Beta Diablo IV z problemami. Długie kolejki, błędy i słaba optymalizacja

Wincenty Wawrzyniak
2023/03/17 20:00

Beta wystartowała, ale – jak nietrudno się domyślić – nie obyło się bez poważnych problemów.

Dziś o godzinie 17:00 czasu polskiego wystartowały beta-testy gry Diablo IV dla graczy, którzy zdecydowali się na zamówienia przedpremierowe. Jak jednak nietrudno się domyślić, od momentu startu w sieci pojawia się coraz więcej doniesień o sporych problemach w postaci niekończących się kolejek na serwery, licznych błędach i problemach technicznych, a także słabej optymalizacji. Poniżej znajdziecie m.in. listę najczęściej zgłaszanych problemów.

Beta Diablo IV z problemami. Długie kolejki, błędy i słaba optymalizacja

Diablo IV – beta z poważnymi problemami

Jeszcze przed rozpoczęciem beta-testów Blizzard opublikował listę problemów, o których deweloperzy wiedzą, ale nie zdążyli ich jeszcze rozwiązać:
  • Jeżeli wprowadzający przerywnik filmowy zostanie uruchomiony wtedy, gdy w grze jest dzień, cienie bohatera gracza oraz jego towarzysza NPC zaczną migotać. Migotanie będzie utrzymywać się do zakończenia prologu. Błąd nie wystąpi, jeżeli zdecydujemy się pominąć przerywnik filmowy.
  • Wewnętrzny chat głosowy może nie działać poprawnie dla wszystkich graczy.
  • Prace nad optymalizacją wciąż trwają – aktualnie pozostawia ona wiele do życzenia, szczególnie w przypadku starszych sprzętów.
  • Widoczny na ekranie postaci przycisk Graj nie działa poprawnie.
  • Dubbing jest dostępny wyłącznie w języku angielskim. W pełnej wersji gry ma znaleźć się więcej języków, ale na razie musimy poratować się napisami.
  • Jeżeli drugi gracz spróbuje dołączyć do nas w lokalnym (kanapowym) trybie kooperacji, a stworzył już wcześniej postać, możemy napotkać problemy.

Oprócz tego bardzo dużo użytkowników napotyka komunikat o treści:

Game servers are not available. Please try again later. (Code 34202)

Serwery gry są niedostępne. Proszę spróbować później. (Błąd 34202)

GramTV przedstawia:

Wina najprawdopodobniej leży po stronie Blizzarda, więc na razie nie można temu w żaden sposób zaradzić. Sporo osób donosi, iż postacie są usuwane po rozłączeniu z grą i/lub z powodu różnych błędów. Na koniec mamy jeszcze bardzo długie kolejki. Ba, w niektórych przypadkach gracze nie zostają zalogowani nawet po upływie wskazanego przez system czasu.

Przypomnijmy jeszcze na koniec, że gra Diablo IV zadebiutuje na rynku 6 czerwca bieżącego roku na wspomnianych platformach sprzętowych. Po więcej informacji zapraszamy do naszej encyklopedii.

Komentarze
13
GThoro
Gramowicz
23/03/2023 20:08
ZubenPL napisał:

Drop mikstur w trakcie walki z bossem jest losowy.

Mi tam zawsze dropiły 1 czy 2 ładunki po zjechaniu HP bossa do kolejnego progu oznaczonego dzióbkiem na pasku HP, które są co 25%. W Immoralu owszem to health orby padały, a nie ładunki potki, ale trudno się nie oprzeć wrażeniu, że to podobne jest.

> W d3 ros masz poziomy trudności które są dokładnie tym samem co tu rangi świata i w immortal.

Nie do końca, w D3 mogę sobie iść na dowolny poziom od razu, jedyne ograniczenie to >U6 jest od 70 poziomu postaci. W Immoralu trzeba ubić bossa na jednym poziomie, aby móc przejść na wyższy i tam musze ubić kolejnego bossa, żeby przejść na jeszcze wyższy.

ZubenPL
Gramowicz
21/03/2023 14:56
GThoro napisał:

Elementy MMO, potiony na ładunkach, bossy dropiące ładunki potek co 25%, przechodzenie na wyższe poziomu trudności (ie. ranga świata), trochę by się znalazło. Na szczęście największa bolączka D:I, czyli skalowanie do współczynnika bojowego wydaje się nie istnieć w D4.

ZubenPL napisał:

Na jakich forach huczy? xD Przecież tu nie ma prawie nic z diablo immortal xD

Elementy MMO miał być w tej grze od pierwszej zapowiedzi i to immortal skopiował jest od d4, zresztą w obu przypadkach są to pomysły z destiny. Potiony to przecież to zupełnie inny system, w immoratal masz kule zdrowia wypadające potworów i ograniczone długim cooldowanem mikstury jak d3 jedyna różnica(od d3) że mikstury się odnawiają od zabijania wrogów a nie że jest ich nieskończona liczba. W d4 masz misktury zdrowia praktycznie bez cooldownu ale ładunki dropią z potworów i trzeba jest zebrać. 

"bossy dropiące ładunki potek co 25%"

Drop mikstur w trakcie walki z bossem jest losowy. 

W d3 ros masz poziomy trudności które są dokładnie tym samem co tu rangi świata i w immortal.

Gregario
Gramowicz
19/03/2023 05:25

Skoro bety nie umieją ogarnąć, to co się dopiero będzie działo w dniu premiery :D




Trwa Wczytywanie