Użytkownikom nie spodobała się decyzja polskiego studia, które postanowiło zabezpieczyć swoją produkcję wspomnianym oprogramowaniem.
Użytkownikom nie spodobała się decyzja polskiego studia, które postanowiło zabezpieczyć swoją produkcję wspomnianym oprogramowaniem.
Wczoraj dość niespodziewanie Techland ogłosił, że Dying Light 2 w wersji na komputery osobiste będzie korzystać z antypirackiego oprogramowania Denuvo. O zastosowaniu wspomnianego zabezpieczenia przez polską firmę jako pierwsi informowali sami gracze, którzy zauważyli stosowną wzmiankę w serwisie SteamDB, z którego dowiadujemy się, że obsługa antypirackiego oprogramowania została dodana do gry dopiero wczoraj, czyli 1 lutego. Użytkownicy szybko wyrazili swoje niezadowolenie z zaistniałej sytuacji m.in. na forum Reddit.
Wielu graczom nie spodobało się, że Techland poinformował o wykorzystaniu Denuvo dopiero na kilka dni przed premierą. Część osób obawia się również, że wspomniane antypirackie oprogramowanie negatywnie wpłynie na wydajność Dying Light 2, jak miało to miejsce np. w przypadku Resident Evil Village. Cała sytuacja doczekała się odpowiedzi ze strony Techlandu, który wytłumaczył swoją decyzję i zapewnił, że gracze nie mają powodów do obaw.
„Dying Light 2 powstawało przez siedem lat; przez cały ten czas ponad piętnaście tysięcy ludzi zainwestowało swój czas i talent w stworzenie gry. Aby chronić wysiłki całego zespołu przed piractwem, od którego ucierpieliśmy przy premierze Dying Light 1, zaimplementowaliśmy Denuuvo, przynajmniej na okres debiutu” – tłumaczy przedstawiciel Techlandu posługujący się pseudonimem Uncy (za Reddit).
„Jest to rozwiązanie szeroko stosowane w dzisiejszych grach AAA. Jako gracze rozumiemy Wasze obawy i chcemy zapewnić, że DRM nie wpłynie na Wasze wrażenia z rozgrywki. Wciąż wkładamy dodatkowe zasoby w testowanie produkcji i na obecnym etapie nie widzimy zauważalnego wpływu na wydajność. Będziemy aktywnie przeglądać opinie podczas premiery gry” – dodał pracownik studia.
Na koniec przypomnijmy, że Dying Light 2: Stay Human zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S. Gra zadebiutuje na wymienionych platformach 4 lutego 2022 roku. Zainteresowanych zachęcamy również do zapoznania się z planami rozwoju produkcji na najbliższe miesiące, a także do sprawdzenia naszych wrażeń z zamkniętego pokazu gry: Graliśmy w Dying Light 2: Stay Human – więcej, mocniej, głównie pałą.