Czy Warhorse powróci do pierwszego Kingdom Come: Deliverance? Menedżer studia odpowiedział

Mikołaj Berlik
2025/03/17 09:05
6
0

Poznaliśmy opinię czeskiego studia na temat potencjalnego odświeżenia.

Jak już wiemy, Kingdom Come: Deliverance 2 okazało się wielkim sukcesem sprzedając się w liczbie dwóch milionów kopii w ciągu pierwszych dwóch tygodni od premiery. Ostatnio deweloperzy podzielili się wielkim patchem wprowadzających ponad 1000 poprawek oraz kilka znaczących nowości, na przykład Barber Mode. Z racji zainteresowania serią pojawił się oczywiście temat potencjalnego powrotu do pierwszej odsłony serii.

Kingdom Come: Deliverance
Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance - wypowiedź Tobiasa Stolz-Zwillinga

Na kanale SxyBiscuit na YouTube pojawił się wywiad z menedżerem Warhorse Studios, Tobiasem Stolz-Zwilling. Wypowiedział się on o kwestii pierwszego Kingdom Come: Deliverance oraz potencjalnego powrotu do prac nad tytułem wprowadzającym nas do popularnego uniwersum. Niestety odpowiedź była przecząca - w przyszłości mamy nie zobaczyć odświeżenia gry w postaci remaku lub remastera.

Nie planujemy powrotu do Kingdom Come: Deliverance 1 w jakiejkolwiek formie czy kształcie. Oczywiście zagorzali fani bardzo by tego chcieli. Jestem tego całkowicie świadomy, ale szczerze mówiąc, nie widzę... Chyba że ktoś przyjdzie jak Saber Interactive w tamtych czasach, mówiąc: „Hej, zróbmy port wersji Switch”. Jeśli ktoś taki nie zgłosi się do nas aktywnie, to nie widzę, by Warhorse to zrobiło.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że najnowsza gra czeskiego studia, Kingdom Come: Deliverance 2, jest dostępna na PC, Xbox Series X/S i PlayStation 5. W naszej recenzji tytuł otrzymał notę 9/10.

Komentarze
6
koNraDM4
Gramowicz
Wczoraj 19:01
ZubenPL napisał:

System walki jest chyba prawie taki sam. Co do optymalizacji to częściowa prawda KDC1 ma wyższe wymagania względem CPU chyba z powodu jakiś problemów z optymalizacją AI postaci bo w rataju jest najgorzej ale ma mniejsze względem karty graficznej.

dariuszp napisał:

Jedynka jest mocno powiązana z dwójką i o ile próbują Ci opowiedzieć co się stało w jedynce - lepiej doświadczyć to samemu.

Ale wiele osób odbija się od systemu walki w jedynce i od faktu że jedynka wygląda gorzej niż dwójka ale ma większe wymagania na PC. Wydajność jedynki ssie.

Więc jedynka duzo by zyskała gdyby ją wypuścili na technologii dwójki. Ale tak jak mówisz - też uważam to za stratę czasu plus nie widzę żeby studio chciało odgrzewac kotlety.

System walki nie jest taki sam, w dwójce to bardziej jak QTE gdzie po prostu robisz idealny blok za idealnym blokiem aż przypadkiem nie wpadnie ci cios, a jak potrafisz mistrzowskie ciosy i używasz miecza to walka przestaje być trudna. W jedynce oczywiście idealne bloki i mistrzowskie ciosy też były ale nie miały takiego impaktu na walkę bo o ile blok po prostu był trudniejszy bo okno czasowe było mniejsze to mistrzowski cios był RNG i mógł zostać wykonany lub nie. Dużo więcej było zatem kombinowania i starań by przechytrzyć przeciwnika. Możliwe, że to też moje jakieś zboczenie bo jedynkę tylko raz przeszedłem na normalu i potem grałem tylko hardcore ale moim zdaniem walka była zdecydowanie bardziej wymagająca w jedynce i sprawiała więcej frajdy jeśli chodzi o sam gameplay. Dwójka za to ma dużo bardziej dopracowane animacje i więcej kombinacji czy finiszerów przez co wygląda lepiej i lepiej się to ogląda ale moim zdaniem gorzej samemu walczy.

spawnersiak
Gramowicz
Wczoraj 13:47

A po co to odświeżać lol? Jedynka wygląda prawie tak samo jak dwójka. Jedyną istotną różnicą jest to, że w jedynce system walki jest nieco bardziej wymagający. No i jest trochę gorzej zoptymalizowana, bo w niektórych miejscach cpu dostaje czkawki mimo, że mam bardzo mocnego kompa.

ZubenPL
Gramowicz
Wczoraj 10:17
dariuszp napisał:

Jedynka jest mocno powiązana z dwójką i o ile próbują Ci opowiedzieć co się stało w jedynce - lepiej doświadczyć to samemu.

Ale wiele osób odbija się od systemu walki w jedynce i od faktu że jedynka wygląda gorzej niż dwójka ale ma większe wymagania na PC. Wydajność jedynki ssie.

Więc jedynka duzo by zyskała gdyby ją wypuścili na technologii dwójki. Ale tak jak mówisz - też uważam to za stratę czasu plus nie widzę żeby studio chciało odgrzewac kotlety.

System walki jest chyba prawie taki sam. Co do optymalizacji to częściowa prawda KDC1 ma wyższe wymagania względem CPU chyba z powodu jakiś problemów z optymalizacją AI postaci bo w rataju jest najgorzej ale ma mniejsze względem karty graficznej.




Trwa Wczytywanie