CD Projekt RED przygotowało nową łatkę usprawniającą ich tytuł.
Przy okazji premiery anime Cyberpunk 2077: Edgerunners oraz zapowiedzi fabularnego dodatku, produkcja CD Projekt RED zaczęła przeżywać długą młodość. W ostatnim czasie gracze spędzili dużo czasu przy tym tytule, ponownie bijąc wynik jednocześnie bawiących się użytkowników ustanowiony przez Wiedźmina 3 na Steamie. Również deweloperzy pochwalili się wzrostem popularności Cyberpunka 2077, w którego grało milion osób przez cztery tygodnie na przełomie września i października. Studio wciąż rozwija i poprawia swoją produkcję i właśnie RED-zi wypuścili nową aktualizację do gry oznaczoną numerem 1.61.
Deweloperzy zajęli się wieloma błędami, w tym w zadaniach, interfejsie, rozgrywce, efektach wizualnych oraz problemach występujących na poszczególnych platformach. Jedną z najważniejszych nowości jest wprowadzenie wsparcia dla AMD FidelityFX Super Resolution w wersji 2.1 na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Aktualizacja waży około 11GB na PC.
Cyberpunk 2077 – patch 1.61
ZADANIA I OTWARTY ŚWIAT
Naprawiono błąd, w wyniku którego wielokrotne wciskanie przycisku Interakcji w celu przeszukania pojemnika z łupami mogło uniemożliwić ukończenie różnych Kronik kryminalnych.
Zgłoszenie przestępstwa: Kolejny krąg piekła, Coś zginęło, coś się znalazło, Krwawa pogoda, Nielojalny pracownik, Pamiętaj o ręcznym, Czerwony towarzysz – naprawiono błąd, w wyniku którego zadanie nie mogło zostać ukończone po zebraniu łupów.
Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre misje typu Rozbój w toku w Northside, Rancho Coronado, Coastview i Badlandach nie mogły zostać ukończone pomimo wypełnienia celu.
Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre aktywności typu Podejrzenie przestępczości zorganizowanej nie mogły zostać ukończone pomimo wypełnienia celu.
Naprawiono błąd, który mógł dezaktywować wszystkie skrytki, blokując postępy w różnych kontraktach.
Usunięto błąd, w wyniku którego nie można było ukończyć Rozboju w toku w Charter Hill, ponieważ nie pojawiały się dowody.
Podejrzenie cyberpsychozy: Dom na wzgórzu – usunięto błąd, w wyniku którego nie można było dotrzeć do Cyberpsychopaty, ponieważ brama garażowa się nie otwierała.
Podejrzenie cyberpsychozy: Gdzie leży pies pogrzebany – naprawiono błąd, w wyniku którego zadanie blokowało się na celu „Zlokalizuj cyberpsychopatę” po jego zabiciu i przesłaniu informacji Reginie.
Kontrakt: Błąd 404 – naprawiono błąd, przez który kontrakt nie aktywował się po zbliżeniu do jego obszaru.
Kontrakt: Czwarta bezwładza – naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było kontynuować kontraktu w budynku telewizji, ponieważ drzwi były zamknięte.
Kontrakt: Chciwość nie popłaca – naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było ukończyć celu „Przeszukaj ukryty pokój”, ponieważ komputer był odłączony.
Kontrakt: Ostatnie logowanie – naprawiono błąd, przez który kontrakt nie aktywował się po zbliżeniu do jego obszaru.
Kontrakt: Żadnych fixerów – naprawiono błąd, przez który kontrakt nie aktywował się po zbliżeniu do jego obszaru.
Kontrakt: Stary Znajomy – naprawiono błąd, przez który kontrakt nie aktywował się po zbliżeniu do jego obszaru.
Kontrakt: Zgrany do nitki – naprawiono błąd, w wyniku którego bójka wszczęta wewnątrz baru uniemożliwiała rozmowę z barmanem, blokując postępy.
Kontrakt: Zrobisz rozróbę w celi 99, albo twoja żonka... – naprawiono błąd, w wyniku którego Lauren nie reagowała, gdy przybyto jej na ratunek, co blokowało postępy.
Dom lalek - naprawiono błąd, przez który postępy w zadaniach z głównego wątku fabularnego były blokowane po wyjściu z Chmur.
Po pierwsze: nie szkodzić - naprawiono błąd, który blokował postępy po celu "Wróć do obozu Aldecaldos".
Stróże bezprawia – naprawiono błąd, w wyniku którego po spotkaniu z Riverem teleportował się on do nieosiągalnego miejsca pod ziemią, blokując postępy.
Na skróty - naprawiono błąd, w wyniku którego ciężarówka znikała z garażu, blokując postępy.
EFEKTY WIZUALNE
NPC-e Night City będą teraz nosić parasole w różnych kolorach i kształtach.
Naprawiono wiele przypadków braku kolizji, które mogły powodować wypadanie postaci gracza poza mapę.
Poprawiono lokalizację obiektów, które pływały po mapie lub były na niej źle umieszczone.
Naprawiono błąd, w wyniku którego piersi V przenikały przez ubrania po zmianie ich rozmiaru u Ripperdoca.
Naprawiono błąd, który powodował, że po zmianie długości paznokci z długich na krótkie za pomocą lustra zmiana nie była odzwierciedlona w grze aż do ponownego wczytania zapisu.
Naprawiono błąd, w wyniku którego samochody mogły się zacinać po wpadnięciu na nie.
ROZGRYWKA
Naprawiono problem, w wyniku którego ikoniczne noże Łowca Głów i Niebieski Kieł nie pojawiały się w ekwipunku sprzedawcy, jeśli gracz odwiedził go przed aktualizacją 1.6.
Ciuchy z bonusami do obrażeń krytycznych i zwiększenia tempa odnawiania Hacków powinny teraz działać poprawnie.
Stworzenie legendarnego wariantu ikonicznego rewolweru Amnesty powinno być teraz możliwe.
Usunięto błąd, w wyniku którego można było używać przedmiotów zużywalnych podczas walk na pięści.
Naprawiono problem, w wyniku którego bronie zadające obrażenia od eksplozji zadawały mniejsze obrażenia, niż powinny.
Naprawiono błąd, w wyniku którego mody znikały z przedmiotu po sprzedaniu go do sprzedawcy, odejściu, a następnie powrocie do tego samego sprzedawcy.
Naprawiono problem, w wyniku którego włożenie zwłok do kontenera lub bagażnika, odejście, a następnie powrót mogło dać graczowi nieskończoną ilość pieniędzy.
Termoodporna koszula z tkaniny aramidowej dla fixera będzie teraz dostępna również dla postaci niebędących punkami.
Naprawiono błąd, w wyniku którego strzelenie z broni podczas spadania mogło zniwelować obrażenia od upadku.
GramTV przedstawia:
INTERFEJS
Szybka i wściekła – naprawiono błąd, w wyniku którego pozycja gracza mogła wyświetlać się jako 1/6, mimo że zajął on drugie miejsce.
Naprawiono błąd, który powodował, że przywrócenie domyślnie przypisanych klawiszy nie było odzwierciedlone w grze, dopóki nie została ona zrestartowana.
Naprawiono błąd, w wyniku którego menu ekwipunku przewijało się szybko w górę i w dół po rozłożeniu jakiegoś przedmiotu na części lub upuszczeniu go.
PC
Naprawiono błąd powodujący spadki FPS-ów podczas opuszczania menu.
Usunięto problem, w wyniku którego osiągnięcia w Epic Games Store nie były przyznawane pomimo spełnienia wymagań. Uwaga: w przypadku osiągnięć, dla których warunki zostały już spełnione we wcześniejszym zapisie, konieczne może być ponowne ich spełnienie.
Ekran wczytywania nie powinien się już zawieszać, gdy gra się za pośrednictwem GOG-a bez dostępu do internetu.
Naprawiono błąd, w wyniku którego podniesienie jakości przedmiotu skutkowało zawieszeniem gry.
KONSOLE
Naprawiono błąd, w wyniku którego zapisy postępów międzyplatformowych z Xboxa One Family nie transferowały się na PC lub PlayStation.
Naprawiono błąd, w wyniku którego po zalogowaniu do GOG-a na Playstation zakładka Moje nagrody wyświetlała błąd.
STADIA
Naprawiono błąd, w wyniku którego gra się nie pauzowała, gdy rozgrywka była zawieszona.
INNE
Dodano wsparcie dla AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 (dotyczy tylko PC i konsoli nowej generacji).
Naprawiono problem, w wyniku którego w określonych okolicznościach Judy mogła zniknąć z gry, jeśli była w swoim mieszkaniu.
Usunięto błąd, w wyniku którego interakcja z Garderobą w obozie nomadów była dublowana w przypadku przewinięcia czasu.
Nie będzie już można grać na automatach leżących poziomo.
Tak dużo ostatnimi czasy grywam w gry we wczesnym dostępie jak i długo rozwijane, że już instynktownie pomijałem poprawki błędów i szukałem co nowego w treści :D
Cieszy mnie, że nie odpuszczono całkiem tej gry ale jednocześnie smuci, że są rzeczy, których patchami nie naprawią i trzeba czekać na drugą część (oraz liczyć na to, że zostaną dane mechaniki odpowiednio przebudowane :D)