Podczas wczorajszego spotkania z inwestorami Disney ujawnił nowe dane dotyczące ich platformy streamingowej. W pierwszym kwartale bieżącego roku Disney+ stracił aż 4 miliony subskrybentów, co oznacza drugą z rzędu kwartalną stratę widzów. Szacunki dawały 163,17 mln subskrybentów na zakończenie pierwszego kwartału 2023 roku, ale serwis zakończył kwartał z 157,8 mln subskrybentów. Pomimo tego straty związane z transmisją strumieniową zostały zmniejszone o 400 mln dolarów, co oznacza spadek o 26% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.
Największy spadek subskrybentów zanotowało Disney+ Hotstar, które dostępne jest w niektórych krajach Azji Południowo-Wschodniej, w tym w Indiach. W ubiegłym roku Disney stracił prawa do transmisji meczów krykieta Indian Premier League, co spowodowało znaczący odpływ widzów, tym 4,6 mln subskrybentów w pierwszym kwartale roku. W Ameryce platforma straciło około 300 tysięcy subskrybentów i obecnie 46,3 mln osób ma wykupiony abonament na tym rynku. W pozostałych krajach Disney+ zyskał prawie 1 milion nowych użytkowników.
Pakiet z reklamami Disney+ już wkrótce także w Europie
Prezes Disneya, Bob Iger, chce do końca przyszłego roku uczynić Disney+ i inne platformy streamingowe rentownymi, dlatego jeszcze w tym roku w niektórych krajach europejskich zostanie prowadzony tańszy pakiet z reklamami Disney+. Subskrybenci będą mogli wybrać abonament w wersji Basic lub Premium, które obecnie w Ameryce kosztują odpowiednio 7,99 dolarów za miesiąc i 10,99 dolarów za miesiąc. Iger zapowiedział jednak, że użytkownicy tańszego planu z reklamami mogą spodziewać się podwyżki. Nie wiadomo więc, czy w Europie pakiet zadebiutuje jeszcze w obecnej cenie, czy też już po podwyżce. Nie podano również, czy w Polsce również dostępny będzie tańszy pakiet jeszcze w tym roku.
GramTV przedstawia:
Użytkownicy z Ameryki będą mogli skorzystać również z jednej aplikacji, w ramach której będą mogli korzystać zarówno z treści Disney+ oraz Hulu i ESPN+. Każda z usług wciąż pozostanie dostępna osobno, ale użytkownicy nie będą musieli korzystać z osobnych aplikacji i wszystko będą mieli w jednym miejscu. Iger zapowiedział również, że Disney wykupi pozostałe udziały w Hulu od Comcastu, tym samym przejmie platformę streamingową na własność. Będą mogli to uczynić dopiero w przyszłym roku.