Choć wciąż nie znamy dokładnej daty premiery gry Diablo IV, deweloperzy ze studia Blizzard Entertainment ujawnili kolejne szczegóły na temat produkcji w trzeciej odsłonie PIekielnego Kwartalnika. Tym razem dowiedzieliśmy się, co będzie się dziać z tytułem po premierze – mowa bowiem o grze-usłudze, z którą twórcy wiążą ambitne plany. O szczegółach opowiedzieli Joseph Piepior, zastępca reżysera, oraz Kegan Clark, dyrektor ds. produktu. Poniżej znajdziecie podsumowanie najważniejszych informacji.
Sezony w grze Diablo IV
- Sezony – znane z Diablo II: Resurrected oraz Diablo III – powrócą w czwartej części serii, aczkolwiek mają być znacznie bogatsze w atrakcje. Zadedykowano im osobny duży zespół deweloperów.
- W ciągu jednego roku według planu mamy otrzymać cztery sezony.
- Pierwszy sezon ma wystartować już na premierę gry.
- Po jego zakończeniu będziemy mogli dalej grać sezonową postacią, tyle że w zwykłym trybie.
- Wraz z początkiem kolejnego sezonu trzeba będzie utworzyć nową postać.
- Każdy sezon ma oferować nowe funkcje oraz serie zadań wprowadzających nowe wyzwania, tajemnice i możliwości zdobywania doświadczenia.
- Wśród atrakcji znajdziemy chociażby wydarzenia na żywo jak np. inwazja topielców, która potrwa przez jeden weekend, lub przybycie dziwnego handlarza wśród turni Suchych Stepów.
Gracze powinni widzieć znaczące zmiany w rozgrywce, dlatego każdy nowy sezon będzie oferował nowe funkcje oraz serie zadań wprowadzających nowe wyzwania, tajemnice i możliwości zdobywania doświadczenia. Gracze powinni to zauważyć już po godzinie gry. Jedną z zalet naszego podejścia do sezonów jest oddanie wam do dyspozycji ciekawych, nowych metod rozwijania postaci.
Serie zadań, pojawiające się z każdym nowym sezonem, odkryją przed wami więcej tajemnic Sanktuarium i wyjaśnią, jaką rolę odgrywa w nim wasza postać. Dzięki temu mamy możliwość wprowadzenia nowych postaci lub powrotu do starych, a jednocześnie możemy poszerzyć wiedzę o świecie gry oraz zawartość sezonu.
Mikropłatności i elementy kosmetyczne
- Diablo IV będzie płatną grą zawierającą sklep z elementami ozdobnymi oraz karnet sezonowy, ale żadna z tych funkcji nie umożliwi zwiększenia mocy postaci za opłatą.
- W sezonach pojawią się całkiem nowe tryby rozgrywki, zadania, wyzwania, zmiany w metagrze oraz usprawnienia poprawiające komfort gry.
- Postępy sezonowe będą dokonywane w ramach podzielonego na poziomy karnetu sezonowego. Ten ma zawierać nagrody możliwe do zdobycia za darmo poprzez samą rozgrywkę (waluta premium, wzmocnienia oraz elementy kosmetyczne) oraz nagrody płatne, które wymagają nabycia karnetu premium (tylko waluta premium i elementy kosmetyczne).
- Karnet sezonowy oferuje darmowe wzmocnienia sezonowe. Wzmocnienia te przyspieszają postępy gracza w trakcie sezonu. Wzmocnienie sezonowe może na przykład zwiększyć przyrost PD, by ułatwić rozwój kilku postaci w jednym sezonie. Ponieważ takowe wzmocnienia wpływają na rozgrywkę, będą dostępne za darmo dla wszystkich graczy. Podkreślamy – gracze nie mogą odblokować wzmocnień sezonowych szybciej poprzez zakupy w sklepie, wydanie rzeczywistych pieniędzy w żaden sposób nie umożliwi odblokowania większej liczby wzmocnień ani nie przyspieszy ich odblokowywania.
- Walutę premium będzie można wydać na elementy kosmetyczne w sklepie gry. Ma to być jednak całkowicie opcjonalna aktywność – ze wszystkich podstawowych oraz sezonowych funkcji powinno dać się skorzystać bez płacenia.
- Oferta sklepu jest przejrzysta. Gracze muszą wiedzieć, co kupują. Dlatego zaprojektowaliśmy funkcję podglądu, dzięki której gracze mogą dokładnie przyjrzeć się danemu elementowi ozdobnemu i ocenić, jak wygląda na ich postaciach, nim dokonają zakupu.
Najładniejsze elementy ozdobne nie będą ograniczone do sklepu. W Diablo IV pojawią się setki transmogryfikacji odblokowywanych podczas gry, wliczając w to zestawy najpiękniej prezentujących się pancerzy. Gracze mogą odnaleźć wspaniałe, unikatowe i legendarne przedmioty, nigdy nie zaglądając do sklepu. Sklep daje więcej opcji wyboru, ale nie będą one lepsze od tych dostępnych dla wszystkich.Transmogryfikacje pancerzy ze sklepu mogą być wykorzystane przez wszystkie postacie danej klasy. Wiele elementów ozdobnych w sklepie to fantazje dotyczące konkretnych klas, które nie pasowałyby do innych profesji. Po odblokowaniu elementu ozdobnego dla jednej klasy możecie go zastosować u wszystkich postaci tej samej klasy na waszym koncie. Specjalne elementy ozdobne, dostępne tylko w karnecie sezonowym, to ukłon w stronę tematu danego sezonu i będą wyglądać tak samo dla każdej z klas.