Cyberpunk 2077 po aktualizacji postrachem PC. RTX 3090 nie radzi sobie z 4K i ray tracingiem

Radosław Krajewski
2022/02/17 17:55

Uważajcie na swoje pecety, nawet te wyposażone w najpotężniejszą kartę graficzną od Nvidii.

W miniony wtorek CD Projekt RED wypuścił aktualizację dla konsol nowej generacji do Cyberpunka 2077. Patch pojawił się również na komputerach osobistych, nie tylko eliminując błędy, ale również ulepszając oprawę graficzną. Oznaczało to wzrost minimalnych wymagań tytułu. Jednak nie tylko posiadacze słabszych pecetów będą zawiedzeni nową wydajnością gry. Niemiło mogą zaskoczyć się również posiadacze potężnych sprzętów z RTX-em 3090 na pokładzie.Cyberpunk 2077 po aktualizacji postrachem PC. RTX 3090 nie radzi sobie z 4K i ray tracingiemRob Kram na swoim kanale YouTube opublikował film, w którym sprawdził wydajność Cyberpunka 2077 po aktualizacji oznaczonej numerem 1.5. Gracz wykorzystał wbudowany w grę benchmark, na którym sprawdził działanie gry w maksymalnych ustawieniach graficznych w rozdzielczości 4K z różnymi ustawieniami DLSS od Nvidii i ray tracingiem. Okazuje się, że produkcja CD Projekt RED bez problemu zawstydza nawet tak potężną kartę jak RTX 3090 i z ray tracingiem, ale wyłączonym DLSS, oferuje rozgrywkę w zaledwie 19 klatkach na sekundę.

Nieco lepiej wygląda to przy innych ustawieniach, gdzie wartości wahają się między 36 FPS-ów a 75 FPS-ów w trybie Ultra Performence. Z wyłączonym ray tracingiem gra radzi sobie zdecydowanie lepiej, ale wciąż trzeba iść na pewne ustępstwa. DLSS Quality, czyli z najlepszą oferowaną jakością oprawy graficznej wraz z włączonym ray tracingiem osiąga 60 FPS-ów, ale tylko w rozdzielczości 2K. Poniżej znajdziecie wszystkie wartości podane przez Roba Krama.

Cyberpunk 2077 – wydajność gry na RTX 3090 po aktualizacji 1.5

  • Ultra 4K DLSS Auto – 52.55 FPS
  • Ultra 4K NO DLSS – 19.09 FPS
  • Ultra 4K DLSS Quality – 36.22 FPS
  • Ultra 4K DLSS Balanced – 43.53 FPS
  • Ultra 4K DLSS Performance – 52.70 FPS
  • Ultra 4K DLSS Ultra Performance – 75.64 FPS
  • Ultra 4K NO DLSS NO RTX – 42.83 FPS
  • Ultra 4K DLSS Quality No RTX – 50.97 FPS
  • Ultra 4K DLSS AUTO No RTX – 75.62 FPS
  • Ultra 2K DLSS Quality RTX ON – 61.68 FPS

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że Cyberpunk 2077 zadebiutował w grudniu 2020 roku. Produkcja CD Projekt RED pojawiła się na komputerach osobistych i konsolach Xbox One i PlayStation 4. Na Xbox Series X/S i PlayStation 5 możemy uruchomić grę w ramach wstecznej kompatybilności.

Komentarze
11
AX-P
Gramowicz
19/02/2022 14:51
GThoro napisał:

30 lat temu pentiumy jeszcze nie istniały, to był czas raczkowania Atari/Commodore 64.

No, nie bardzo. 30 lat temu to był już schyłek Atari/Commodore 64/Amiga, schyłek PC AT 286 (już się tego ludzie pozbywali), a typowym kupowanym komputerem było budżetowo PC 386, a bardziej "na bogato" 486. Pentium weszło w roku 1993.

wolff01
Gramowicz
18/02/2022 17:58

Takie rozstrzały chyba nie świadczą dobrze o optymalizacji tej gry...

MisticGohan_MODED
Gramowicz
18/02/2022 15:11

Kiedyś śmiejąc się powiadałem koledze z pracy że optymalizacja tej gry jest tak skopana, ze ledwo się nadaje na obecne geny... sprawdziło się :P




Trwa Wczytywanie