Discord może pojawić się w grach. Nadciąga rewolucja w komunikacji między graczami?

Gracze mogą wkrótce zobaczyć Discorda zintegrowanego bezpośrednio z grami, dzięki nowemu Discord Social SDK. To wygodne rozwiązanie dla deweloperów, ale czy dla graczy?

Discord to jedna z najpopularniejszych platform komunikacyjnych, używana zarówno przez graczy, jak i osoby spoza świata gier. Umożliwia czat tekstowy, rozmowy głosowe, udostępnianie ekranu oraz transmisje na żywo. Teraz jego integracja z grami może sprawić, że stanie się jeszcze bardziej wszechobecny. Narzędzie pozwoli deweloperom na wykorzystanie infrastruktury komunikacyjnej Discorda, wprowadzając jego funkcje bezpośrednio do gier.

Discord
Discord

Discord na stałe w grach? To możliwe

Discord ogłosił, że Discord Social SDK jest już dostępny dla deweloperów. Dzięki niemu można wbudować Discorda bezpośrednio do gry, a korzystanie z tych funkcji nie wymaga posiadania konta. Jednak użytkownicy zalogowani do Discorda otrzymają dodatkowe opcje, takie jak:

  • Połączona lista znajomych między wersją mobilną, PC i grą.
  • Łatwiejsze zaproszenia do gier bez konieczności używania kodów i linków.
  • Zintegrowana obecność (Rich Presence), dzięki której znajomi zobaczą, w co gramy.

Poza podstawowymi narzędziami, Discord pracuje nad dodatkowymi funkcjami, które są obecnie w fazie testów beta:

  • Wiadomości między platformami – możliwość komunikacji z osobami grającymi, nawet jeśli sami jesteśmy poza grą.
  • Linked Channels – opcja synchronizacji czatu w grze z kanałem Discord, co pozwoli osobom poza grą na udział w rozmowie.
  • Wbudowany czat głosowy – testowany przez wybranych deweloperów.

GramTV przedstawia:

Obecnie z Discord Social SDK korzystają już Facepunch Studios, Theorycraft Games, Tencent Games oraz Scopely. Narzędzie jest kompatybilne z Unreal Engine, Unity, Windows 11 i macOS, a wsparcie dla konsol i urządzeń mobilnych jest w przygotowaniu.

Dzięki nowemu SDK deweloperzy mogą skupić się na innych aspektach swoich gier, zamiast tworzyć własne systemy komunikacji i listy znajomych. Wiele platform ma już jednak swoje wewnętrzne rozwiązania jak na przykład Steam, PlayStation Network czy Xbox Live, co może stanowić pewną przeszkodę.

Dla deweloperów to zapewne spora wygoda. Pytanie jednak do was – czy podoba wam się takie rozwiązanie?

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!