Dark Messiah of Might and Magic otrzymuje tryb co-op i dodatkową zawartość. Wszystko dzięki współpracy społeczności moderskiej z Ubisoftem

Społeczność moderska po raz kolejny udowadnia, że potrafi uczynić klasyczne gry jeszcze lepszymi i bardziej rozbudowanymi, ale co ciekawe tym razem stało się to we współpracy z dużą marką, jaką jest Ubisoft.

Zazwyczaj dochodzą do nas informacje o tym, że duże studia banują modyfikacje użytkowników, ale tym razem Dark Messiach: Restoration Mod powstał przy współpracy ekipy moderskiej oraz francuskiego Ubisoftu. Niektóre zmiany mogą zmienić całkowicie odbiór produkcji.

Dark Messiah of Might and Magic
Dark Messiah of Might and Magic

Nowe modyfikacje do Dark Messiah we współpracy z Ubisoftem

Szczególną miłość do Dark Messiah of Might and Magic, czyli bardzo dobrej gry akcji od Arkane Studios, która swoją premierę miała w 2006 roku, wykazał moder KingDavidW. Jak ujawniono w najnowszej aktualizacji na ModDB, dzięki jego współpracy z Ubisoftem i Nvidią, gra otrzymała liczne modyfikacje i nowe narzędzia moderskie.

KingDavidW podkreśla, że wsparcie Ubisoftu pozwoliło na osiągnięcie efektów, które wcześniej wydawały się niemożliwe. Jak poinformował moder:

Nasze kontakty w Ubisoft walczyły o to, abyśmy mogli wprowadzić do tej niesamowitej społeczności wszystko, co tylko przyjdzie nam do głowy.

Jednym z efektów tej współpracy jest Dark Messiah: Restoration Mod, którego celem jest przywrócenie usuniętej zawartości. Początkowo mod skupiał się na poprawie błędów, takich jak problematyczne liny, zablokowane poziomy czy błąd z klawiaturą francuską. Teraz, dzięki Ubisoftowi, moderzy otrzymali dostęp do materiałów z Dark Messiah of Might and Magic: Elements, czyli wersji gry na Xbox 360, które zawierają niewidziane wcześniej poziomy i przedmioty.

Dzięki temu do gry trafiły dodatkowe misje, alternatywne wersje poziomów, a także całkowicie nowa mapa The Caves. Przywrócono również usuniętą broń, taką jak Sword of Misery czy Necromancer Staff. Mod możecie pobrać w tym miejscu.

GramTV przedstawia:

Jeśli chodzi o wsparcie Nvidii, szczegóły nie są jeszcze znane, ale prawdopodobnie dotyczy ono pracy nad Dark Messiah RTX Mod, który ma poprawić modele i tekstury gry. KingDavidW zaznacza, że proces ten wymaga dużo czasu, ale efekty już teraz prezentują się imponująco. Mod RTX możecie pobrać w tym miejscu. Poniżej możecie zobaczyć jak to wygląda w praktyce:

Najbardziej ekscytującą nowością jest dodanie trybu kooperacyjnego do Dark Messiah. Choć mod jest jeszcze w fazie testów i nie został oficjalnie opublikowany, na ModDB można go już pobrać z GitHuba. KingDavidW zapewnia, że większość problemów technicznych została rozwiązana i gra jest w pełni grywalna, choć poziomy wymagają dalszego dostosowania do rozgrywki w kooperacji.

Cała społeczność moderska oraz sam KingDavidW są poruszeni tym, jak projekt się rozwinął:

Widzieć, jak to wszystko się łączy, było dla nas bardzo emocjonalnym doświadczeniem. Wkraczamy w nową erę dla Dark Messiah.

Komentarze
4
Sosna88
Gramowicz
16/02/2025 10:57
MisioKGB napisał:

Nie wypowiem się co do Avowed bo nie grałem, ale Messiaha przeszedłem ze dwa razy i mi się podobał. Fajne dark fantasy, na silniki source, można było kopać we wszystko i wykorzystywać otoczenie, żeby zyskać przewagę nad przeciwniiiem. Podobnie jak w HL2. Grafa wtedy jak na 2006 była bardzo dobra a i wymagania duże były. Za to samą fabułę średnio pamiętam.

Sosna88 napisał:

Mawiają, że to starsza lepsza wersja Avowed. Nigdy jednak w to nie grałem, grał ktoś? Prawda to?

Dzięki, widziałem to za niecałe trzy dychy, więc w takim razie się skuszę.

ogór
Gość
16/02/2025 10:06

Pamiętam jak biegłem przez most wesoło wymachując mieczem aż tu nagle obciąłem linę i spadłem w przepaść. Ta gra to był pionier na swoje czasy. Przeszedłem z 5 razy.

MisioKGB
Gramowicz
16/02/2025 07:00
Sosna88 napisał:

Mawiają, że to starsza lepsza wersja Avowed. Nigdy jednak w to nie grałem, grał ktoś? Prawda to?

Nie wypowiem się co do Avowed bo nie grałem, ale Messiaha przeszedłem ze dwa razy i mi się podobał. Fajne dark fantasy, na silniki source, można było kopać we wszystko i wykorzystywać otoczenie, żeby zyskać przewagę nad przeciwniiiem. Podobnie jak w HL2. Grafa wtedy jak na 2006 była bardzo dobra a i wymagania duże były. Za to samą fabułę średnio pamiętam.




Trwa Wczytywanie