Dlaczego Avowed jest tak kolorowe? Obsidian Entertainment odpowiada

Mikołaj Ciesielski
2024/06/19 11:30
0
0

Dyrektor artystyczny wyjaśnia, dlaczego zespół postawił na nieco inny styl, niż większość gier fantasy.

W zeszłym tygodniu twórcy Avowed rozpoczęli serię transmisji live, która ma przygotować graczy na premierę wspomnianej produkcji. Część graczy z pewnością zastanawia się natomiast, dlaczego Obsidian Entertainment w przypadku swojego nowego RPG postawiło na dużo bardziej – względem innych przedstawicieli gatunku – kolorową stylistykę. Na to pytanie postanowił odpowiedzieć Matt Hansen, czyli dyrektor artystyczny amerykańskiego studia.

Avowed
Avowed

Obsidian Entertainment wyjaśnia, dlaczego Avowed jest bardziej kolorowe od innych gier fantasy

Hansen odniósł do wspomnianej kwestii w rozmowie z serwisem Screen Rant. Deweloper podkreślił, że jest „wielkim fanem” gatunku i gier fantasy, a także „tętniących życiem światów”. Jednocześnie przedstawiciel Obsidian Entertainment zauważa, że wiele gier fantasy stawia na „bardziej stonowaną paletę” barw oraz „bardziej ponury wygląd”.

Hansen wyjaśnia, że dzięki takiem zabiegowi gracze mają poczucie, jakby przenieśli się do „starszego świata”, ponieważ wspomniana paleta kolorów kojarzy się z historią. Obsidian Entertainment zdecydowało się jednak na inne podejście, ponieważ Living Lands – w którym rozgrywa się akcja Avowed – to „egzotyczne i bardzo niebezpieczne miejsce”.

Kiedy ludzie myślą o egzotyce i niebezpieczeństwie, to przychodzą im na myśl takie rzeczy jak zatrute żaby i wszystkie te bardzo żywe formy niebezpieczeństwa. Chcieliśmy wykorzystać to również tutaj, ale w Avowed są też obszary, w których jest to nieco bardziej wyciszone. Możemy bawić się tymi kontrastami i dwoistością – informuje Hansen.

GramTV przedstawia:

Dyrektor artystyczny Obsidian Entertainment zapowiada, że w Avowed gracze będą mieli okazję przechodzić z „ponurego bagna, przez czerwoną pustynię i do popielatego pustkowia”. Zdaniem dewelopera przemierzanie tak zróżnicowanych obszarów sprawi, że świat gry będzie wydawać się „bardzo, bardzo duży”. Hansen zaznacza, że Living Lands to jeden kontynent, ale gracze będą mieli wrażenie, jakby „podróżowali po całej planecie”.

Na koniec przypomnijmy, że Avowed powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X/S. Zgodnie z zapowiedziami wspomniana produkcja ma zadebiutować na rynku w 2024 roku. Niedawno na oficjalnej stronie studia Obsidian Entertainment pojawiła się dokładna data premiery gry, ale informacja ta szybko została usunięta.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!