Paweł Sasko, czyli jeden z projektantów questów w CD Projekt RED, wyjaśnił kolejną kwestię, która trapiła fanów Cyberpunka 2077 od roku. Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że z prologu gry nie wycięto żadnej zawartości i scena montażowa od początku była zaplanowana w takiej formie. Tym razem twórca gra odpowiedział na pytanie jednego z widzów o brak policyjnych pościgów w Cyberpunku 2077. Podczas transmisji na żywo przeprowadzonej na Twitchu, Paweł Sasko odpowiedział, że większość gier z otwartymi światami nie posiada takiej mechaniku. Podał przykład Elden Ring oraz Sonic Frontiers, obalając teorię widza, że każda produkcja oferująca otwarty świat posiada pościgi.Wypowiedź nie spodobała się części użytkowników Reddita, którzy oburzyli się na słowa Sasko. Zarzucają pracownikowi CD Projekt RED łapanie za słówka, bo nikomu nie chodziło o takie produkcje, a o gry osadzone w światach zbliżonych do naszej rzeczywistości, jak serii Grand Theft Auto, Mafia oraz Watch Dogs. Sasko w dalszej części swojej wypowiedzi wyznał, że powodów należy doszukiwać się wyłącznie przez ograniczenia technologiczne. Cyberpunk 2077 to ogromna gra i zaimplementowanie kolejnej mechaniki zmusiłoby dewelopera do ich obejścia, co w tamtym okresie nie było możliwe.
Wypowiedź pracownika CD Projekt RED oburzyła niektóych graczy.