które pojawiły się w patchu 2.2 dla podstawowej wersji gry i dodatku Widmo wolności. Z poniższego filmu dowiedzieliśmy się, jakie nowości przyszykowali deweloperzy dla fanów cyberpunkowego świata.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Aktualizacja 2.2 wprowadza ponad 100 nowych opcji personalizacji V. Dzięki temu Wasza postać stanie się jeszcze bardziej unikatowa za sprawą m.in. 32 kolorów oczu, 18 rodzajów makijażu ust, 17 kolorów paznokci, czy 4 bliznom na twarzy, 5 kształtów brwi, a także 4 tatuażom na twarzy i 2 na ciele. Dodatkowo Kreator Postaci zyskał nową funkcję losowego generatora bohatera – suwak Normals-Punk.

Najnowszy patch zapewni także kompatybilność funkcji CrystalCoat dla dodatkowych marek pojazdów, zupełnie nową funkcję TWINTONE dla pojazdów obsługujących CrystalCoat, a także ulepszenia trybu fotograficznego, w tym nowe opcje kamery i proporcji screenów, jak również możliwość dodania źródeł światłą i NPC-ów, którzy zapozują do zdjęcia. Nie zabraknie także kolejnych sekretów do odkrycia w Night City i pozamiejskich okolicach. Poniżej znajdziecie pełną listę zmian i nowości.

Cyberpunk 2077 – nowości w aktualizacji 2.2

Nowe elementy gry

  • Technologia Rayfield CrystalCoat™, z początku zaprojektowana z myślą o pojazdach Rayfield, została rozszerzona na inne marki. Gracze mogą teraz zmieniać lakier na pojazdach Herrera, Mizutani, Quadra i Villefort. Wskazówka: Używaj funkcji CrystalCoat™, by zmylić gliny i obniżyć swój poziom poszukiwania przez NCPD.
  • Kiroshi przedstawia TWINTONE™! Funkcja CrystalCoat™ zyskuje popularność, a TWINTONE™ wyniesie lakierowanie pojazdów na wyższy poziom. Zeskanuj samochód optyką Kiroshi, otwórz zakładkę TWINTONE™, a następnie zapisz kolorystykę pojazdu za niewielką opłatą. Po tym będziesz mieć możliwość wybrania danej kolorystyki z bazy TWINTONE™ w menu CrystalCoat™. Znajdziesz tam również bazowe gamy kolorów dla wszystkich pojazdów kompatybilnych z CrystalCoat™, a także unikalne gamy wyłącznie dla modelu pojazdu, z którego zostały skopiowane. Należy pamiętać, że klonowanie kolorystyki nie jest możliwe w przypadku pojazdów, które są powiązane z zadaniami, należą do NCPD lub są niekompatybilne z technologią CrystalCoat™.
  • Wszystkie pojazdy kompatybilne z funkcją CrystalCoat™ i TWINTONE™ są oznaczone ikoną puszki spreju na stronie Autofixer.

Dziesięć pojazdów z ulic Night City, o które najczęściej prosiliście, jest teraz dostępnych do zakupu za pośrednictwem Autofixera:

  • Mizutani Shion MZ1
  • Mizutani Shion Targa MZT
  • Thorton Galena GA32t
  • Thorton Colby CST40
  • Archer Quartz EC-L r275
  • Quadra Type-66 640 TS
  • Quadra Type-66 680 TS
  • Mizutani Hozuki MH2
  • Villefort Deleon V410-S Coupe (wymagane Widmo wolności)
  • Mahir Supron FS3-T (wymagane Widmo wolności)

  • Po akcie pierwszym, podczas podróży V autem, Johnny będzie teraz od czasu do czasu pojawiał się na siedzeniu pasażera, by skomentować bieżące wydarzenia lub na nie zareagować.

Ulepszyliśmy tryb fotograficzny, dodając kilka opcji, o które prosiła nasza społeczność:

  • Kamera drona jest teraz kamerą swobodną, a nie kamerą orbitalną, wyśrodkowaną na V.
  • Zwiększono zasięg kamery.
  • Pełna kolizja (WŁ./WYŁ.) – opcja ta określa, czy kamera będzie uwzględniać kolizje obiektów w grze.
  • Blokada kamery (WŁ./WYŁ.) – kamera blokuje się, by gracz mógł uniknąć przypadkowego kliknięcia i zniszczenia ujęcia.
  • Kamera precyzyjna (WŁ./WYŁ.) – spowalnia kamerę, by ułatwić celowanie.
  • Format obrazu (Tylko na PC. Zrzuty ekranu w niestandardowej rozdzielczości nie są dostępne na konsolach. Systemy konsolowe mogą eksportować obrazy jedynie w standardowym formacie 16:9.)
  • Zakładka z postaciami: dodaj do zdjęcia aż do 3 NPC-ów, wybierając ich z listy ponad 20 postaci. Możesz spersonalizować ich pozycję, pozę i wyraz twarzy.
  • Zakładka z oświetleniem: pozwala dodać i dostosować źródła światła.
  • Naprawiono wizualne błędy związane z głębią ostrości.
  • Dodano suwak intensywności efektów.

  • SmartFrames™ od Kiroshi pozwala graczom wyświetlać zrzuty ekranu z trybu fotograficznego dzięki interakcji z ramkami w mieszkaniu V. Przejrzyj swoją kolekcję zdjęć w nowej zakładce Galeria, która znajduje się obok Dziennika, Drzazg i Tarota. Galeria pobiera obrazy w formacie .png z folderu zrzutów ekranu na komputerze lub z galerii konsoli. Aby uzyskać więcej informacji na temat SmartFrames™ oraz Galerii, przeczytaj ten artykuł.

Dodano więcej opcji personalizacji V:

  • 32 kolory oczu
  • 18 rodzajów makijażu ust
  • 17 kolorów paznokci
  • 10 rodzajów makijażu policzków
  • 16 rodzajów makijażu oczu
  • 4 blizny na twarzy
  • 5 kształtów brwi
  • 4 tatuaże na twarzy
  • 2 tatuaże na ciele
  • 8 opcji kosmetycznych wszczepów twarzy

  • Wzbogacono Kreator Postaci o nową funkcję losowego generatora postaci – suwak Normals-Punk. Niezależnie od tego, czy chcesz nadać V stonowany, swobodny wygląd, czy odważny, ostry styl, możesz teraz użyć suwaka, aby uzyskać idealną równowagę.
  • Dodano jeszcze więcej sekretów do odkrycia w Night City.

Zadania i otwarty świat

  • Przeformułowano cele zadań, które nakazują odczekać określony czas, aby zrobić postępy. Gra jest zaprojektowana w taki sposób, że nie zawsze pozwala graczom przewinąć czas w grze, aby osiągnąć cel. Zamiast tego wymaga od nich kontynuowania gry, aby aktywować następne wydarzenie.
  • Podejrzenie cyberpsychozy: Gdzie leży pies pogrzebany – naprawiono błąd, w wyniku którego na ciele cyberpsychopaty nie było żadnej drzazgi, co blokowało postępy.
  • Bunraku – znajdująca się na dachu AV Trauma Team będzie teraz właściwie ukryta w trybie skradania.
  • Widzimy się w Afterlife – naprawiono błąd, który powodował, że pomimo ukończenia zadania mogło pozostać oznaczone w dzienniku jako nieukończone z celami opcjonalnymi „Porozmawiaj z Padre” i „Porozmawiaj z Valentinos”.

Widmo wolności

  • Wysokie progi – usunięto błąd, w wyniku którego z powodu niewidzialnej ściany nie można było wyjść z windy, by porozmawiać z Yurim.
  • Dzień próby – usunięto błąd, w wyniku którego szybka podróż mogła zostać zablokowana, jeśli gracz zapisał grę zaraz po wyjściu z samochodu Reeda.
  • Kontrakt: Czekając na Dodgera – po uwolnieniu Bill i Charles będą teraz jechać ostrożniej i starać się nie potrącić zbirów Dodgera, zapobiegając niepotrzebnej walce.
  • Srebrne Trzewiczki – sekcja VIP w klubie Heavy Hearts będzie teraz dostępna dla graczy, którzy nie mogli spotkać się z Mr. Handsem z powodu karty dostępu, wymaganej do użycia windy.
  • Kryzys Tożsamości – drzwi garażowe, które uniemożliwiały graczom dotarcie na miejsce spotkania są teraz otwarte.
  • Interregnum – winda w klubie Heavy Hearts działa teraz poprawnie, więc V może wreszcie spotkać się z Mr. Handsem.
  • Ku otchłani – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało komunikatu o odłączeniu kabli od systemu sieci neuronowej.
  • Ciernie i gwiazdy – naprawiono błąd, w wyniku którego ściana blokowała drogę, gdy gracz próbował zanieść Songbird na prom.

Rozgrywka

  • Poprawiono jedną z animacji wykończeń kataną tak, by poprawnie wyświetlała dekapitację wroga.
  • Premia do redukcji kosztu pamięci RAM będzie teraz uwzględniana w przypadku ikonicznych haków: Wypalenie synaps i Załamanie systemu.
  • Ikony generacji V+ i V++, skorelowanego z imprintem osobowości Faceplate'u, będą teraz widoczne na interfejsie podczas jazdy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego akcelerator synaptyczny pozostawał aktywny na stałe, jeśli gracz nie był w trybie walki.
  • Klakson samochodu nie będzie już trąbił, gdy gracz przeładuje broń podczas walki w pojeździe, grając kontrolerem.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że NCPD przestawało poprawnie funkcjonować po tym, jak gracz wziął udział w strzelaninie w Pacifice między Voodoo Boys a Trauma Team.

Inne

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego dźwięki programów telewizyjnych były za ciche lub zupełnie niesłyszalne.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego funkcja CrystalCoat™ nie działała poprawnie po wejściu do pojazdu.
  • Zgodnie z życzeniem graczy obniżyliśmy rekordy w Trauma Drama.
  • W niektórych scenach, także w zakończeniach, dostosowano ruch ust V.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego dubbing ucinał się podczas komunikatu o metrze na stacji Ebunike.
  • Poprawiono cienie z ray tracingiem dla V w trybie foto.

PC

  • Teraz będzie można prawidłowo przypisać W i S do różnych akcji, innych niż ich domyślne ustawienia w kategorii Pojazd.
  • Zoptymalizowano system wątków, by poprawić wydajność nawet o 33% na procesorach opartych na architekturze Intel Arrow Lake.
  • Dodano dodatkowe efekty Razor Chroma w niektórych sekcjach Widma wolności oraz w scenach romansowych.

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
Yarod
Gramowicz
Wczoraj 13:36
dariuszp napisał:

Szczerze to fajny update ale nie sprawi że do gry wrócę. Gdyby była nowa zawartość albo znaczące usprawnienia to może a tak to...

Ta aktualizacja jest zbędna.nic w zasadzie nie wnosi, prawdopodobnie są to włączone wcześniej wycięte funkcjonalności. 

Za to kompletnie rozwaliła frameworki pod mody - przy tak kosmetycznych zmianach to serio nie wiem dlaczego. Ergo rozwaliła to co moderzy zrobili już znacznie lepiej niż CDP.

dariuszp
Gramowicz
Ostatni wtorek

Szczerze to fajny update ale nie sprawi że do gry wrócę. Gdyby była nowa zawartość albo znaczące usprawnienia to może a tak to...