The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - wpis Bethesdy
Twórcy The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered wyjaśnili, że celem projektu nie była przebudowa gry od podstaw, lecz odświeżenie jej w taki sposób, by zachować ducha oryginału z 2006 roku. Z tego względu wiele elementów pozostało bez zmian pomimo ulepszeń graficznych, poprawionej oprawy dźwiękowej i dodania nowych głosów.
To była dla nas wszystkich w Bethesdzie ekscytująca podróż – powrót do gry, która tak bardzo leży nam na sercu, czyli Oblivion Remastered. Gdy rozpoczęliśmy ten projekt w 2021 roku, naszym celem było tchnąć nowe życie w rozdział serii The Elder Scrolls, który wyznaczył kierunek dla wielu naszych późniejszych gier. Nigdy nie chcieliśmy robić remake’u – ale remaster, w którym oryginalna gra nadal istnieje tak, jak ją pamiętamy, ale widziana przez pryzmat współczesnej technologii.
Mieliśmy ogromne szczęście współpracować z niesamowitym zespołem i partnerami z Virtuos. Choć wcześniej już razem pracowaliśmy, nigdy nie podjęliśmy się czegoś na taką skalę. Każdy element grafiki, animacji, efektów specjalnych i fragmentów świata został odświeżony. Nagrano nowe głosy, przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnych nagrań. Systemy rozgrywki zostały zaktualizowane, by lepiej sprawdzały się we współczesnych realiach. Systemy rozwoju postaci zmodyfikowano, aby zapewnić płynniejszy progres i lepszy balans. Przyjrzeliśmy się każdemu elementowi i starannie go ulepszyliśmy. Ale co najważniejsze – nigdy nie chcieliśmy zmieniać rdzenia gry. To wciąż tytuł z minionej epoki i takie właśnie powinien sprawiać wrażenie.
Wiemy, że wielu naszych długoletnich fanów będzie zachwyconych możliwością ponownego odwiedzenia Cyrodiil. Ale wiemy też, że wielu z Was nigdy nie grało w Obliviona. Nie możemy wystarczająco podziękować za całe wsparcie, jakie dawaliście nam i naszym grom przez te wszystkie lata. Mamy nadzieję, że dzięki temu remasterowi – niezależnie od tego, kim jesteś – gdy wyjdziesz z cesarskich kanałów, poczujesz się tak, jakbyś odkrywał to wszystko po raz pierwszy. Nie możemy się doczekać, aż usłyszymy o Waszych przygodach.
Nic nowego kto wychował się razem z Bethesdą. To chyba jedyna firma na świecie która ma tylu fanów i jednocześnie wielu fanów prosi ich by... nie aktualizowali swoich gier bo psują poprawki które przygotowało community a które są znacznie lepsze niż to co robi Bethesda.
Ja tego ni czaję. To jest relatywnie mała firma. Robią kupę kasy. Dlaczego nie mogą np. przy którymś re-releasie Skyrim wprowadzić poprawek wzorując się na tym co znalazło community i poprawić UI na PC?
Ciekaw jestem czy Oblivion Remastered będzie miał te same problemy z levelowaniem co oryginalny bo lvelowani w Oblivion jest po prostu popsute. I są specyficzne mody które to naprawiają. Fakt że kupa ludzi po prostu na ten moment macha na to ręką i albo nauczyli się zawiłości tego głupiego mechanizmu albo po prostu zmniejszają poziom trudności.
Muradin_07 napisał:
Wiadomo. Po prostu no i tak źle, i tak nie za dobrze :D
Yarod napisał:
i tak jest masa błędów bo mechaniki śa, o ile pamiętam, z ostatniej wersji Obliviona która bez Unofficial Path'a jest w zasadzie o kant... no :)
Powiem więcej, mogliby iść droga CDPR i po prostu odkupić moda (fakt ze nad unofficialami pracuje kupa ludu).
Po za tym jest ogólnie jak mowisz: scena moderkska czy to TESow czy Fallout jest bodaj największą na świecie. Sam spędziłem godziny w Creation Kicie pod Skyrima czy Fallouta 4 i oni na tym w zasadzie jadą
dariuszp
Gramowicz
24/04/2025 07:52
Muradin_07 napisał:
Wiadomo. Po prostu no i tak źle, i tak nie za dobrze :D
Yarod napisał:
i tak jest masa błędów bo mechaniki śa, o ile pamiętam, z ostatniej wersji Obliviona która bez Unofficial Path'a jest w zasadzie o kant... no :)
Nic nowego kto wychował się razem z Bethesdą. To chyba jedyna firma na świecie która ma tylu fanów i jednocześnie wielu fanów prosi ich by... nie aktualizowali swoich gier bo psują poprawki które przygotowało community a które są znacznie lepsze niż to co robi Bethesda.
Ja tego ni czaję. To jest relatywnie mała firma. Robią kupę kasy. Dlaczego nie mogą np. przy którymś re-releasie Skyrim wprowadzić poprawek wzorując się na tym co znalazło community i poprawić UI na PC?
Ciekaw jestem czy Oblivion Remastered będzie miał te same problemy z levelowaniem co oryginalny bo lvelowani w Oblivion jest po prostu popsute. I są specyficzne mody które to naprawiają. Fakt że kupa ludzi po prostu na ten moment macha na to ręką i albo nauczyli się zawiłości tego głupiego mechanizmu albo po prostu zmniejszają poziom trudności.