Capcom opublikował oficjalne oświadczenie, w którym odniósł się do problemów gry Dragon's Dogma 2.
Dziś rano informowaliśmy Was o dość nieciekawej sytuacji związanej z grą Dragon’s Dogma 2.Chodzi tutaj oczywiście głównie o mikrotransakcje, które Capcom z jakiegoś powodu zdecydował się wprowadzić do produkcji zaprojektowanej stricte pod doświadczenie dla jednego gracza. Nie jest to jednak jedyny problem – wiadomo też o kiepskiej optymalizacji czy obecności antypirackiego zabezpieczenia Denuvo. Teraz deweloperzy zdecydowali się opublikować oficjalne oświadczenie w całej tej sprawie.
Dragon’s Dogma 2 – oficjalne oświadczenie Capcomu w sprawie problemów gry
W oświadczeniu opublikowanym na platformie Steam czytamy, że twórcy są w trakcie zbierania informacji na temat błędach i zdają sobie sprawę z poważnych problemów związanych z optymalizacją. Co jednak ciekawe, ujawniono też, że do wersji gry na Steam może trafić możliwość rozpoczęcia zabawy od nowa:
Rozważamy dodanie funkcji do wersji Steam gry, która pozwoli graczom, którzy już grają, na ponowne uruchomienie gry. Więcej szczegółów podamy tak szybko, jak to możliwe.
Oprócz tego zamieszczono listę zawartości, którą można zdobyć w grze lub kupić w ramach wspomnianych wcześniej mikropłatności. Brakuje na niej jedynie serdecznego wisiora, zestawu obozowego oraz kolekcji muzyki – te elementy możemy wyłącznie nabyć. Wątpię jednak, że to w jakikolwiek sposób zmieni obecne nastawienie graczy do produkcji, która – w chwili przygotowywania tej wiadomości – wciąż posiada recenzje w kategorii „w większości negatywne”.
GramTV przedstawia:
Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Dragon’s Dogma II jest dostępne na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Eeeee... nie. Nie możesz mieć drugiej postaci. Nie wiem kto Ci nagadał te bzdury. Możesz EDYTOWAĆ istniejącą postać.
Dodatkowo... MOŻESZ EDYTOWAĆ ISTNIEJĄCĄ POSTAĆ bez mikropłatności tylko to kosztuje złoto w grze.
Te mikropłatności są dziwne bo... np. ludzie krzyczą że kamień do teleportu jest. No jest. Tylko że kładziesz go na ziemi i możesz się do niego teleportować. Ale naturalnie możesz się teleportować do osiedli. I żeby było zabawnie - gra narzuca limit 10 kamieni i można tyle kamieni znaleźć w grze. Co oznacza że kompletnie nie potrzebujesz tego kamienia.
A dodatkowo do teleportowania potrzebne są dość drogie ferry stone. A tych w sklepie nie ma. Więc ta mirkropłatność jest absolutnie bezwartościowa.
To samo z wracaniem do życia. Kamienie od tego dostajesz w grze. Sam mam ich z 5. I z nich nie korzystam. Czemu? Bo ten kamień pozwala Ci wstać jak HP Ci spadnie do 0. Ale uwaga:
możesz uciec od przeciwnika
możesz użyć kamień teleportu żeby bezpiecznie wrócić do osiedla i się odnowić.
jak zginiesz to gra wyrzuci Cię zaraz przed walką na 99% więc nie stracisz wiele
Wydaje mi się że JEDYNY moment kiedy bym użył ten kamień to jakbym miał długą walkę z bossem i by mnie zabił dosłownie przed zadaniem ostatniego ciosu. Może wtedy. Ale nawet wtedy pewnie bym po prostu zaczął walkę jeszcze raz bo...
WALKI SĄ PIEKIELNIE PRZYJEMNE.
Developerzy Dragon Dogma powiedzieli fajną rzecz. Na pytanie czemu w jedynce i dwójce nie ma szybkiej podróży powiedzieli że szybka podróż to odpowiedź na problem nudnej normalnej podróży. W ich mniemaniu wystarczy... żeby normalne podróżowanie nie było nudne. I nie jest.
Tylko musisz myśleć o Dragon Dogma jak o wyprawie w dzicz. Na wszelki wypadek weź ze sobą plecak by rozbić obóz na wypadek gdybyś utkwił w dziczy.
Planuj wyprawę jeżeli jest dalsza.
Używaj wozy żeby dotrzeć najbliższej miejsca docelowego.
W ten sposób nigdy nie znajdziesz się w sytuacji gdzie będziesz miał 10% max życia, brak zasobów i brak teleportów.
Feno napisał:
Gra single za 3 stówy i żeby mieć drugą postać trzeba zakupić taką możliwość w sklepie z mikro. O kryształach teleportacji nie wspominam nawet. Pięknie Capcom się pokazał...
Czyli potwierdzasz że gra SP za 70$ ma płatne pomijanie rozgrywki czyli najgorszy typ mikropłatności jaki istnieje, nawet w grach multiplayerowych. A tu to masz w płatnej grze SP xD A to że możesz sobie wygraindować to żaden argument xD
dariuszp
Gramowicz
23/03/2024 13:13
Feno napisał:
Gra single za 3 stówy i żeby mieć drugą postać trzeba zakupić taką możliwość w sklepie z mikro. O kryształach teleportacji nie wspominam nawet. Pięknie Capcom się pokazał...
Eeeee... nie. Nie możesz mieć drugiej postaci. Nie wiem kto Ci nagadał te bzdury. Możesz EDYTOWAĆ istniejącą postać.
Dodatkowo... MOŻESZ EDYTOWAĆ ISTNIEJĄCĄ POSTAĆ bez mikropłatności tylko to kosztuje złoto w grze.
Te mikropłatności są dziwne bo... np. ludzie krzyczą że kamień do teleportu jest. No jest. Tylko że kładziesz go na ziemi i możesz się do niego teleportować. Ale naturalnie możesz się teleportować do osiedli. I żeby było zabawnie - gra narzuca limit 10 kamieni i można tyle kamieni znaleźć w grze. Co oznacza że kompletnie nie potrzebujesz tego kamienia.
A dodatkowo do teleportowania potrzebne są dość drogie ferry stone. A tych w sklepie nie ma. Więc ta mirkropłatność jest absolutnie bezwartościowa.
To samo z wracaniem do życia. Kamienie od tego dostajesz w grze. Sam mam ich z 5. I z nich nie korzystam. Czemu? Bo ten kamień pozwala Ci wstać jak HP Ci spadnie do 0. Ale uwaga:
możesz uciec od przeciwnika
możesz użyć kamień teleportu żeby bezpiecznie wrócić do osiedla i się odnowić.
jak zginiesz to gra wyrzuci Cię zaraz przed walką na 99% więc nie stracisz wiele
Wydaje mi się że JEDYNY moment kiedy bym użył ten kamień to jakbym miał długą walkę z bossem i by mnie zabił dosłownie przed zadaniem ostatniego ciosu. Może wtedy. Ale nawet wtedy pewnie bym po prostu zaczął walkę jeszcze raz bo...
WALKI SĄ PIEKIELNIE PRZYJEMNE.
Developerzy Dragon Dogma powiedzieli fajną rzecz. Na pytanie czemu w jedynce i dwójce nie ma szybkiej podróży powiedzieli że szybka podróż to odpowiedź na problem nudnej normalnej podróży. W ich mniemaniu wystarczy... żeby normalne podróżowanie nie było nudne. I nie jest.
Tylko musisz myśleć o Dragon Dogma jak o wyprawie w dzicz. Na wszelki wypadek weź ze sobą plecak by rozbić obóz na wypadek gdybyś utkwił w dziczy.
Planuj wyprawę jeżeli jest dalsza.
Używaj wozy żeby dotrzeć najbliższej miejsca docelowego.
W ten sposób nigdy nie znajdziesz się w sytuacji gdzie będziesz miał 10% max życia, brak zasobów i brak teleportów.
koNraDM4
Gramowicz
23/03/2024 10:58
Feno napisał:
Gra single za 3 stówy i żeby mieć drugą postać trzeba zakupić taką możliwość w sklepie z mikro. O kryształach teleportacji nie wspominam nawet. Pięknie Capcom się pokazał...
Capcom lubi sobie strzelić w stopę od czasu do czasu