Społeczność moderska po raz kolejny udowadnia, że potrafi uczynić klasyczne gry jeszcze lepszymi i bardziej rozbudowanymi, ale co ciekawe tym razem stało się to we współpracy z dużą marką, jaką jest Ubisoft.
Zazwyczaj dochodzą do nas informacje o tym, że duże studia banują modyfikacje użytkowników, ale tym razem Dark Messiach: Restoration Mod powstał przy współpracy ekipy moderskiej oraz francuskiego Ubisoftu. Niektóre zmiany mogą zmienić całkowicie odbiór produkcji.
Dark Messiah of Might and Magic
Nowe modyfikacje do Dark Messiah we współpracy z Ubisoftem
Szczególną miłość do Dark Messiah of Might and Magic, czyli bardzo dobrej gry akcji od Arkane Studios, która swoją premierę miała w 2006 roku, wykazał moder KingDavidW. Jak ujawniono w najnowszej aktualizacji na ModDB, dzięki jego współpracy z Ubisoftem i Nvidią, gra otrzymała liczne modyfikacje i nowe narzędzia moderskie.
KingDavidW podkreśla, że wsparcie Ubisoftu pozwoliło na osiągnięcie efektów, które wcześniej wydawały się niemożliwe. Jak poinformował moder:
Nasze kontakty w Ubisoft walczyły o to, abyśmy mogli wprowadzić do tej niesamowitej społeczności wszystko, co tylko przyjdzie nam do głowy.
Jednym z efektów tej współpracy jest Dark Messiah: Restoration Mod, którego celem jest przywrócenie usuniętej zawartości. Początkowo mod skupiał się na poprawie błędów, takich jak problematyczne liny, zablokowane poziomy czy błąd z klawiaturą francuską. Teraz, dzięki Ubisoftowi, moderzy otrzymali dostęp do materiałów z Dark Messiah of Might and Magic: Elements, czyli wersji gry na Xbox 360, które zawierają niewidziane wcześniej poziomy i przedmioty.
Dzięki temu do gry trafiły dodatkowe misje, alternatywne wersje poziomów, a także całkowicie nowa mapa The Caves. Przywrócono również usuniętą broń, taką jak Sword of MiseryczyNecromancer Staff. Mod możecie pobrać w tym miejscu.
GramTV przedstawia:
Jeśli chodzi o wsparcie Nvidii, szczegóły nie są jeszcze znane, ale prawdopodobnie dotyczy ono pracy nad Dark Messiah RTX Mod, który ma poprawić modele i tekstury gry. KingDavidW zaznacza, że proces ten wymaga dużo czasu, ale efekty już teraz prezentują się imponująco.Mod RTX możecie pobrać w tym miejscu. Poniżej możecie zobaczyć jak to wygląda w praktyce:
Najbardziej ekscytującą nowością jest dodanie trybu kooperacyjnego do Dark Messiah. Choć mod jest jeszcze w fazie testów i nie został oficjalnie opublikowany, na ModDB można go już pobrać z GitHuba. KingDavidW zapewnia, że większość problemów technicznych została rozwiązana i gra jest w pełni grywalna, choć poziomy wymagają dalszego dostosowania do rozgrywki w kooperacji.
Cała społeczność moderska oraz sam KingDavidW są poruszeni tym, jak projekt się rozwinął:
Widzieć, jak to wszystko się łączy, było dla nas bardzo emocjonalnym doświadczeniem. Wkraczamy w nową erę dla Dark Messiah.
Nie wypowiem się co do Avowed bo nie grałem, ale Messiaha przeszedłem ze dwa razy i mi się podobał. Fajne dark fantasy, na silniki source, można było kopać we wszystko i wykorzystywać otoczenie, żeby zyskać przewagę nad przeciwniiiem. Podobnie jak w HL2. Grafa wtedy jak na 2006 była bardzo dobra a i wymagania duże były. Za to samą fabułę średnio pamiętam.
Sosna88 napisał:
Mawiają, że to starsza lepsza wersja Avowed. Nigdy jednak w to nie grałem, grał ktoś? Prawda to?
Dzięki, widziałem to za niecałe trzy dychy, więc w takim razie się skuszę.
ogór
Gość
16/02/2025 10:06
Pamiętam jak biegłem przez most wesoło wymachując mieczem aż tu nagle obciąłem linę i spadłem w przepaść. Ta gra to był pionier na swoje czasy. Przeszedłem z 5 razy.
MisioKGB
Gramowicz
16/02/2025 07:00
Sosna88 napisał:
Mawiają, że to starsza lepsza wersja Avowed. Nigdy jednak w to nie grałem, grał ktoś? Prawda to?
Nie wypowiem się co do Avowed bo nie grałem, ale Messiaha przeszedłem ze dwa razy i mi się podobał. Fajne dark fantasy, na silniki source, można było kopać we wszystko i wykorzystywać otoczenie, żeby zyskać przewagę nad przeciwniiiem. Podobnie jak w HL2. Grafa wtedy jak na 2006 była bardzo dobra a i wymagania duże były. Za to samą fabułę średnio pamiętam.