Cyberpunk 2077 RT Overdrive na oficjalnym porównaniu. Next-genowe doświadczenie?

Wincenty Wawrzyniak
2023/04/04 18:50
4
0

W sieci pojawiło się oficjalne porównanie gry Cyberpunk 2077 z włączonym oraz wyłączonym trybem RT Overdrive.

Na oficjalnym kanale firmy NVIDIA na YouTubie pojawił się dziś nowy zwiastun trybu RT Overdrive w grze Cyberpunk 2077. Jeżeli z niecierpliwością wyczekujecie tej nowości, to możecie poniżej zobaczyć porównanie oprawy graficznej z włączonym oraz wyłączonym RT Overdrive.

Cyberpunk 2077 RT Overdrive na oficjalnym porównaniu. Next-genowe doświadczenie?

Cyberpunk 2077: RT Overdrive to „next-genowe wrażenia”

Porównanie prezentuje przede wszystkim dopracowaną grafikę oraz DLLS 3, które ma zapewnić zupełnie nowe, next-genowe wrażenia. Deweloperzy wykorzystali również path tracing – ta technologia, według inżyniera do spraw rozwoju w NVIDIA, może zrewolucjonizować cały proces tworzenia gier.

GramTV przedstawia:

Cyberpunk 2077: RT Overdrive zostanie udostępniony już 11 kwietnia. Będzie to tryb dostępny wyłącznie dla graczy korzystających z komputerów osobistych posiadających najnowsze karty NVIDIA RTX z serii 40.

Przypomnijmy na koniec, że Cyberpunk 2077 zadebiutował 10 grudnia 2020 roku na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a także (w ubiegłym roku) na PlayStation 5 oraz Xbox Series X.

Komentarze
4
koNraDM4
Gramowicz
05/04/2023 21:26
Yosar napisał:

Zabawne że po tym całym hype raytracingowy CP2077 nawet nie wygląda szczególnie imponująco.

Może i nie wygląda ale za to działa tylko jako tako. 

A tak na poważnie jako gracz, który zna tą grę tylko z ustawieniami niskimi by w 30FPS grać na fullhd (GTX970, już dawno miałem zmieniać ale co chwilę coś innego wyskakuje) to gdy oglądam materiały z tej gry z włączonym RT i ustawieniami wysokimi to odczucia są zupełnie inne. Na niskich jest po prostu gra brzydka, a nieczęsto mi się to zdarza powiedzieć ale tutaj przepaść jest naprawdę kolosalna niskie-wysokie. Strzelam, że przez współpracę z Nvidią to gra była projektowana od początku pod RT i dlatego na niskich wygląda jak ziemniak (chociaż po patchach i tak niektóre rzeczy lepiej wyglądają np. postacie)

Yosar
Gramowicz
05/04/2023 19:50
Crad999 napisał:

To lepiej nie czekaj, bo path tracing wymaga serii 4000 wzwyż.

Osobiście uważam, że Nvidia dobrze robi inwestując dalej w technologię RT (teraz PT). Szkoda tylko, że rozwiązania mają całkowicie zamknięte i AMD musi przez to publikować alternatywy, które nie są kompatybilne 1-1, a znacznie ułatwiłoby to deweloperom pracę. Samo dodanie RT do projektu jest nieporównywalnie prostsze w implementacji niż chrzanienie się z "pieczeniem tekstur".

kaz909 napisał:

RTX 4x, zagrywka miana 21 wieku, kup bo nie schodzi, a mam 3080 i kij ci w twarz za to :D śmiechu warte, fajerwerkami mało co idzie ugrać na tym polu, gra mega ale podejście skrajnie złe do tematu od twórców, poczekam na stery albo i nie

RT na ten moment wygląda na największy scam w historii hardwareowej grafiki komputerowej.

Mało co działa, a jak już działa to wolno i źle sypiąc błędami w generowaniu obrazu jak z rękawa.

Przekonanie że coś wygląda lepiej mają głównie opłaceni dziennikarze (aka Digital Foundry) i fanboje.

A kierunek w którym ciągnie go nVidia to wręcz po prostu przepaść. Zamiast chociaż dopracować to co jest do sensownego działania to dorzucamy kolejne  'cuda' za które klient ma zapłacić więcej, A i tak na koniec w praniu okaże się że te 'cuda' działają jak kaszlak, Tu odpada błotnik, tam koło potoczyło się gdzie chciało... no ale lśni więc ciesz się gawiedzi.

RT najlepiej wygląda na filmikach z youtube i to wszystko co o tym się dobrego da powiedzieć.

A w kontekście dostępnoŚci, CD Projekt Red związał się z najbardziej anty-konsumencką firmą na świecie (EA to przy nVidii amatorzy), i pewnie im się to finansowo opłaca, ale równocześnie nVidia wplątuje CD Projekt we swoje wszystkie antykonsumenckie praktyki i będzie tylko gorzej.

Obym był złym prorokiem ale 'dobro' graczy CD projekt ma uwadze tylko do granic wyznaczonych przez nVidię, a te są bardzo ciasne.

Zabawne że po tym całym hype raytracingowy CP2077 nawet nie wygląda szczególnie imponująco.

Crad999
Gramowicz
05/04/2023 01:46
kaz909 napisał:

RTX 4x, zagrywka miana 21 wieku, kup bo nie schodzi, a mam 3080 i kij ci w twarz za to :D śmiechu warte, fajerwerkami mało co idzie ugrać na tym polu, gra mega ale podejście skrajnie złe do tematu od twórców, poczekam na stery albo i nie

To lepiej nie czekaj, bo path tracing wymaga serii 4000 wzwyż.

Osobiście uważam, że Nvidia dobrze robi inwestując dalej w technologię RT (teraz PT). Szkoda tylko, że rozwiązania mają całkowicie zamknięte i AMD musi przez to publikować alternatywy, które nie są kompatybilne 1-1, a znacznie ułatwiłoby to deweloperom pracę. Samo dodanie RT do projektu jest nieporównywalnie prostsze w implementacji niż chrzanienie się z "pieczeniem tekstur".




Trwa Wczytywanie