Już rok temu główna scenarzystka ze studia ZA/UM informowała, że kontynuacja Disco Elysium jest niemal pewna. Tymczasem wygląda na to, że sequel jednego z najlepszych RPG-ów ostatnich lat nie będzie korzystać z silnika Unity, na którym powstał pierwowzór. Estońskie studio opublikowało bowiem oferty pracy, z których dowiadujemy się, że zespół szuka deweloperów mogących pochwalić się znajomością silnika Unreal Engine.
W ogłoszeniu poświęconym stanowisku artysty technicznego, ZA/UM wspomina również o doświadczeniu w pracy z techniką cel-shading, z której korzystało Disco Elysium. Estończycy poszukują także artysty powierzchni twardych, którego zadaniem będzie projektowanie „wszelkiego rodzaju pojazdów i maszyn”. Na wspomnianym stanowisku wymagana jest znajomość zarówno silnika Unreal Engine, jak i wymienionego wyżej Unity.
Na oficjalną zapowiedź Disco Elysium 2 z pewnością jeszcze trochę poczekamy. Wiele wskazuje jednak na to, że kontynuacja produkcji studia ZA/UM będzie korzystać z technologii firmy Epic Games. Na ten moment nie pozostaje nam nic innego, jak cierpliwie czekać na pierwsze oficjalne szczegóły dotyczące produkcji.
Na koniec przypomnijmy, że Disco Elysium zadebiutowało na rynku w październiku 2019 roku na komputerach osobistych. W zeszłym roku do sprzedaży trafiła wersja The Final Cut, która dostępna jest także na konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i Nintendo Switch. Jeśli jesteście ciekawi naszej opinii na temat produkcji studia ZA/UM, to serdecznie zapraszamy Was do lektury: Recenzja Disco Elysium – najlepszego erpega ostatnich lat.